search icon

Αυτοκίνητο

Έρχονται δύσκολες μέρες για τους κατόχους παλαιών ΙΧ – Τι αλλάζει

Σε χώρες της Ε.Ε. εξετάζεται η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιών οχημάτων

Ετοιμάζονται δραστικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της παλαιότητας των οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε χώρες της Ε.Ε. εξετάζεται η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιών οχημάτων που δεν επιδέχονται επισκευής, καθιστώντας απαγορευτική την κυκλοφορία τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ειδικότερα, η πρόταση περιλαμβάνει ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θα θεωρείται απόβλητο. Επιπλέον, οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη ή έχουν αποτύχει στον τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επιδιορθωθεί οι διαπιστωμένες βλάβες, θα οδηγούνται υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.

Στην Ελλάδα, η κατάσταση είναι ανησυχητική, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ ανέρχεται στα 17,3 έτη, έναντι των 12 ετών που είναι ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, περίπου 3 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν προσέλθει στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) για τον προβλεπόμενο έλεγχο, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη για άμεσες δράσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA, στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 97% έχει ηλικία άνω των 10 ετών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, όταν εφαρμοστούν οι παραπάνω παρεμβάσεις, στην Ελλάδα πρέπει να οδηγηθούν προς ανακύκλωση πάνω από 3,5 εκατομμύρια οχήματα που είναι σε κυκλοφορία…

Συνοψίζοντας, η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μέτρα για την απόσυρση παλαιών και μη επισκευάσιμων οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Η Ελλάδα, με τον γερασμένο στόλο οχημάτων της, θα κληθεί σύντομα να προσαρμοστεί στις νέες αυτές απαιτήσεις, ενισχύοντας τους τεχνικούς ελέγχους και προωθώντας την υποχρεωτική απόσυρση.

Διαβάστε περισσότερα στο Newsauto.gr

Exit mobile version