search icon

Αυτοκίνητο

Γιατί οι Porsche και Audi «καίγονται» να μπουν στην F1

Η ανακοίνωση ότι η Porsche και η Audi θέλουν να μπουν στην Formula 1 έρχεται σε ένα χρονικό σημείο που η κορωνίδα του motorsport απολαμβάνει πολύ υψηλή δημοτικότητα στις ΗΠΑ.

Το πρώτο Grand Prix της F1 στο Μαϊάμι πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή. Οι τιμές των εισιτηρίων την ημέρα του αγώνα έφτασαν τα 1.342 δολάρια στη δευτερογενή αγορά, υψηλότερες από τους τελικούς του NBA, το Stanley Cup και το World Series, σύμφωνα με την TickPick.

Πολυτελή πακέτα ξενοδοχείων, εστιατορίων και ψυχαγωγίας πωλούνται έως και με 110.000 δολάρια. Περισσότεροι από 240.000 θαυμαστές παρευρέθηκαν στο sold-out event, με 82.500 από αυτούς μέσα στην πίστα του Hard Rock Stadium.

Να σημειώσουμε ότι Liberty Media, η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία που διοργανώνει την F1 ανακοίνωσε τζίρο 2,136 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο ημερολόγιο των 22 αγώνων του 2021. Η σειρά είχε κέρδη 92 εκατομμυρίων δολαρίων εκείνο το έτος μετά την απώλεια $386 εκατομμυρίων το 2020.

Η σημαντικότερη πηγή εσόδων της F1 προέρχεται από εταιρείες και υποστηρικτές που πληρώνουν αδρά προκειμένου να συνδεθούν με την μπράντα της F1, αντιπροσωπεύοντας το 40% του συνολικού εισοδήματος του σπορ. Το Κατάρ, για παράδειγμα, πληρώνει 55 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για να φιλοξενήσει τη F1—το υψηλότερο ποσό στον κατάλογο των δαπανών συμβολαίου.

Η συμμετοχή της Porsche στην Formula E της έχει αποφέρει σημαντική τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση αλλά όχι και την αίγλη της F1

Υπάρχουν τρεις τρόποι με τους οποίους η Audi και η Porsche θα μπορούσαν να μπουν σε αυτή την τόσο προσοδοφόρα, τόσο σε χρήμα όσο και σε κύρος, σειρά αγώνων. Ο πρώτος είναι να προμηθεύσουν μονάδες ισχύος σε ομάδες που ήδη συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Φέτος, για παράδειγμα, η Mercedes προμήθευσε κινητήρες σε τέσσερις από τις 10 ομάδες στο grid της F1. Η Porsche προμήθευσε για λίγο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες στη McLaren τη δεκαετία του 1980 αλλά και στην Footwork (πρώην Arrows) στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Οι άλλες δύο επιλογές είναι είτε να αγοράσουν μια υπάρχουσα ομάδα και να χρησιμοποιήσουν αυτήν την πλατφόρμα για τη δική τους εξέλιξη ή να ξεκινήσουν από το μηδέν δημιουργώντας μια κορυφαία εργοστασιακή ομάδα, όπως αυτή της Ferrari.

Η τελευταία επιλογή βέβαια θα απαιτούσε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα, μηχανολογική και αεροδυναμική εξέλιξη, software κ.λπ και βέβαια αρκετή επιμονή και υπομονή μέχρι να φτάσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο.

Εκπρόσωποι και από τις δύο μάρκες αρνήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το αν η ένταξη στην F1 σημαίνει τη δημιουργία μιας τέτοιας ομάδας ή εάν θα ακολουθούσαν λιγότερο πολυδάπανο δρόμο, όπως η προμήθεια κινητήρων και τεχνολογίας σε άλλους.

Το Bloomberg ανέφερε ότι η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο παροχής μονάδων ισχύος στη Red Bull. Τα σχέδια της Porsche, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί, είναι «αρκετά συγκεκριμένα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess. Τα σχέδια της Audi είναι λιγότερο προχωρημένα, αλλά βρίσκονται σε εξέλιξη, είπε ο Diess.

H Audi θα ήθελε να πολύ να επαναλάβει τις επιτυχίες που είχε στο Le Mans και στην κορωνίδα του motorsport, την F1

Σύμφωνα με πληροφορίες η Audi είναι διατεθημένη να προσφέρει περίπου 556,3 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση της McLaren ως μέσο εισόδου. «Και οι δύο premium επωνυμίες του ομίλου μας θεωρούν ότι η είσοδος στην F1 είναι μια σωστή απόφαση και της δίνουν προτεραιότητα» είπε ο Diess κατά τη διάρκεια συζήτησης στο δημαρχείο στο Wolfsburg της Γερμανίας, την 1η Μαΐου. Αρνήθηκε ωστόσο να διευκρινίσει το χρονοδιάγραμμα ή την ακριβή φύση της δέσμευσης.

Προφανώς νίκες στη Formula 1 ενισχύουν την εικόνα της επωνυμίας και την αναγνωρισιμότητα σε πολλά τμήματα των καταναλωτών, κάτι που μεταφράζεται σε πωλήσεις αυτοκινήτων. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι πολλές από τις τεχνολογίες της F1 σταδιακά διαχέονται και σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Οι αγωνιστικές 911 αποτελούν εδώ και δεκαετίες τον καλύτερο “κράχτη” για τις πωλήσεις της γερμανικής εταιρείας

Εκτός από τις πιθανές πωλήσεις αυτοκινήτων, οι ομάδες της Porsche και της Audi θα μπορούσαν επίσης να κερδίσουν χρήματα από co-branding και χορηγίες. Οι πιο επιτυχημένες αγωνιστικές ομάδες όπως η Ferrari, η Mercedes και η Red Bull μετρούν συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με χορηγούς και διαφημιστές όπως η Oracle, η Puma, η Tag Heuer και η Walmart. Τον Φεβρουάριο, η Red Bull Racing υπέγραψε μια ενιαία συμφωνία χορηγίας αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων με την Bybit, μια πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Θα μπορούσαν επίσης να κερδίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε χρηματικά έπαθλα. Περίπου το 47,5% των κερδών της F1 προορίζεται για χρηματικά έπαθλα, το οποία κατανέμονται στις ομάδες, με βάση την τελική βαθμολογία της χρονιάς.

“Ακούω ότι θα μας αγοράσει η Audi, αληθεύει;”

Υπάρχουν μερικοί κίνδυνοι για την ένταξη στην F1, ειδικά για την Porsche, η οποία έχτισε την εικόνα της μάρκας της στα αγωνιστικά αυτοκίνητα των Πρωταθλημάτων Αντοχής και Τουρισμού αλλά και στα ράλι και τις αναβάσεις των δεκαετιών του 1960, του 1970 και του 1980.

Για την εταιρεία από το Τσουφενχάουζεν η παλιά παροιμία «κερδίζεις την Κυριακή, πουλάς τη Δευτέρα» εξακολουθεί να ισχύει. Τα αυτοκίνητα που κερδίζουν αγώνες ενσταλάσσουν στους καταναλωτές μια ευνοϊκή άποψη για τις μάρκες τους και κάνουν τους ανθρώπους να θέλουν να οδηγήσουν τα νόμιμα «ξαδέρφια» των αγωνστικών αυτοκινήτων.

«Θεωρούμε ότι το 2026 ή το 2028, η Formula 1 θα είναι το μεγαλύτερο θέαμα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο – ακόμη και στην Κίνα και τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Diess. «Και επαγωγικά θα είναι και η μεγαλύτερη πλατφόρμα μάρκετινγκ για οχήματα υψηλής ποιότητας».

Για την Porsche, η οποία είχε μικτά αποτελέσματα στη Formula E και αγωνίζεται μόνο περιστασιακά (αλλά πάντα με επιτυχία) σε λιγότερο δημοφιλείς σειρές όπως το Le Mans, η είσοδος στη F1 ενέχει έναν σοβαρό κίνδυνο: Την κακή απόδοση.

Η Mercedes έχει επενδύσει ταράστια ποσά για την δημιουργία της ομάδας της F1 η οποία σάρωσε για μία σχεδόν δεκαετία

Οι προσδοκίες από την μάρκα είναι πάντοτε υψηλές και μια έστω και μέτρια πορεία θα έβλαπτε δυνητικά την εικόνα της πιο κερδοφόρας μάρκας του VW Group. Η Porsche έχει χτίσει τη γοητεία της σε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο (και στο motorsport) αυτοκίνητο, την 911, οποία συνεισφέρει το 11% των πωλήσεων της εταιρείας, ενώ αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των κερδών.

Δεν θα ήθελε για παράδειγμα να έχει βρεθεί στην (φετινή) θέση της Aston Martin, για την οποία το γεγονός ότι βρίσκεται επί του παρόντος στην ένατη θέση στις 10 ομάδες δεν βοηθά το ηθικό μεταξύ των πιστών οπαδών, ούτε στην προσέλκυση νέων πελατών. Μάλιστα φήμες που κυκλοφορούν εδώ και μήνες θέλουν τον πρόεδρο της Aston Martin, Lawrence Stroll, να σκέφτεται να πουλήσει την αγωνιστική ομάδα.

Φυσικά το απόλυτο πρότυπο συμμετοχής (και εξαργύρωσης από αυτήν) στην F1 αποτελεί διαχρονικά η Ferrari. Είναι η ισχυρότερη αυτοκινητική επωνυμία στον κόσμο σε όλες τις κατηγορίες εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση κατάταξης επωνυμίας που αξιολογεί την απόδοση των επενδύσεων στο μάρκετινγκ, τα ίδια κεφάλαια μετόχων και τη συνολική  επιχειρηματική απόδοση.

Η Ferrari κατασκευάζει λίγο περισσότερα από 11.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά στηρίζεται σε  ένα τεράστιο αποτύπωμα αφοσίωσης, κληρονομιάς και παράδοσης νικών που ενισχύεται σε μεγάλο βαθμό από τη μακροχρόνια εμπλοκή της στη F1. Σωρευτικά η ιταλική εταιρεία κατασκευής supercars και η ομάδα αγώνων αξίζουν περισσότερα από 27 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το απόλυτο πρότυπο συμμετοχής (και εξαργύρωσης από αυτήν) στην F1 αποτελεί διαχρονικά η Ferrari που είναι η ισχυρότερη αυτοκινητική επωνυμία στον κόσμο

«Είναι μια εταιρεία που τη θαυμάζουν και να την επιθυμούν σε όλο τον κόσμο», έγραψε ο David Haigh, διευθύνων σύμβουλος της Brand Finance. «Δεν είναι περίεργο που πολλοί καταναλωτές, οι περισσότεροι από τους οποίους αδυνατούν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο Ferrari, θέλουν μια τσάντα ή ένα ρολόι με το όρθιο άλογο».

Η επιτυχία των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Ferrari στις πίστες τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 δημιούργησε τη φήμη που τροφοδότησε την αγοραστική επιθυμία για τα πρώτα αυτοκίνητα δρόμου της μάρκας. Το 2017, ένας στους τρεις οπαδούς της F1 περιέγραψε τον εαυτό του ως υποστηρικτή της Ferrari, σύμφωνα με έρευνα οπαδών της F1 το 2021.

Υπάρχει επίσης το ερώτημα πώς η είσοδος σε μια σειρά αγώνων με ορυκτά καύσιμα θα μπορούσε να βοηθήσει στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία η Audi και η Porsche έχουν δεσμευτεί ότι θα πωλούν. Οι μάρκες ωστόσο έχουν χρονομετρήσει κάθε κίνηση προσεκτικά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της F1, το 2026 όλα τα μονοθέσια θα έχουν μονάδες ισχύος με μεγαλύτερη συμμετοχή της ηλεκτροκίνησης και συνθετικά καύσιμα.

«Δεν μπορείς να μπεις στη Formula 1 αν δεν ανοίξει ένα παράθυρο τεχνολογίας, πράγμα που σημαίνει την αλλαγή των κανόνων ώστε όλοι να ξεκινήσουν από το ίδιο σημείο», είπε ο Diess, ο οποίος ήταν κατηγορηματικός: «Είναι πραγματικά μόνο η Formula 1 που μετράει. Αν ασχολείσαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα πρέπει να συμμετέχεις στη Formula 1».

Διαβάστε επίσης:

Η αγορά των crypto προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ – Ράλι για Bitcoin και Ether, πώς κινείται το Luna

Λάκης Γαβαλάς: Άλλαξε χέρια το mega συγκρότημα στην Κάντζα (pics)

Goldman Sachs: Επενδυτές, εμπιστευτείτε την… Μπιγιονσέ!

Exit mobile version