Η επένδυση θα καλύψει μια σειρά από ανάγκες της βιομηχανίας ημιαγωγών, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης κέντρων δοκιμών, της έρευνας σε νέες τεχνολογίες ημιαγωγών και, το πιο σημαντικό, της ανάπτυξης παραγωγής τσιπ στη Γερμανία.
Τους τελευταίους 18 μήνες, η έλλειψη ημιαγωγών έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να ακυρώσουν 13 εκατομμύρια οχήματα από τα προγράμματα παραγωγής, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι η επένδυση της Bosch δεν θα πάει ολόκληρη στα αυτοκίνητα.
Η Bosch που είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο, διαθέτει ένα εκτεταμένο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρονικών προϊόντων, από καφετιέρες και τοστιέρες έως συστήματα οικιακής ασφάλειας, ηλεκτρικά εργαλεία, προϊόντα παρακολούθησης βίντεο και μονάδες κλιματισμού —εκτός από τα 49,14 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ολοένα και πιο εξελιγμένων εξαρτημάτων σε αυτοκινητοβιομηχανίες που σημείωσε πέρσι.
«Η μικροηλεκτρονική είναι το μέλλον και είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία όλων των τομέων στους οποίους δραστηριοποιείται η Bosch», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Stefan Hartung, σε δήλωση που δόθηκε την Τετάρτη στον Τύπο με αφορμή την Ημέρα Τεχνολογίας της Bosch στη Δρέσδη της Γερμανίας. «Διαθέτουμε εππομένως ένα βασικό όπλο για την αυριανή κινητικότητα».
Ο προμηθευτής θέλει να λύσει όχι μόνο την ενδοεταιρική ζήτηση για περισσότερους ημιαγωγούς, αλλά και αυτή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επένδυση θα πραγματοποιηθεί στηριζόμενη σε μεγάλο ποσοστό στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους ημιαγωγούς, με την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας να παρέχουν μέρος της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των επενδύσεων και την τόνωση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μικροηλεκτρονικών.
Οι κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ ελπίζουν να διπλασιάσουν το κομμάτι της ευρωπαϊκής συμμετοχής στην παγκόσμια παραγωγή ημιαγωγών από 10% τώρα σε 20% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. «Η Ευρώπη μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει τις δικές της δυνάμεις στον κλάδο των ημιαγωγών», ανέφερε η Hartung στη δήλωση. «Περισσότερο από ποτέ, στόχος πρέπει να είναι η παραγωγή ημιαγωγών για τις αυξημένες ανάγκες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας».
Αλλά η πρόσθετη παραγωγή οπουδήποτε στον κόσμο είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει στην άμβλυνση του παγκόσμιου αγώνα για εξασφάλιση ημιαγωγών. Να θυμίσουμε ότι η έλλειψή τους ξεκίνησε τους πρώτους μήνες της πανδημίας COVID-19, όταν πολλοί βιομηχανικοί πελάτες ακύρωσαν μακροπρόθεσμες παραγγελίες από παραγωγούς ημιαγωγών με την πεποίθηση ότι τα εργοστάσια αυτοκινήτων θα έμεναν κλειστά για μήνες και οι ιδιώτες καταναλωτές δεν θα είχαν κανένα ενδιαφέρον να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα.
Κι όμως, η ζήτηση των καταναλωτών για αυτοκίνητα εκτοξεύτηκε ξανά σε υψηλά επίπεδα μετά το τέλος του πρώτου lock down και παρά το γεγονός ότι η πανδημία δεν εξαλείφθηκε, πιάνοντας αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές στον ύπνο και χωρίς αρκετούς ημιαγωγούς για να ανταποκριθούν επαρκώς στη ζήτηση.
Μάλιστα την ίδια χρονική περίοδο παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση της ζήτησης ηλεκτρονικών ειδών (από tablet, μέχρι παιχνιδομηχανές και smartphpones) και πάλι εξαιτίας του lock down, με αποτέλεσμα να προκύψει μια μάχη γιγάντων ανάμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία και τις εξίσου τεράστιες (αν όχι μεγαλύτερες) εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης για το ποιος θα εξασφαλίσει περισσότερους ημιαγωγούς.
Πριν από ένα χρόνο, η Bosch άνοιξε νέα μια νέα γραμμή παραγωγής ημιαγωγών στη Δρέσδη με κόστος ένα δισεκατομμύριο δολάρια, ποσό που αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας. Και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας μέχρι του 2025 θα επενδύσει άλλα 400 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει τη χωρητικότητα παραγωγής ημιαγωγών στο Reutlingen της Γερμανίας.
Διαβάστε ακόμη
Κώστας Σουλιώτης: Ο Έλληνας που έκανε μόδα τα ντολμαδάκια στις Galeries Lafayette
Katharina και Alexandra Andresen: Δισεκατομμυριούχοι με το… ζόρι – Τα μυστικά της Ferd AS (pics)