Η Γερμανία, που μαστίζεται από άσχημα οικονομικά νέα τις τελευταίες εβδομάδες, «ηγήθηκε» και στην πτώση των ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, κυρίως επειδή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκε σημαντικά.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης μειώθηκαν κατά 69% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σε λίγο πάνω από 27.000 οχήματα.
Η αντιστροφή γίνεται ακόμα πιο έντονη καθώς μόλις πριν από ένα χρόνο η πώληση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία παρουσίαζε σημαντική αύξηση. Και ύστερα ήρθε η κατάργηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα από την κυβέρνηση…
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από σημαντικές δυσκολίες στον βιομηχανικό πυρήνα της. Ο όμιλος Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, είναι έτοιμη να καταργήσει μια συμφωνία εργασίας δεκαετιών και είναι φέρεται αποφασισμένη να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη Γερμανία λόγω της χαμηλής της ζήτησης.
Η BMW μείωσε τις εκτιμήσεις της της για τα κέρδη ολόκληρου του έτους, εν μέρει επικαλούμενη τις υποτονικές πωλήσεις EV. Το μερίδιο αγοράς των EV στην ευρωπαϊκή αγορά έχει συρρικνωθεί στο 14% μέχρι και τον Αύγουστο, από πάνω από 15% που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, ανατρέποντας τις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για σταδιακό πλήρη εξηλεκτρισμό του στόλου τους.
Με τα κυβερνητικά κίνητρα να μειώνονται σε μια σειρά χωρών, οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος διαβίωσης αποφεύγουν να αγοράσουν τα συγκριτικά ακριβά ηλεκτρικά οχήματα.
Σε όλες τις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 7.557.170 μονάδες τον περασμένο μήνα, με μειώσεις επίσης στη Γαλλία και την Ιταλία.
Η κάμψη των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW και η Renault σε κίνδυνο μεγάλων προστίμων, καθώς οι αυστηρότεροι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων του συνόλου του στόλου πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη μεγάλη αγορά όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν, κερδίζοντας 11%. Ωστόσο το πρόβλημα δεν φαίνεται να περιορίζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά -και σαφώς πιο ακριβά- αυτοκίνητα, αφού διαπιστώνεται ότι ούτως ή άλλως οι Ευρωπαίοι αγοράζουν λιγότερα αυτοκίνητα.
Από τότε που η ευρωπαϊκή αγορά έφτασε στο ανώτατο όριο των περίπου 15 εκατομμυρίων μονάδων το 2019, μια σταθερή επίθεση προβλημάτων έχει μειώσει τις πωλήσεις, από την πανδημία και τις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έως τον πληθωρισμό και τη συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία, ιδιαίτερα στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου.
Διαβάστε ακόμη
Απόστολος Βακάκης: Τα καμπανάκι για το «κόστος πολέμου», οι επιδόσεις και η μετοχή
Παράσχης (ΣΕΤΕ): Oι 4 παράμετροι που καθορίζουν τα τουριστικά έσοδα του 2024 και η πτώση του Ιουλίου
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πώς αλλάζει πίστα στις παραχωρήσεις με την προσθήκη της Αττικής οδού και της Εγνατίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα