Ο Luca de Meo έσκισε το σχέδιο προϊόντων της Renault τη δεύτερη κιόλας ημέρα στη δουλειά του ως διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Όταν μπήκα στο design room το 2020, υπήρχαν 20 concepts. Νομίζω ότι τα τρία τέταρτα από αυτά ήταν μικρά αυτοκίνητα. Άλλαξα ολόκληρο το σχέδιο σε έξι εβδομάδες», δήλωσε ο de Meo στο Automotive News Europe Congress.
Ο De Meo έγινε διευθύνων σύμβουλος της Renault τον Ιούλιο του 2020, την εποχή δηλαδή που η εταιρεία παρέπαιε με απώλειες 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ ήδη από το πρώτο εξάμηνο εκείνου του έτους.
Ο De Meo είχε εργαστεί στο παρελθόν για την Toyota και διετέλεσε CEO των FIAT και Alfa Romeo, καθώς και της SEAT του ομίλου Volkswagen. Κατά την άφιξή του στη Renault, το σχέδιό του για την ανάκαμψη της εταιρείας ήταν κατ’ αρχήν να την απομακρύνει από τα μη κερδοφόρα μικρά αυτοκίνητα.
Ο De Meo θέλησε μετατοπίσει την έμφαση της Renault από τα αυτοκίνητα με χαμηλό περιθωρίου κέρδους, όπως το Clio, σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Τα βασικά νέα μοντέλα περιλαμβάνουν το μεσαίο SUV Ausral, το νέο Espace υπό τη μορφή SUV επίσης, καθώς και το επερχόμενο κουπέ SUV Rafale. Ο De Meo δήλωσε ότι η Renault έχανε εκατομμύρια ευρώ την ημέρα όταν ανέλαβε εν μέσω της πανδημίας COVID-19, κάτι που τον οδήγησε να απαιτήσει πλήρη αναστροφή της στρατηγικής.
«Η Renault αγωνιζόταν διεθνώς για να κερδίσει μερίδιο αγοράς και το όλο θέμα της ήταν όγκος, όγκος, όγκος», είπε. «Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι σε μικρά αυτοκίνητα και σε μεγάλες αγορές όπως η Ινδία και η Κίνα».
Ο De Meo πέτυχε να δώσει στη Renault καθαρό χώρο, πάνω πιο low budget μάρκα του ομίλου, την Dacia, την ίδια στιγμή που έδωσε στην Alpine τον πολύ ξεκάθαρο ρόλο της σπορ και πιο premium μπράντας.
Το 2021, η Renault δήλωσε ότι θα λανσάρει 24 νέα αυτοκίνητα σε όλες τις μάρκες της μέχρι το 2025. Σύμφωνα με τον De Meo ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί πλέον σε 27. Η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το κόστος ανάπτυξης έως και 40% μέσω της έξυπνης χρήσης της κοινής χρήσης πλατφόρμας.
Ο De Meo δήλωσε ότι η προηγούμενη δουλειά του στο VW Group και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες τον βοήθησε να αποκτήσει τεχνογνωσία στις μάρκες και τη διαφοροποίησή τους. «Έχω εργαστεί σε εταιρείες με πολλές μάρκες όπου είναι πολύ δύσκολο να αποτρέψεις την επικάλυψη».
Στο VW Group ο De Meo ήταν εκείνος που ουσιαστικά ανεξαρτητοποίησε την CUPRA από την SEAT, βάζοντας τις βάσεις γι αυτό που αποδεικνύεται ένα από τα μεγαλύτερα success stories στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Το ίδιο είχε κάνει και με τον διαχωρισμό της Abarth από τη FIAT.
Διαβάστε ακόμη:
Κατερίνα Κατώπη: Η γυναίκα πίσω από την αερογραμμή που ενώνει τα νησιά της Ελλάδας (pics + vid)
«Σαρώνουν« τα Αirbnb – Μία από τις καλύτερες χρονιές θα είναι το 2023 (πίνακες)
Τι σημαίνει η επιστροφή για τη ρήτρα αναπροσαρμογής στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ