Οι συνεδριάσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμα και σε αναθεώρηση των κανόνων για τις εκπομπές ή σε νέες πρωτοβουλίες για τη στήριξη της μετάβασης στον εξηλεκτρισμό και τη βελτίωση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Η Ούρσουλα βαν ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα προεδρεύσει των συνεδριάσεων, όπως δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 27 Ιανουαρίου.

Δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα, αλλά η Επιτροπή λέει ότι «αναγνωρίζει την επείγουσα ανάγκη για δράση για να προστατεύσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να της δώσει προοπτικές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Η συγκεκριμένος βιομηχανικός κλάδος απασχολεί περίπου 13 εκατομμύρια ανθρώπους και αντιπροσωπεύει το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ.

Θα αναπτυχθεί σχέδιο δράσης για τη βιομηχανία υπό την ηγεσία του κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, επιτρόπου αρμόδιου για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό. Το πιο πιεστικό ζήτημα είναι οι στόχοι εκπομπών για το 2025, οι οποίοι θα απαιτήσουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν απότομα τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια εποχή που οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί για την τεχνολογία. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά περίπου 4% στην ΕΕ πέρυσι.

Ο όμιλος Volkswagen δήλωσε την περασμένη εβδομάδα πως υπολογίζει ότι θα πληρώσει πρόστιμα περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την αποτυχία των στόχων του για το 2025. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν την Tesla και τη Volvo για πιστώσεις εκπομπών.

Και η γαλλική κυβέρνηση στις 24 Ιανουαρίου κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναστείλει αμέσως τα πρότυπα για τις εκπομπές των αυτοκινήτων με το σκεπτικό ότι ο κανονισμός ωφελεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και την Tesla.

Άλλα βασικά σημεία της συζήτησης θα περιλαμβάνουν την καινοτομία, την ανταγωνιστικότητα, τους δασμούς και τους εμπορικούς κανονισμούς και τον εξορθολογισμό των κανονισμών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά εσωτερικών και εξωτερικών προκλήσεων, μεταξύ των οποίων ένα χρονοδιάγραμμα απαλλαγής από τον άνθρακα που θα απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, την εισροή χαμηλού κόστους αλλά τεχνολογικά προηγμένων κινεζικών εμπορικών σημάτων και την ψηφιοποίηση, η οποία έχει αποκαλύψει αδυναμίες στην ανάπτυξη λογισμικού και στην αλυσίδα εφοδιασμού μικροτσίπ.

«Τα ιστορικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και η παραδοσιακή ηγεσία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών διακυβεύονται», ανέφερε η ΕΕ σε ένα «εννοιολογικό σημείωμα» για τον στρατηγικό διάλογο που επίκειται. Ο στόχος της συνάντησης στις 30 Ιανουαρίου είναι να καταλήξει σε μια κοινή θέση για τις πιο πιεστικές απειλές καθώς και πιθανές λύσεις.

Τα βασικά θέματα που θα διερευνηθούν περιλαμβάνουν:

Τη διάβρωση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας όσον αφορά τις μελλοντικές τεχνολογίες και καινοτομίες, όπως το λογισμικό, την αυτόνομη οδήγηση και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς. «Απαιτείται μια αλλαγή βηματισμού για την επίτευξη της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας και την αποφυγή της απώλειας προστιθέμενης αξίας σε όλη τη μεταβαλλόμενη τεχνολογία», ανέφερε η Επιτροπή.

Διασφάλιση κοινωνικά δίκαιης μετάβασης στην πράσινη κινητικότητα. «Η ΕΕ έχει θέσει φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, αλλά οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ακόμη υψηλότερο αρχικό κόστος των οχημάτων και χαμηλότερη ταχύτητα ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης», ανέφερε η Επιτροπή, σημειώνοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ζητήσει αλλαγές στο τρέχον πλαίσιο εκπομπών, το οποίο περιλαμβάνει αυστηρές κυρώσεις για την απώλεια στόχων του στόλου.

Ανταγωνιστική τιμολόγηση βασικών εισροών. «Η διασφάλιση παγκοσμίως ανταγωνιστικού κόστους εισροών (ενέργεια, εργασία, υλικά) και η ασφάλεια του εφοδιασμού είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφερε η Επιτροπή, αλλά «οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις υποφέρουν επί του παρόντος από ένα σημαντικό χάσμα κόστους στην ενέργεια, την εργασία και τα υλικά μπαταριών».

Εμπορικές σχέσεις και «ίσοι όροι ανταγωνισμού». Η ΕΕ επέβαλε τιμωρητικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, αλλά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές λένε ότι οι δασμοί δεν αποτελούν αποτελεσματική μακροπρόθεσμη λύση και θα μπορούσαν να προκαλέσουν έναν επιζήμιο εμπορικό πόλεμο. Και η νέα κυβέρνηση Trump έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει δασμούς στον Καναδά και το Μεξικό, όπου οι Ευρωπαίοι προμηθευτές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό.

Εξορθολογισμός των κανονισμών. Οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν υποστηρίξει ότι η ΕΕ έχει δημιουργήσει ένα δυσκίνητο δίκτυο κανονισμών που αποθαρρύνουν την καινοτομία και προσθέτουν κόστος. Η Επιτροπή αναφέρει τις μπαταρίες, την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων ως τομείς που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από πιο συνεκτικούς κανονισμούς.

Διαβάστε ακόμη 

Masdar: Χρηματοδοτεί το πρώτο πράσινο ferry boat στην γραμμή Πόρου – Γαλατά

Πειραιώς Χρηματιστηριακή: Τι ρωτούν οι ξένοι επενδυτές στο road show στο Παρίσι

Επένδυση €60 εκατ. για συγκρότημα 210 διαμερισμάτων στην Πειραιώς 44 – Τιμές από 5.500 ευρώ/τ.μ. (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα