Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, είναι ελάχιστα γνωστός στο κοινό και ακόμη και οι γνώστες της βιομηχανίας είναι πιθανό να τον έχουν γκουγκλάρει μετά την ανακοίνωση ότι θα αντικαταστήσει τον Markus Duesmann την 1η Σεπτεμβρίου. Παρόλα αυτά ο Döllner, 54 ετών, εργάζεται από τα 23 του στο Volkswagen Group και εδώ και πολλά χρόνια είναι στενός συνεργάτης του CEO του ομίλου αλλά και της Porsche, Oliver Blume.
Ο Döllner βρίσκεται στον τελευταίο όροφο των κεντρικών γραφείων του VW Group στο Wolfsburg από το 2021, όταν έγινε επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων της εταιρείας. Εχει στενή σχέση με τον Blume για πολλά χρόνια, αν και ήταν ο Herbert Diess, ο προκάτοχος του Blume ως CEO του VW Group, που έφερε τον Döllner στα κεντρικά γραφεία της VW από την Porsche.
Ο ρόλος του Döllner ως επικεφαλής στρατηγικής του ομίλου ήταν να επεξεργαστεί τον σχεδιασμό των προϊόντων για τα επόμενα χρόνια σε όλες τις μάρκες και, πάνω απ’ όλα, να συντονίσει την ηλεκτρική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με άλλα λόγια, έπρεπε να κοιτάξει πολύ μακριά στο μέλλον και να συντονίσει τον σχεδιασμό κρίσιμων project, όπως το πρόγραμμα Trinity της VW για ένα προηγμένο αυτόνομο αυτοκίνητο.
Ο Döllner έχει τη φήμη ότι μπορεί να βλέπει τη μεγάλη εικόνα και να λαμβάνει αποφάσεις, ακόμα και όταν αμφιβάλλει. Αυτό λέγεται ότι έλειπε από τον Markus Duesmann, που του καταλογίζεται ότι επέτρεψε στην Audi να βυθιστεί σε λήθαργο.
Η μάρκα πρόκειται να ξεκινήσει τη μεγαλύτερη επίθεση νέων μοντέλων στην ιστορία της. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2025 θα λανσαριστούν 20 νέα μοντέλα, δέκα από αυτά πλήρως ηλεκτρικά. Ο Blume γνωρίζει ότι αυτή η τεράστια προσπάθεια πρέπει να στεφθεί με επιτυχία. Και βασίζεται γι αυτό στην τεχνογνωσία του Döllner.
Σε αντίθεση με τον Duesmann που προήλθε από την BMW, ο Döllner είναι γνώστης του VW Group, στο οποίο εντάχθηκε ως διδακτορικός φοιτητής το 1993. Πέρασε ένα μεγάλο μέρος της καριέρας του στο VW Group στην Porsche και γνωρίζει ήδη πολλούς συναδέλφους της Audi επειδή οι δύο μάρκες έχουν στενή τεχνική συνεργασία. Αυτό θα τον ωφελήσει στη νέα του θέση, επειδή φαίνεται ότι υπήρξαν τριβές μεταξύ των μηχανικών της Audi και της Porsche.
Ο Döllner εργάστηκε αρχικά ως αναλυτής συστημάτων στον όμιλο και στη συνέχεια μετακόμισε στο κέντρο ανάπτυξης της Porsche στο Weissach ως project manager για τον ανασχεδιασμό. Από το 2001 έως το 2010 ήταν επικεφαλής των σχεδιασμών οχημάτων της Porsche. Ανέλαβε επίσης την επίβλεψη της εξέλιξης της εμβληματικής Porsche 918 Spyder.
Στη συνέχεια έγινε επικεφαλής του τμήματος στρατηγικής προϊόντων και αμέσως μετά ανέλαβε τη σειρά μοντέλων Panamera από το 2011 έως το 2018. Πριν μετακομίσει στο Wolfsburg, ήταν επικεφαλής προϊόντων και νέων ιδεών στην Porsche.
Ο Döllner θεωρείται ορκισμένος υποστηρικτής της ηλεκτρικής κίνησης. Για αυτόν, η ισχύς των ηλεκτρικών κινητήρων είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όχι μόνο για λόγους προστασίας του κλίματος αλλά και λόγω των ανώτερων οδηγικών χαρακτηριστικών τους.
Τις πρώτες εβδομάδες μετά τη μετακόμισή του στο Wolfsburg, ο Döllner εξακολουθούσε να μετακινείται 530 χιλιόμετρα με μία Porsche Taycan από και προς το σπίτι του, κοντά στη Στουτγάρδη. Τώρα θα μετακομίσει εκ νέου στα κεντρικά γραφεία της Audi στο Ingolstadt στη νότια Γερμανία. Δεν ξέρουμε αν πλέον θα το κάνει με ένα Audi e-tron GT…
Διαβάστε ακόμα
Πληθωρισμός: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα τρόφιμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ