Όπως έχουμε γράψει στο Newmoney, eδώ και μήνες είναι υπαρκτό το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς. Τα τσιπάκια των ηλεκτρονικών συστημάτων φθάνουν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η παραγωγή των αυτοκινήτων και κατά συνέπεια οι παραδόσεις και οι πωλήσεις τους.
Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, το οποίο για την Ελλάδα τώρα αρχίζει και φαίνεται έντονα, καθώς οι πωλήσεις τον Αύγουστο μειώθηκαν, έναντι του Αυγούστου του 2020.
Μάλιστα, ήταν και ο μόνος πτωτικός μήνας, από τον Μάρτιο του 2021 και μετά, όταν άρχισε να παρατηρείται κατακόρυφη άνοδος πωλήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ δύσκολοι σε παραδόσεις, οι οποίες αγγίζουν χρονικά τους 6 και 7 μήνες από την παραγγελία.
Βέβαια, ορισμένες εταιρείες διαθέτουν και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, σε κάποιες εκδόσεις.
Το ζήτημα με τους ημιαγωγούς ξεκίνησε το 2020, όταν τα εργοστάσια των αυτοκινήτων έκλεισαν για πάνω από ένα μήνα, ακυρώνοντας της παραγγελίες για τσιπάκια. Δεδομένης της τεράστιας ζήτησης, τα εργοστάσια ημιαγωγών μετέφεραν την παραγωγή τους, προς αυτή την κατεύθυνση. Tώρα που έχουν τα αυτοκίνητα ζήτηση, τα εργοστάσια προσπαθούν να επανέλθουν σε ισορροπία.
Στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους καταγράφηκαν ως εξής:
Αύγουστος 2021 | Αύγουστος 2020 | Αύγουστος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 6.200 | 6.853 | 9.594 | -9,5% | -35,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.008 | 510 | 809 | +97,6% | +24,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 33 | 15 | 6 | +120,0% | +450,0% |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 75.148 | 52.939 | 86.873 | +42,0% | -13,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
7.431 | 4.760 | 5.777 | +56,1% | +28,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 279 | 201 | 281 | +38,8% | -0,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, τα SUV – Crossover, κατέχουν πλέον, το 50,2% της αγοράς, έως και τον Αύγουστο.
Segment | Αύγουστος 2021 | Αύγουστος 2020 | Διαφορά | Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 | Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 | Διαφορά |
A | 9,5% | 9,6% | -0,1 | 10,4% | 9,2% | +1,2 |
A-SUV | 0,9% | 1,1% | -0,1 | 1,3% | 1,5% | -0,2 |
A TOTAL | 10,5% | 10,7% | -0,2 | 11,6% | 10,6% | +1,0 |
B | 21,9% | 32,5% | -10,6 | 27,8% | 29,2% | -1,4 |
B-SUV | 21,8% | 18,0% | +3,9 | 21,4% | 18,5% | +2,9 |
B TOTAL | 43,7% | 50,5% | -6,7 | 49,2% | 47,8% | +1,4 |
C | 14,5% | 13,4% | +1,1 | 12,8% | 13,4% | -0,6 |
C-SUV | 23,3% | 18,5% | +4,7 | 20,3% | 21,7% | -1,4 |
C TOTAL | 37,7% | 31,9% | +5,8 | 33,0% | 35,1% | -2,0 |
D | 2,2% | 2,0% | +0,2 | 1,8% | 1,5% | +0,3 |
D-SUV | 3,8% | 2,5% | +1,3 | 2,5% | 2,7% | -0,2 |
D TOTAL | 5,9% | 4,5% | +1,4 | 4,3% | 4,1% | +0,1 |
E | 0,1% | 0,4% | -0,3 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,4% | -0,2 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,4% | 1,0% | +0,4 | 0,9% | 1,3% | -0,4 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
Εκ των οποίων SUV | 50,2% | 40,6% | +9,7 | 45,9% | 44,8% | +1,1 |
Διαβάστε ακόμη:
Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις στα τιμολόγια ρεύματος αφορούν όλους τους καταναλωτές
Bloomberg: Η Alpha Bank εκδίδει senior preferred ομόλογο 500 εκατ. ευρώ
Νέες προσλήψεις μονίμων σε ΤτΕ και ΔΕΗ – Οι ειδικότητες και τα δικαιολογητικά