Η Ford έχει αρχίσει να μειώνει τις παραγγελίες από τους προμηθευτές μπαταριών για να ανακόψει τις αυξανόμενες απώλειες στα αμιγώς ηλεκτρικά της οχήματα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, ενώ την ίδια στιγμή περιορίζει και τις φιλοδοξίες της σε μια ταχέως επιβραδυνόμενη αγορά για plug-in μοντέλα.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία πάντως θα διατηρήσει τις συνεργασίες με τους προμηθευτές μπαταριών της, στους οποίους περιλαμβάνονται οι SK On και LG Energy Solution της Νότιας Κορέας, καθώς και η κινεζική CATL.
Τον Νοέμβριο, η Ford δήλωσε ότι το εργοστάσιο μπαταριών EV που σχεδιάζει στο Marshall θα είναι σημαντικά μικρότερο από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, εν μέρει επειδή η υιοθέτηση των EV δεν αυξάνεται με τον ρυθμό που ανέμενε η αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά. Προμηθευτές, όπως ο κατασκευαστής μπαταριών Our Next Energy, αισθάνονται την πίεση καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιβραδύνει τη μετάβασή της στα EV.
Η κίνηση αποτελεί μέρος μιας περικοπής της στρατηγικής EV της Ford, η οποία περιλαμβάνει τη μείωση των δαπανών κατά 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε μοντέλα με μπαταρίες, την καθυστέρηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, τη μείωση των τιμών και την αναβολή και συρρίκνωση των προγραμματισμένων εργοστασίων μπαταριών.
Η Ford έχει προβλέψει απώλειες από τα EV έως και 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος και ο CEO της εταρείας, Jim Farley, δήλωσε πρόσφατα ότι η μονάδα EV, Model E, «είναι το μεγαλύτερο βαρίδι για ολόκληρη την εταιρεία αυτή τη στιγμή».
Στον απόηχο της έντονης φημολογίας, εκπρόσωπος της Ford δήλωσε ότι η εταιρεία συνήθως δεν σχολιάζει τις σχέσεις ή τους όρους με τους προμηθευτές. Η CATL δήλωσε ότι «η συνεργασία της με τη Ford προχωρά κανονικά» χωρίς να επεκταθεί σε λεπτομέρειες. Η SK On και η LG δήλωσαν ότι τα συμβόλαιά τους με τη Ford παραμένουν σε ισχύ, αλλά δεν αναφέρθηκαν στην προοπτική αλλαγών παραγγελιών.
Καθώς οι τιμές των EV έχουν πέσει σημαντικά και η ζήτηση έχει χαλαρώσει, οι απώλειες της Ford ανά EV ξεπέρασαν τα 100.000 δολάρια το πρώτο τρίμηνο, περισσότερο από το διπλάσιο του ελλείμματος από πέρυσι.
Το Bloomberg Intelligence εκτιμά ότι οι απώλειες που αναμένει να υποστεί η Ford στη μονάδα EV φέτος σχεδόν θα εξαλείψουν κερδών τα κέρδη από το τμήμα Ford Blue, το οποίο κατασκευάζει παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη σύνεση της επένδυσης σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά οχήματα», έγραψαν οι αναλυτές της BI Steve Man και Peter Lau σε ερευνητικό σημείωμα στις 3 Μαΐου.
Η μείωση των παραγγελιών ανησυχεί σοβαρά τη βιομηχανία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν τη μειωμένη ζήτηση EV που συνεχίζει να υπολείπεται των προσδοκιών, ενώ οι κατασκευαστές μπαταριών στη Νότια Κορέα, την Κίνα και αλλού αντιμετωπίζουν ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο απούλητων αποθεμάτων.
Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει ακόμη περισσότερο την αλυσίδα εφοδιασμού, με πρώτες τις τιμές πολύτιμων γαιών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, οι οποίες φέτος διαπραγματεύονται στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και πολλά χρόνια, καθυστερώντας τις επενδυτικές αποφάσεις για νέα έργα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οδηγώντας σε κλείσιμο ορυχείων.
Οι αξιωματούχοι της Ford λένε ότι έχουν μειώσει κατά αρκετές χιλιάδες το κόστος κατασκευής των αμιγώς ηλεκτρικών τους οχημάτων σε μια προσπάθεια να τα καταστήσουν κερδοφόρα, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να μειώσουν και τις τιμές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί έναντι του ηγέτη της αγοράς, της Tesla, η οποία έχει προβεί σε απανωτές επιθετικές μειώσεις των τιμών των μοντέλων της.
«Έχουμε δει τις τιμές να πέφτουν δραματικά και γι’ αυτό δεν μπορέσαμε να συμβαδίσουμε από την άποψη της μείωσης του κόστους», δήλωσε ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford. «Στοχεύουμε να αφαιρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόστος φέτος από την μονάδα παραγωγής EV, τη Model Ε και όλα αυτά στο πνεύμα της προώθησης προς αυτό το θετικό περιθώριο συνεισφοράς».
Ο Lawler προήχθη σε αντιπρόεδρο αυτό το μήνα για να επικεντρωθεί στη μακροπρόθεσμη στρατηγική και να βοηθήσει στην εξεύρεση ενός τρόπου για την αναχαίτιση των απωλειών EV.
Η Ford επιταχύνει την ανάπτυξη μικρών ηλεκτρικών οχημάτων που θα ξεκινούν από 25.000 δολάρια και θα κάνουν το ντεμπούτο τους στα τέλη του 2026. Ο Farley δήλωσε ότι αυτά τα μοντέλα θα είναι κερδοφόρα ήδη από το πρώτο έτος τους στην αγορά.
Η εύρεση μιας πορείας προς την κερδοφορία στα ηλεκτρικά οχήματα είναι κρίσιμη για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση της εταιρείας, δήλωσε ο Lawler σε συνέντευξή του αυτό το μήνα.
«Η Model Ε πρέπει να σταθεί μόνη της», είπε. «Πρέπει να είναι κερδοφόρα και πρέπει να παρέχει απόδοση στο κεφάλαιο που επενδύουμε».
Διαβάστε ακόμη
Folli Follie: «Καταπέλτης» για τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο ο εισαγγελέας (upd)
Deals 6,5 δισ. ευρώ από την αρχή του έτους – Ποιοι κλάδοι πρωταγωνιστούν
Tsakos Energy Navigation: Παρέλαβε έξι πλοία φιλικά προς το περιβάλλον μέσα στο 2024 (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ