Συνολικά 46 αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν πωλήσεις που ήταν κάτω από τα νούμερα που είχαν καταγράψει τον Ιανουάριο του 2024, ενώ 34 κατέγραψαν αύξηση όγκου κατά τον πρώτο μήνα του 2025, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 98% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις αγορές της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο μεγαλύτερος χαμένος από την άποψη των πωλήσεων μονάδων ήταν η Opel, η οποία πούλησε σχεδόν 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα τον Ιανουάριο σε σχέση με πέρσι. Η Tesla πούλησε σχεδόν 9.000 λιγότερα αυτοκίνητα από ό, τι τον Ιανουάριο του 2024

Η μεγάλη πτώση της Tesla σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων για τις Volkswagen και BMW, προκάλεσε ανατροπή στην κατάταξη των κορυφαίων σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 46%, στις 10.491, καθώς κάθε μοντέλο της γκάμας υποχώρησε κατά 36% ή και περισσότερο τον Ιανουάριο.

Στον αντίποδα, η VW αύξησε τις πωλήσεις EV κατά 203%, στις 20.479, καθώς οι πωλήσεις για όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID αυξήθηκαν κατά 27% ή περισσότερο τον Ιανουάριο.

Η BMW ξεπέρασε επίσης την Tesla με βάση τον όγκο των EV αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 36%, στις 13.715, με αύξηση 64% για την iX1, στις 3.883 μονάδες. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 36%, στις 166.691 τον περασμένο μήνα.

Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς 16,8% για τα ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο είναι πάνω από το ετήσιο μερίδιο του 13% του 2024, αλλά εξακολουθεί να υπολείπεται το 20 έως 22% που ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, λέει ότι θα χρειαστεί για να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών της ΕΕ για το 2025.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 52%, στις 38.706 μονάδες, αντιστρέφοντας σημαντικά την πτωτική τάση της αγοράς στο σύνολό της. Αυτό το κέρδος πωλήσεων αύξησε το μερίδιο αγοράς των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη στο 3,9% από 2,5% τον Ιανουάριο του 2024.

Η MG, που ανήκει στη SAIC, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 17%, στις 19.423, αριθμός που την καθιστά την κορυφαία κινεζική μάρκα στην Ευρώπη, με μερίδιο 50%. Η ανταγωνίστρια BYD αύξησε τις πωλήσεις της κατά 175%, στις 6.930 μονάδες τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας την Polestar με 2.584 και σημειώνοντας αύξηση 131%.

Η Polestar ταξινομείται από την Dataforce ως κινεζική μάρκα επειδή έχει Κινέζο ιδιοκτήτη και παράγει τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της στην Κίνα. Η θυγατρική της Chery, Omoda, κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη. Το μοναδικό μοντέλο της, το Omoda 5, κατάφερε 2.144 πωλήσεις τον περασμένο μήνα, το οποίο ήταν αρκετά καλό για να κάνει την Omoda το τέταρτο σε πωλήσεις κινεζικό εμπορικό σήμα στην Ευρώπη.

Η Lotus που ανήκει στην Geely αύξησε τις πωλήσεις της κατά 164%, σε 420 αυτοκίνητα τον Ιανουάριο, με επικεφαλής το αμιγώς ηλεκτρικό Eletre, το οποίο αντιπροσώπευε το 81% του όγκου πωλήσεων της εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η CUPRA κατέγραψε αύξηση 53% τον Ιανουάριο, στις 20.369 μονάδες, λόγω της ισχυρής ζήτησης για το αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ Born, το οποίο αντιπροσώπευε όγκο 3.743 μονάδων.

Η Renault αύξησε τις πωλήσεις του Ιανουαρίου κατά 17%, στις 48.959. Οι μεγαλύτεροι συνεισφέροντες ήταν οι Symbioz και Scenic E-Tech, τα οποία πρόσθεσαν 3.983 και 2.835 πωλήσεις στον συνολικό όγκο της Renault τον περασμένο μήνα.

Παρά τους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που εξάγονται στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 32%, σε 12.985.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, συνέβαλαν περισσότερο στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων τον περασμένο μήνα, με τις συνδυασμένες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 54% στις 118.434.

Μεγάλοι συντελεστές σε αυτή την αύξηση ήταν το VW ID.4, το οποίο είχε αύξηση πωλήσεων σχεδόν 200% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024. Επιπλέον η VW πούλησε 5.866 sedan ID.7, καθιστώντας το τρίτο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα.

Μια άλλη ισχυρή νέα είσοδος είναι το ΚΙΑ EV3, το οποίο μπήκε στον πίνακα EV απευθείας στο Νο 4 της γενικής κατάταξης, με 5.863 πωλήσεις. Το Volvo EX30, το οποίο ήταν το τρίτο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη το 2024, υποχώρησε στη 10η θέση τον Ιανουάριο, παρόλο που οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 86%.

Διαβάστε ακόμη 

S&P: Γιατί η οικονομία της Ελλάδας δεν βασίζεται πλέον μόνο στον τουρισμό (γραφήματα)

ΤτΕ: Μειώθηκαν κατά 4,787 δισ. ευρώ οι ιδιωτικές καταθέσεις τον Ιανουάριο

Toyota: Πώς πατέρας και γιος δημιούργησαν έναν κολοσσό από έναν αργαλειό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα