Το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας θέλει να τερματίσει τις επιδοτήσεις για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα νωρίτερα από το προγραμματισμένο στα τέλη του τρέχοντος έτους και να μειώσει το μπόνους μετρητών για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα κατά ένα τρίτο από το 2023, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.
Η κίνηση είναι μέρος των προσπαθειών να προσανατολιστούν περισσότερο οι επιδοτήσεις προς την προστασία του κλίματος και η νομοθεσία συζητείται επί του παρόντος από τα αρμόδια κυβερνητικά υπουργεία. Το σχέδιο αναφέρθηκε για πρώτη φοράαπό την εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του υπουργείου, η επιδότηση έως και 4.500 ευρώ για ένα plug-in υβριδικό θα καταργηθεί και η επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειωθεί στα 4.000 ευρώ τον επόμενο χρόνο, από 6.000 ευρώ τώρα και στα 3.000 ευρώ για το 2024 και 2025.
Ο κυβερνητικός συνασπισμός είχε συμφωνήσει σε σχέδιο σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση θα παρέχει υποστήριξη μόνο για το επόμενο έτος για υβριδικά αυτοκίνητα που θεωρείται ότι έχουν «θετικό αντίκτυπο στο κλίμα» και να σταματήσει εντελώς τις επιδοτήσεις μέχρι το τέλος του 2025.
«Θέλουμε να αλλάξουμε το επίκεντρο της υποστήριξής μας από τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα και να επικεντρωθούμε περισσότερο στην προστασία του κλίματος», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, μέλος του κόμματος των Πρασίνων, σύμφωνα με τον όμιλο μέσων ενημέρωσης Funke. «Κατά τη γνώμη μας, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι πλέον επαρκώς εμπορεύσιμα και δεν χρειάζονται περαιτέρωδημόσια χρηματοδότηση».
Ο κλάδος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πάντως αντιτίθεται στις προγραμματισμένες περικοπές της βοήθειας. Ο τερματισμός των επιδοτήσεων για τα plug-in υβριδικά μοντέλα νωρίς «θα έθετε σε κίνδυνο την αύξηση της ηλεκτρικής κινητικότητας και αγνοεί την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών στη Γερμανία», δήλωσε την Πέμπτη σε δήλωση η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, επικεφαλής του λόμπι της VDA. «Τα plug-in υβριδικά μοντέλα χρησιμεύουν ως γέφυρες για τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα».
Η Μίλερ παραπονέθηκε επίσης ότι η βοήθεια συνδέεται με την ημερομηνία παράδοσης των οχημάτων, δημιουργώντας αβεβαιότητα στους αγοραστές σχετικά με τον τελικό λογαριασμό, επειδή συχνά πρέπει να περιμένουν πολλούς μήνες για το αυτοκίνητό τους λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Οι προτάσεις του υπουργείου που ελέγχεται από τους Πράσινους προκάλεσαν επίσης τις αντιδράσεις από έναν από τους τρίτους εταίρους στην κυβέρνηση, τους Ελεύθερους Δημοκράτες, ενός κόμματος με σαφείς προτεραιότητες προς την ελεύθερη αγορά.
«Ο κυβερνητικός συνασπισμός δεν πρέπει να αποκλίνει από το αρχικό του σχέδιο επιδοτήσεων, καθώς τα plug-in υβριδικά μοντέλα συμβάλλουν επίσης στην επίτευξη των κλιματικών στόχων, δήλωσε ο Μπερντ Ρόιτερ, εκπρόσωπος της πολιτικής μεταφορών του FDP. «Πρέπει να κάνουμε μια μετάβαση σε αυτά τα οχήματα όσο το δυνατόν πιο ελκυστικά και να τα επιδοτήσουμε ανάλογα», δήλωσε ο Reuther σύμφωνα με την εφημερίδα Rheinische Post.