Τουλάχιστον 500.000 ευρώ (535.000 δολάρια) θα κοστίζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ferrari, δήλωσε στο Reuters πηγή που γνωρίζει το θέμα, καθώς η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει το μοντέλο – και θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή του ομίλου έως και κατά ένα τρίτο.

Η ιταλική μάρκα, που φημίζεται για τους βενζινοκινητήρες της, έχει δηλώσει ότι θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα τέλη του επόμενου έτους και η σχεδιαζόμενη τιμή δείχνει την εμπιστοσύνη της ότι οι υπερ-πλούσιοι οδηγοί είναι έτοιμοι γι’ αυτό, ακόμη και όταν οι ανταγωνιστές της μαζικής αγοράς μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) εν μέσω της παραπαίουσας ζήτησης.

Η τιμή, η οποία δεν περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά και τις προσωπικές πινελιές που συνήθως προσθέτουν 15-20%, είναι πολύ υψηλότερη από τη μέση τιμή πώλησης περίπου 350.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των πρόσθετων εξόδων, για μια Ferrari το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς και για πολλά ανταγωνιστικά πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σε μια λιγότερο αποκλειστική κατηγορία, το ηλεκτρικό Taycan της Porsche (P911_p.DE), ανοίγει νέα καρτέλα και ξεκινά από περίπου 100.000 ευρώ.

Η Ferrari δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με την τιμή του πρώτου της EV ή το νέο της εργοστάσιο που πρόκειται να εγκαινιαστεί στη γενέτειρά της, το Maranello, στη βόρεια Ιταλία, την Παρασκευή 21/6.
Το εργοστάσιο  είναι μια τολμηρή κίνηση για την εταιρεία, η οποία παρέδωσε λιγότερα από 14.000 αυτοκίνητα πέρυσι, καθώς θα επιτρέψει τελικά την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας σε περίπου 20.000, δήλωσε η πηγή, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Η αποκλειστικότητα στηρίζει το κύρος της μάρκας, αλλά και τις υψηλές τιμές της, και έτσι κάθε αύξηση της παραγωγής ενέχει κινδύνους, όπως γράφει το Reuters.

Ωστόσο, η Ferrari έχει δείξει με το SUV Purosangue, που λανσαρίστηκε το 2022, ότι μπορεί να επιτύχει επιτυχία επεκτεινόμενη πέρα από τα παραδοσιακά διθέσια σπορ αυτοκίνητα και τα grand tourers της.
«Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση εκεί έξω για τις Ferrari και έχουν περιθώρια να καλύψουν ένα μέρος της χωρίς να διακυβεύσουν την αποκλειστικότητα», δήλωσε ο Φάμπιο Καλντάτο, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην AcomeA SGR, η οποία κατέχει μετοχές της Ferrari.

Οι λίστες αναμονής για ορισμένα μοντέλα μπορεί να ξεπεράσουν τα δύο χρόνια.
«Αυτό δεν πρόκειται να μειωθεί καθόλου. Το να είσαι στη λίστα αναμονής είναι από μόνο του ένα σύμβολο κύρους», δήλωσε ο Καλντάτο, σημειώνοντας την αύξηση των δυνητικών πλούσιων πελατών στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και η Μέση Ανατολή.

Δεύτερο μοντέλο EV

Το νέο εργοστάσιο στο Μαρανέλο θα δώσει στη Ferrari μια επιπλέον γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων και θα κατασκευάζει βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα καθώς και το νέο EV, καθώς και εξαρτήματα για υβριδικά και EV.
Θα είναι πλήρως λειτουργικό σε τρεις με τέσσερις μήνες, δήλωσε η πηγή.
Ένα δεύτερο μοντέλο EV βρίσκεται επίσης υπό ανάπτυξη, δήλωσε η πηγή, προσθέτοντας ότι η διαδικασία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και ότι η εταιρεία ίσως να μην θέλει να αυξήσει τη συνολική παραγωγή σε 20.000 οχήματα ετησίως, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνα δήλωσε στους μετόχους της Ferrari τον Απρίλιο ότι το «υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα μας εξασφαλίσει ευελιξία και τεχνική ικανότητα που θα υπερβαίνει τις ανάγκες μας για τα επόμενα χρόνια».
Οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής θα συνοδεύεται από αύξηση των μοντέλων, καθώς η Ferrari θα επιμείνει στην πολιτική της να διατηρεί την παραγωγή για κάθε μοντέλο εντός ενός συγκεκριμένου ορίου, όσο επιτυχημένη και αν είναι, ανέφερε η πηγή.
Η ανταγωνίστρια Lamborghini σχεδιάζει να αρχίσει να πωλεί το πρώτο της μοντέλο EV το 2028. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Στέφαν Γουίνκελμαν, δήλωσε στο Reuters ότι είναι πιο σημαντικό να έχουμε το σωστό προϊόν από το να είμαστε πρώτοι.

Ο αναλυτής της Mediobanca Αντρέα Μπαλόνι δήλωσε ότι αναμένει ότι το νέο EV της Ferrari θα έχει υψηλή τιμή για να βοηθήσει στη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους, αντισταθμίζοντας την ανάπτυξη της νέας πλήρως ηλεκτρικής τεχνολογίας και τον μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων που προέρχονται από εξωτερικές πηγές.

«Αναμένω ότι το νέο EV θα είναι ένα εξειδικευμένο μοντέλο, που θα αντιπροσωπεύει λίγο πάνω από το 10% των ετήσιων πωλήσεων», δήλωσε ο Μπαλόνι, προσθέτοντας ότι ο βασικός πελάτης της Ferrari εξακολουθεί να προτιμά τα βενζινοκίνητα μοντέλα.

Διαβάστε ακόμη

Τι φέρνει η εποχή Θεοδωρόπουλου στον ΣΕΒ

Η πολυτέλεια συναντά τη βιωσιμότητα: Μαγιό από πλαστικό και δίχτυα (pics)

Πλειστηριασμοί: Τι «κληρώνει» για Mega Park και… Giasemi yacht

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ