Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις χάτσμπακ αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,5% στα 1,16 εκατομμύρια τους πρώτους εννέα μήνες σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά μόλις 1%, σύμφωνα με την Dataforce.
Στην κορυφή της κατηγορίας βρέθηκε το Golf, το οποίο επωφελήθηκε από την άφιξη του ανανεωμένου μοντέλου που μπήκε στην παραγωγή τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις του Golf αυξήθηκαν κατά 20%, στις 165.370 μονάδες, καθιστώντας δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη συνολικά μέχρι τον Σεπτέμβριο, πίσω από το μικρό χάτσμπακ Dacia Sandero.
Συνολικά, ο όμιλος Volkswagen – με τα Golf, Octavia, Leon – ήταν ο μεγαλύτερος παίκτης στην κατηγορία, με σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις. Η Stellantis, της οποίας οι μάρκες περιλαμβάνουν Peugeot, Citroën και Opel ήταν δεύτερη, με όγκο πωλήσεων 191.050, ενώ η Hyundai-KIA ήταν τρίτη, με 183.699.
Η δημοτικότητα της έκδοσης στέισον βάγκον της Skoda Octavia βοήθησε να εξασφαλιστεί η δεύτερη θέση για το τσέχικο μοντέλο, το οποίο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 14%. Τα τρία τέταρτα όλων των Octavia που πωλήθηκαν κατά την περίοδο ήταν στέισον.
Συνολικά τέσσερα στα 10 μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα που πωλήθηκαν μέχρι τον Σεπτέμβριο ήταν στέισον, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 16%. Η αυξημένη ζήτηση για στέισον βάγκον ενίσχυσε τις πωλήσεις όχι μόνο της Octavia αλλά και των Toyota Corolla, Golf και Astra.
Τα στέισον αντιπροσώπευαν το 60% των πωλήσεων της Toyota Corolla, η οποίά βρέθηκε στην τρίτη θέση της κατηγορίας. Κανονικά την τέταρτη θέση θα έπαιρνε το SEAT/CUPRA Leon, αλλά οι δύο μάρκες υπολογίζονται ξεχωριστά, οπότε η 4η θέση πήγε στο Peugeot 308.
Οι πωλήσεις του Ford Focus μειώθηκαν κατά 16% πριν από το προγραμματισμένο τέλος της παραγωγής του μοντέλου τον Νοέμβριο του επόμενου έτους. Η Ford δήλωσε ότι το μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται στο Saarlouis της Γερμανίας, δεν θα αντικατασταθεί από ένα απευθείας αντικαταστάτη αλλά από τρία συμπαγή SUV της ή το επόμενο Puma.
Η Nissan τερμάτισε φέτος την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Leaf πριν από την κυκλοφορία ενός προγραμματισμένου αντικαταστάτη SUV, που θα ονομάζεται επίσης Leaf και αναμένεται το 2026.
Η Renault σταμάτησε επίσης την παραγωγή φέτος της θερμικής έκδοσης του Megane, οι πωλήσεις των οποίων μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε 12.506 μέχρι τον Σεπτέμβριο. Αυτό αφήνει το αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-Tech ως τη μοναδική προσφορά της εταιρείας στην κατηγορία.
Ένα άλλο μοντέλο που βγαίνει από την παραγωγή φέτος είναι το KIA Proceed. Το Niro ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις compact μοντέλο της μάρκας, στην έβδομη θέση. Εν τω μεταξύ, η FIAT παρουσίασε πτώση πωλήσεων 41% για το Tipo, σε μόλις 9.337. Η παραγωγή του Tipo πρόκειται να σταματήσει στο τέλος του επόμενου έτους.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κατηγορία μειώθηκαν κατά 15%, περιορίζοντας το μερίδιο των EV στο 17%, πίσω από τα μοντέλα ντίζελ. Τα πέντε κορυφαία μοντέλα EV της κατηγορίας παρουσίασαν πτώση πωλήσεων, με το MG4 να μειώνεται κατά 15% και το VW ID.3 κατά 19%.
Τα δύο ηλεκτρικά compact μοντέλα που σημείωσαν ισχυρά κέρδη ήταν οι νέες ηλεκτρικές εκδόσεις του Peugeot 308, με πωλήσεις 4.570, από λιγότερες από 400 κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, και το Opel Astra EV, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 181%, στις 3.964, σύμφωνα με την Dataforce.
Η βενζίνη, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, ήταν το κυρίαρχο σύστημα μετάδοσης κίνησης της κατηγορίας, με μερίδιο 48%. Με επικεφαλής το Toyota Corolla, οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 18%, με αποτέλεσμα να κερδίζουν μερίδιο 11%. Τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 5% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας, με επικεφαλής το Peugeot 308.
Οσον αφορά τη γεωγραφική εξάπλωση, η Γερμανία ήταν η κορυφαία αγορά της Ευρώπης για χάτσμπακ αυτοκίνητα, με 312.361 πωλήσεις, λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου της κατηγορίας. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, με 154.374 πωλήσεις.
Τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις στη Γερμανία είχε το Golf, ακολουθούμενο από το Octavia και το Astra. Η Γαλλία ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά χάτσμπακ αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με 130.016 πωλήσεις, με την Ισπανία και την Πολωνία να ολοκληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Πάντως οι πωλήσεις της κατηγορία των χάτσμπακ το Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 13% σε μια συνολική αγορά που μειώθηκε κατά 4,4%. Αυτά που επλήγησαν περισσότερο τον Σεπτέμβριο περιλαμβάνουν το κορυφαίο σε πωλήσεις Golf, με πτώση 18%, την Corolla (-23%) και το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 (-43%).
Διαβάστε ακόμη
UBS: Κορυφαίες επιλογές οι ελληνικές τράπεζες στην Ευρώπη – Στα ευρωπαϊκά top picks η Εθνική Τράπεζα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα