Ενώ οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρακολουθούν επιφυλακτικά τα ευρωπαϊκά σχέδια επέκτασης των κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, οι μεγάλοι Γερμανοί προμηθευτές είναι πρόθυμοι να επεκτείνουν τις υπάρχουσες συνεργασίες στην Κίνα και να παρέχουν σε αυτούς τους ανερχόμενους κατασκευαστές ανταλλακτικά ευρωπαϊκής κατασκευής.
«Οι Κινέζοι κατασκευαστές θα προσαρμόσουν τα οχήματά τους στην ευρωπαϊκή αγορά βήμα προς βήμα μέσω της εμπειρίας του χρήστη και του προσανατολισμού προς τον πελάτη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Stefan Hartung, στο Reuters στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο.
«Αυτός είναι ο πιο δόκιμος τρόπος υλοποίησης και επίσης είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία για εμάς ως προμηθευτή, επειδή όλοι γνωρίζουμε αυτούς τους κατασκευαστές από τη συνεργασία μας στην Κίνα. Πιστεύουμε επίσης ότι τελικά αυτό είναι θετικό για τον ανταγωνισμό και τον καταναλωτή».
Οι κινεζικές συνεργασίες της Bosch περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) για τα περισσότερα αυτοκίνητα της κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD, ηλεκτρικών κινητήρων για την πολυτελή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Human Horizons, ενώ είναι επίσης είναι προμηθευτής της Nio.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Nio, Xpeng και Leapmotor στοχεύουν όλοι στην αγορά EV της Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 55%, σε περίπου 820.000 οχήματα, τους πρώτους επτά μήνες του 2023, αποτελώντας περίπου το 13% όλων των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Το μέσο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κίνα κόστιζε το πρώτο εξάμηνο του 2022 λιγότερο από 32.000 ευρώ, σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα με ερευνητές της JATO Dynamics.
Αυτό έχει κάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να ανησυχούν για μια «εισβολή» φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που θα μπορούσε να υπονομεύσει τους τοπικούς κατασκευαστές. Δεν ισχύει το ίδιο για μεγάλους Ευρωπαίους προμηθευτές, όπως η ZF Friedrichshafen.
Η ZF έχει περίπου 40 εργοστάσια στην Κίνα που δημιούργησαν περίπου το 20% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2020 -και περίπου το 40% των εσόδων της από την Κίνα προέρχεται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Όταν μιλάμε με τους Κινέζους πελάτες μας, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ZF Holger Klein στο Reuters. «Είμαστε παρόντες σε αυτές τις συζητήσεις».
Σε μια εκδήλωση της Leapmotor που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου για να τιμήσει τους μεγάλους προμηθευτές της, με τίτλο “Leap Together”, τα ονόματα της ZF και της Continental φωτίστηκαν στη σκηνή.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Continental, Nikolai Setzer, δήλωσε στο Reuters ότι ο προμηθευτής αναμένει πως «οι Κινέζοι θα γίνουν παγκόσμιοι και θα κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη».
Είπε ότι επειδή η Continental έχει παγκόσμιες τοποθεσίες παραγωγής και ανάπτυξης, ξέρει πώς να πληροί τα πρότυπα οχημάτων παντού και θα μπορούσε να υποστηρίξει τα σχέδια των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για ευρωπαϊκή επέκταση. «Θα μπορούσαμε να αναλάβουμε νέες παραγγελίες (από Κινέζους πελάτες στην Ευρώπη) χωρίς να χρειάζεται να κατασκευάσουμε ένα καινούριο εργοστάσιο», πρόσθεσε ο Setzer.
Διαβάστε ακόμη
H Goldman Sachs ξεκινά απολύσεις υπαλλήλων με χαμηλές επιδόσεις
Ρεάλ Μαδρίτης: Το φουτουριστικό σκηνικό του Σαντιάγκο Μπερναμπέου που κόστισε 1 δισ. ευρώ (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ