Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann, ανακοίνωσε το επικείμενο λανσάρισμα αυτού ενός «φθηνού» EV στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας από το Ingolstadt την Πέμπτη. Ο Duesmann αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για το όχημα ή την προγραμματισμένη ημερομηνία κυκλοφορίας του. Είπε ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν τους επόμενους μήνες.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο όμιλος VW στον οποίο ανήκει η Audi, αναπτύσσει μια νέα οικογένεια μικρών ηλεκτρικών οχημάτων για τις μάρκες VW, Škoda και CUPRA που θα υποστηρίζεται από μια πιο «κοντή» έκδοση της ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB. Την προηγούμενη Τετάρτη μάλιστα η VW έδωσε μια πρώτη εικόνα από το πρώτο από αυτά τα μοντέλα, το μικρό ηλεκτρικό χάτσμπακ ID.2 all.
Το αντίστοιχο EV της Audi, πάντως, είναι πιθανότερο να χρησιμοποιήσει την πιο προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική SSP (Scalable Systems Platform) του ομίλου VW, η οποία προορίζεται να είναι η πλατφόρμα για τα πιο premium ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου.
Το πρώτο μοντέλο στην προϊοντική επίθεση της Audi θα είναι το μεσαίο ηλεκτρικό Q6 e-tron, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στην αρχιτεκτονική PPE (premium platform electric), την οποία η Audi ανέπτυξε μαζί με την Porsche. Η επόμενη γενιά Porsche Macan θα βασίζεται επίσης στην πλατφόρμα PPE.
Το Q6 e-tron θα έχει ηλεκτρικό σύστημα 800V, όπως και το e-tron GT, το οποίο επιτρέπει μικρότερους χρόνους φόρτισης. Θα είναι διαθέσιμο σε Sportback και SUV αμαξώματα. Τα πρωτότυπα υποβάλλονται τώρα σε δοκιμές και το μοντέλο, όπως διαβεβαίωσε ο Duesmann, θα αποκαλυφθεί χωρίς καμουφλάζ το προσεχές καλοκαίρι.
Μια κρίσιμη χρονιά θα είναι το 2024, όταν η Audi θα λανσάρει περισσότερα από 10 νέα μοντέλα και αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων της νέας αρχιτεκτονικής PPC (premium platform combustion). Αυτά τα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν την επόμενη γενιά των A4 και A6, που θα είναι και η τελευταία με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς η Audi έχει ως στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, μέχρι το 2027 θα υπάρχουν στην γκάμα της 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με τουλάχιστον ένα EV σε κάθε κατηγορία. Ο Duesmann ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τα νέα A4 και A6 «θα συμβάλλουν στην επιτυχία της εταιρείας μας για τα επόμενα χρόνια, αλλά ο δρόμος οδεύει σαφώς προς πλήρη εξηλεκτρισμό».
Η Audi ήταν από τις πρώτες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που λανσάρισε αμιγώς ηλεκτρικό premium SUV, το e-Tron, το οποίο κυκλοφόρησε το 2019 (η αναβαθμισμένη του έκδοση παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό με την ονομασία Q8 e-tron), αλλά τα τελευταία χρόνια η Mercedes-Benz και η BMW έχουν επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα τους για να συμπεριλάβουν και μεγάλα σεντάν, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes EQE και EQS και των BMW i7 και i5 (η τελευταία θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος). Η Audi δεν έχει ακόμη ένα πλήρως ηλεκτρικό A8 και το ηλεκτρικό A6 δεν αναμένεται μέχρι το 2024.
Η Audi μόλις που ξεπέρασε τη Mercedes-Benz σε παγκόσμιες πωλήσεις EV το 2022, (118.196 ένανττι 117.800), αλλά και οι δύο μάρκες υστερούν αρκετά σε σχέση με την BMW, η οποία πέρσι πούλησε 172.011 EV. Αλλά ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της BMW αυξήθηκαν κατά 148% και της Mercedes-Benz περίπου διπλασιάστηκαν, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών Audi αυξήθηκαν μόλις κατά 45%.
Στο μεταξύ η Audi έχει αποκαλύψει τέσσερις φιλοσοφίες «Sphere» που υποδηλώνουν μελλοντικά σχήματα και τεχνικές δυνατότητες.
- Τον Ιανουάριο η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το Activesphere, ένα αυτοοδηγούμενο sportback crossover μήκους 4.980 mm που μπορεί να μετατραπεί σε pick-up και να κινείται σε τροχούς 22 ιντσών. Έχει σχεδιαστεί πάνω στην πλατφόρμα PPE και θα έχει αυτονομία 600 km.
- Το Urbansphere, που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2022, έχει πιο συμβατικό σχήμα τετράθυρου χάτσμπακ και αναπτύχθηκε για την κινεζική αγορά.
- Το Grandsphere, ένα μεγάλο πολυτελές σεντάν με αρθρωτές πίσω πόρτες, παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2021. Είναι σχεδιασμένο για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4 και 5.
- Το Skysphere είναι ένα roadster με αυτόματα ρυθμιζόμενο μεταξόνιο που μπορεί να μικρύνει κατά 25 cm για να δημιουργήσει μια οδηγική εμπειρία «διπλής προσωπικότητας», μεταξύ μοντέλων με αυτόνομη οδήγηση και ελεγχόμενων από τον οδηγό. Παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2021.
Το σίγουρο είλναι ότι η Audi θα εγκαταλείψει την κατηγορία του A1. Ο Duesmann επιβεβαίωσε ότι δεν σχεδιάζεται διάδοχος της τρέχουσας γενιάς, η οποία κυκλοφόρησε το 2018. Ως βασική δικαιολογία ανέφερε το αυξανόμενο κόστος συμμόρφωσης στις αυστηρές εκπομπές τύπων για μικρά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Δεν έχουμε σχεδιάσει έναν άμεσο διάδοχό του Α1 γιατί πρέπει να οριοθετήσουμε τη γκάμα των μοντέλων μας. Στόχος μας είναι να τοποθετηθούμε ως μια πλήρως ηλεκτρική premium μάρκα».
Διαβάστε ακόμη
Τραπεζική κρίση: Πόσο «οχυρωμένες» είναι οι τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες
Όλαφ Σολτς για ένταλμα σύλληψης εις βάρος του Πούτιν: «Κανένας δεν είναι υπεράνω του νόμου»
Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων: Έδωσε 10 υποτροφίες σε νέους και νέες