search icon

Αυτοκίνητο

Ερευνα: Επιδοτήσεις ύψους $231 δισ. έλαβε ο κλάδος των EV στην Κίνα σε 15 χρόνια (tweet)

«Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ευνοηθεί από τις μαζικές κρατικές επιδοτήσεις και η ποιότητά τους βελτιώνεται συνεχώς, καθιστώντας τα ελκυστικά στους εγχώριους και ξένους καταναλωτές», αναφέρεται

Πάνω από 231 δισ. δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και ενισχύσεις έλαβε η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα από το 2009 μέχρι το τέλος του προηγούμενου έτους, ακόμη και αν το ποσό της στήριξης ανά όχημα έχει μειωθεί.

Τα παραπάνω προκύπτουν από νέα έρευνα του Σκοτ Κένεντι, ειδικού σε θέματα που αφορούν στην Κίνα, στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τουλάχιστον το 50% από το συνολικό ποσό της στήριξης είχε τη μορφή απαλλαγών από τον φόρο πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο ποσό, αυτό αποτελείται από εθνικά εγκεκριμένες εκπτώσεις αγοραστών, από κρατική χρηματοδότηση για υποδομές όπως είναι οι σταθμοί φόρτισης, από κρατικές προμήθειες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και από προγράμματα υποστήριξης για έρευνα και ανάπτυξη.

Τα ευρήματα της έρευνας έρχονται αμέσως μετά την ανακοίνωση της ΕΕ ότι θα αυξήσει τους δασμούς έως και 48% στα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, προκειμένου να αντισταθμίσει τις επιδοτήσεις. Όπως αναφέρει το Bloomberg, αυτό ακολούθησε την απόφαση των ΗΠΑ να τετραπλασιάσουν τους δασμούς στα αυτοκίνητα, ενώ ο Καναδάς ετοιμάζει τώρα πιθανούς νέους δασμούς.

«Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ευνοηθεί από τις μαζικές κρατικές επιδοτήσεις και η ποιότητά τους βελτιώνεται συνεχώς, καθιστώντας τα ελκυστικά στους εγχώριους και ξένους καταναλωτές», ανέφερε ο Σκοτ Κένεντι. «Αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και άλλοι, αν θέλουν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ο ίδιος μάλιστα περιέγραψε τα στοιχεία ως «εξαιρετικά συντηρητικά», σημειώνοντας ότι δεν περιλαμβάνουν προγράμματα εκπτώσεων σε τοπικό επίπεδο σε πόλεις όπως η Σαγκάη και η Σενζέν, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων να τα αντικαταστήσουν με EV.

Ακόμη, δεν περιλαμβάνουν χαμηλό κόστος γης, ηλεκτρική ενέργεια και πιστώσεις, δηλαδή παράγοντες από τους οποίους μπορούν να ωφεληθούν αρκετοί κατασκευαστές EV, με εξαίρεση τη στήριξη προς εταιρείες κατασκευής μπαταριών και άλλα μέρη της αλυσίδας τροφοδοσίας.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, η στήριξη με βάση ανά όχημα έχει μειωθεί από τις 13.860 δολάρια το 2018 σε κάτω από 4.600 δολάρια το 2023, ή σε λιγότερο από 7.500 δολάρια σε διαθέσιμες πιστώσεις προς Αμερικανούς αγοραστές, στο πλαίσιο της νομοθετικής πράξης κατά του πληθωρισμού στις ΗΠΑ.

Διαβάστε ακόμη

Αναταράξεις στο Χρηματιστήριο Αθηνών ελέω rebalancing και triple witching – Εβδομαδιαία άνοδος +1,22%

ΗΠΑ: Οι τιμές ρεκόρ στις κατοικίες «πάγωσαν» τις πωλήσεις τον Μάιο

Τζανκάρλο Τζορτζέτι: «Η Ιταλία δεν είναι σε θέση να εγκρίνει τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version