search icon

Αυτοκίνητο

ΕΛΚ: Στηρίζει την εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων από την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (pic)

Οι ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος συζητούν τις προτεραιότητες πολιτικής για τις μεταφορές για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη ομάδα βουλευτών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα επιδιώξει να αποδυναμώσει την προγραμματισμένη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου.

Το ΕΛΚ εξακολουθεί μετά τις ευρωεκλογές του περασμένου μήνα, να είναι η μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα με 188 από τους συνολικά 720 βουλευτές, έχοντας έτσι και αυξημένη επιρροή στο Κοινοβούλιο της ΕΕ.

Σε συνάντηση στην Πορτογαλία αυτή την εβδομάδα, οι βουλευτές της ομάδας συζήτησαν τις προτεραιότητες της πολιτικής τους για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ένα προσχέδιο αυτών των προτεραιοτήτων, το οποίο είδε το Reuters, περιλάμβανε τον εξής στόχο: «αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση του CO2 για νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, ώστε να επιτραπεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035».

Η ΕΕ πέρασε πέρυσι την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, τερματίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα δημιουργήσει μια νόμιμη οδό για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με συνθετικά καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί για βενζίνη – να συνεχιστούν μετά το 2035, κυρίως επειδή η Γερμανία απαίτησε αυτή την εξαίρεση.

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν και να συνεχίσουν να πωλούν μια νέα γενιά αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με πιστοποιημένα καύσιμα ουδέτερου CO2 και είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που τα εμποδίζει να ξεκινήσουν όταν γεμίζουν με βενζίνη ή ντίζελ.

Το ΕΛΚ δεν διευκρίνισε με ποιους τρόπους θα ήθελε να αλλάξει η πολιτική για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων. Το έγγραφο πρόσθεσε ότι η κοινοβουλευτική ομάδα ήθελε να «αναθεωρήσει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής κινητήρων καύσης».

Το προσχέδιο εγγράφου, εάν προωθηθεί από το ΕΛΚ, θα πιέσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν -η οποία ανήκει στην ομάδα του ΕΛΚ- για το πώς θα διαχειριστεί την πράσινη ατζέντα της Ευρώπης, καθώς επιδιώκει την έγκριση από την πλειοψηφία των βουλευτών της ΕΕ για τη δεύτερη θητεία στον ρόλο της.

Η φον ντερ Λάιεν πρέπει ωστόσο να αποσπάσει συναίνεση και από άλλες κοινοβουλευτικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των σοσιαλιστών και δημοκρατών, οι οποίες αντιτίθενται στην αποδυνάμωση των πολιτικών της Ευρώπης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Διαβάστε ακόμη: 

Πρόδρομος Μαυρόπουλος στο newmoney: Τι σχεδιάζω για το ακίνητο της «Μύλοι Αλλατίνη» (pics) 

Bloomberg: €800 δισ. στα ευρωπαϊκά ταμεία από τον τουρισμό – «Ψήφος» στην Ελλάδα και το φετινό καλοκαίρι 

Φωτιές και καύσωνας βάζουν φρένο στην παραγωγή των διυλιστηρίων – Με λιγότερα καύσιμα η Ευρώπη (γραφήματα) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version