Τριάντα μάρκες αύξησαν τις ευρωπαϊκές τους πωλήσεις τον Ιανουάριο περισσότερο από τον μέσο όρο της αγοράς, ο οποίος σημείωσε αύξηση 11%, ενώ 41 μάρκες έκλεισαν τον πρώτο μήνα του έτους με κέρδη που προέρχονται κυρίως από την αύξηση του όγκου των πωλήσεων.
Στον αντίποδα, περίπου 30 μάρκες βρέθηκαν σε αρνητικό έδαφος τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία εταιρείας έρευνας της αγορά αυτοκινήτου Dataforce. Επτά μάρκες, με επικεφαλής την Tesla, το πολυτελές παρακλάδι της Hyundai, Genesis, την κινεζική MG και τις Maserati και Alfa Romeo της Stellantis, ανέφεραν τετραψήφια ή τριψήφια ποσοστιαία κέρδη στις πωλήσεις.
Την ίδια στιγμή, η CUPRA, η Mazda, η Land Rover, η Dacia, η Ferrari, η Jaguar, η Polestar και η Škoda συγκαταλέγονται στις 23 μάρκες που παρουσίασαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 93% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συν τις χώρες ETFA και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Tesla είχε τετραψήφια ποσοστιαία αύξηση στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα στις 9.011 μονάδες, κυρίως λόγω του Model Y, το οποίο αντιπροσώπευε σχεδόν το 80% του όγκου πωλήσεων του Αμερικάνου κατασκευαστή EV.
Η μάρκα πολυτελείας του ομίλου Hyundai, Genesis, σημείωσε άνοδο περισσότερο από 260% με 265 ταξινομήσεις σε σύγκριση με 73 τον Ιανουάριο του 2022, καθώς συνεχίζει την κυκλοφορία της σε περιορισμένο αριθμό ευρωπαϊκών αγορών.
Η κινεζική εταιρεία EV, MG, αύξησε τις πωλήσεις κατά περισσότερο από 150% τον Ιανουάριο. Αυτό οφείλεται στην ισχυρή ζήτηση για το μικρό crossover MG ZS, το οποίο σχεδόν τριπλασίασε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του μήνα, σε 3.961 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022. Η Maserati αύξησε τις πωλήσεις κατά 147%, στα 735.
Το νέο premium μεσαίο SUV της εταιρείας από τη Μόντενα, Grecale, αντιπροσώπευε το 81% του συνολικού όγκου των πωλήσεών της συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία που ξεκίνησε ήδη από τα τέλη του περασμένου έτους. Η Alfa Romeo υπερδιπλασίασε τις ευρωπαϊκές της πωλήσεις λόγω της έντονης ζήτησης για την Tonale, η οποίο αντιπροσώπευε περισσότερο από το 60% των πωλήσεων της μάρκας Stellantis.
Η Lynk & CO και η Polestar, οι οποίες αμφότερες ανήκουν στην κινεζική Zhejiang Geely Holding και κατασκευάζουν όλα τα αυτοκίνητά τους στην Κίνα, ανέφεραν αύξηση πωλήσεων κατά 95% και 24%, αντίστοιχα. Η ισπανική CUPRA του ομίλου Volkswagen αύξησε τις πωλήσεις της κατά 53%, στις 8.399. Οι πωλήσεις της Mazda ενισχύθηκαν από μοντέλα όπως το SUV CX-5.
Ο όγκος των πωλήσεων της VW αυξήθηκε 15%, στις 93.147 μονάδες, βοηθούμενος από την αύξηση κατά 201% στις πωλήσεις του μικρού SUV Taigo. Επίσης, μεταξύ των άλλων εμπορικών σημάτων που κατέγραψαν σημαντικά κέρδη κατά τη διάρκεια του μήνα ήταν η Land Rover (+39%), η Ferrari (+38%), η Jeep (+14%) και η FIAT (+11%), σύμφωνα πάντα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί βυθίζονται (ξανά) τα κρυπτονομίσματα (διάγραμμα)
Αττικό Μετρό: Η πρόβλεψη-έκπληξη για την κοινοπραξία υπό την Άκτωρ για το μετρό Θεσσαλονίκης