Η πιο σημαντική έκθεση αυτοκινήτου της Ευρώπης θα δώσει μια εικόνα για το πόσο επιτυχημένα οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες της περιοχής μπορούν να αντιμετωπίσουν μια αυξανόμενη απειλή από κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD, και βέβαια την αμερικανική Tesla.
Το πεδίο μάχης είναι σαφές: ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση, μπαταρίες ταχείας φόρτισης με μεγάλη εμβέλεια και φιλικά προς τον χρήστη χαρακτηριστικά λογισμικού.
Αυτά θα είναι τα βασικά θέματα της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο, η οποία τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου ανοίγει για τον Τύπο και από τις 5 έως τις 10 Σεπτεμβρίου για το υπόλοιπο κοινό.
Θα υπάρχουν σχεδόν διπλάσιες κινεζικές μάρκες στην έκθεση φέτος από ό, τι υπήρχαν το 2021, όταν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί του κορονοϊού κράτησαν μακριά πολλούς εκθέτες και επισκέπτες.
Η BYD και η MG Motor, που ανήκει στη SAIC, θεωρούνται από τους γνώστες της βιομηχανίας ως οι κυριότερες απειλές για τις ευρωπαϊκές μάρκες. Η BYD και η MG επεκτείνονται βήμα προς βήμα στην Ευρώπη, στοχεύοντας σε βασικές αγορές και δημιουργώντας δίκτυα λιανικής. Και οι δύο εταιρείες επιδιώκουν επίσης να ανοίξουν εργοστάσια στην Ευρώπη.
Οι στρατηγικές τους απηχούν εκείνες των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Toyota, η Hyundai και η KIA. Το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν ιαπωνικές ή κορεατικές μάρκες στην έκθεση ρίχνει τα φώτα της δημοσιότητας ακόμη πιο έντονα στους Κινέζους νεοφερμένους.
Ωστόσο και οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μένουν με τα χέρια σταυρωμένα. Η Volkswagen, η BMW, η Mercedes-Benz και η Renault θα παρουσιάσουν τα τελευταία ηλεκτρικά μοντέλα τους στο Μόναχο. Η Tesla θα κάνει επίσης μια σπάνια εμφάνιση σε έκθεση αυτοκινήτων.
Ευρωπαίοι προμηθευτές όπως οι Robert Bosch, Continental και Valeo αντιμετωπίζουν επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από κινέζους ανταγωνιστές καθώς και από αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες σε τομείς όπως η αυτόνομη οδήγηση, η τεχνολογία μπαταριών και το λογισμικό. Η Qualcomm, η Nvidia και η Mobileye της Intel θα παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογίες τους, μαζί με την Google και την Amazon.
Η έκθεση ηλεκτρικής κινητικότητας της Κίνας, το World New Energy Vehicle Congress, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της έκθεσης του Μονάχου στις 6 Σεπτεμβρίου. Είναι η πρώτη φορά που διοργανώνεται εκτός Κίνας. Ο CEO της BMW Oliver Zipse και ο CEO της Mercedes-Benz Ola Kallenius συγκαταλέγονται μεταξύ των ομιλητών.
Παραθέτουμε μερικές από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες:
Η Audi θα παρουσιάσει μια νέα ιδέα λειτουργίας οθόνης στο Q6 E-tron, το οποίο θα εκτεθεί ως καμουφλαρισμένο πρωτότυπο. Το Q6 E-tron είναι το πρώτο από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς της μάρκας. Η Audi θα δείξει επίσης πώς η πλατφόρμα PPE του Q6 E-tron, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche, θα παρέχει τα τεχνολογικά θεμέλια των μελλοντικών προϊόντων ηλεκτροκίνησης της μάρκας.
Η Vision Neue Klasse της BMW είναι ένα πρωτότυπο πολύ κοντά στην παραγωγή, που αποτελείτο προοίμιο ενός αμιγώς ηλεκτρικού σεντάν στο μέγεθος της Σειράς 3 που αναμένεται το 2025. Ακολουθεί τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες BMW i Vision Circular και BMW i Vision Dee που εστιάζουν στο λογισμικό και αποκαλύφθηκαν πέρυσι για να επιδείξουν την τεχνολογική εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στους τομείς της κυκλικής οικονομίας και της ψηφιοποίησης. Η BMW θα λανσάρει επίσης plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 5 και την i7 Protection, μια έκδοση της αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας της που διαθέτει αλεξίσφαιρο γυαλί, ισχυρότερο πλαίσιο και αμάξωμα ικανό να προστατεύει από εκρηκτικά.
Η BYD, η οποία κυκλοφόρησε ένα βίντεο στις 9 Αυγούστου καλώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να «κατεδαφίσουν τους παλιούς θρύλους», συνεχίζει την προσπάθειά της στις ευρωπαϊκές αγορές. Η εταιρεία θα κάνει ένα ευρωπαϊκό ντεμπούτο στην premium ηλεκτρική μάρκα Denza, μια κοινοπραξία με τη Mercedes-Benz, ενώ παράλληλα θα παρουσιάσει νέα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας BYD που σχεδιάζει να λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά, πιο συγκεκριμένα το μεσαίο ηλεκτρικό σεντάν Seal και το μεσαίο SUV Seal U, ανεβάζοντας τον αριθμό των αυτοκινήτων που διαθέτει στην Ευρώπη σε έξι.
Το αστέρι στον εκθεσιακό χώρο της ισπανικής εταιρείας θα είναι το Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της CUPRA που μοιράζεται τις βάσεις του MEB με το Audi Q4 E-tron και το VW ID.4. Θα παρουσιαστεί επίσης το Formentor VZ5 BAT, μια περιορισμένη έκδοση 385 PS σε μαύρο χρώμα του δημοφιλούς crossover.
DONGFENG
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά τη δική της απόβαση στην Ευρώπη με οχήματα όπως το επιβατικό van M6.
Η Ford θα έχει ένα υπαίθριο περίπτερο στην Königsplatz του Μονάχου. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παρουσιάσει τα τελευταία αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της.
HIPHI
Η high-end startup εταιρεία κατασκευής EV θα παρουσιάσει το σεντάν Z GT στους χώρους της έκθεσης αυτοκινήτου, ενώ το SUV X και το σεντάν Y, με πίσω πόρτες τύπου gullwing θα εκτεθούν στο νέο χώρο λιανικής πώλησης, που ονομάζεται HiPhi Hub, στο αεροδρόμιο του Μονάχου.
LEAPMOTOR
Η κινεζική startup βρίσκεται σε συνομιλίες με τον όμιλο VW για την παροχή τεχνολογίας EV στην οικονομική μάρκα Jetta της VW στην Κίνα. Η μάρκα έχει ξεκινήσει το μίνι αυτοκίνητο T03 στην Ευρώπη. Το επόμενο μοντέλο που θα λανσαριστεί στην Ευρώπη είναι το SUV C11.
Η Mercedes-Benz μετακινεί τη γκάμα προϊόντων της προς μοντέλα υψηλότερης τιμής. Στο Μόναχο θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο «entry luxury» που ουσιαστικά πρόκειται για την προεπισκόπιση της επόμενης CLA. Η E-Class All-Terrain, μια off-road έκδοση της E-Class, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της, μαζί με τις ανανεωμένες εκδόσεις των ηλεκτρικών SUV EQA και EQB.
Η MG, η οποία πούλησε περίπου 100.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023, θα παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Cyberster, το MG4 Electric XPOWER, μια έκδοση υψηλών επιδόσεων του συμπαγούς EV και το MG Marvel R, μια τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων του ηλεκτρικού SUV.
Η MINI λανσάρει δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα – το μικρό χάτσμπακ Cooper E/SE και το SUV Countryman. Το τρίθυρο MINI Cooper θα αντικαταστήσει την τρέχουσα ηλεκτρική έκδοση. Το Cooper E και η έκδοση SE υψηλότερων προδιαγραφών βασίζονται σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Spotlight Automotive μεταξύ BMW και Great Wall. Θα κατασκευάζονται στην Κίνα. Το Countryman έχει δύο εκδόσεις, την αμιγώς ηλεκτρική E και την plug-in hybrid SE ALL4. Έχει αυξηθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο γεγονός που το μετατοπίζει στην κατηγορία C-SUV. Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα του με την BMW X1 και θα κατασκευάζεται παράλληλα με την iX1 στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία της Γερμανίας.
Η Opel λέει ότι το πειραματικό αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο δίνει ένα «σαφές όραμα» της μελλοντικής σχεδιαστικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης της μάρκας. Μια έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να αναβιώσει με το όνομα Manta που χρησιμοποιήθηκε στο σπορ κουπέ που κατασκευαζόταν από το 1970 έως το 1988. Η μάρκα θα παρουσιάσει επίσης τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των Corsa και Astra Sports Tourer.
POLESTAR
Η μάρκα EV υψηλών επιδόσεων θα παρουσιάσει το μεσαίο σεντάν Polestar 2 και το μεγάλο SUV Polestar 3 σε μια περιοχή κοντά στο κέντρο της πόλης.
Η Renault θα αποκαλύψει το νέο Scenic E-Tech, ένα αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV και αδελφό μοντέλο του Megane E-Tech που κυκλοφόρησε πέρυσι.
SERES
Η Seres, η οποία είναι η μάρκα EV του γίγαντα κινητής τηλεφωνίας της Huawei, έχει αρχίσει τις πωλήσεις δύο μοντέλων στην Ευρώπη, του μεσαίου κουπέ SUV Seres 5 και του μικρότερου crossover Seres 3.
smart
Η άλλοτε θυγατρική μάρκα της Mercedes-Benz είναι τώρα μια κοινοπραξία 50-50 με την Geely. Στην έκθεση του Μονάχου, η smart θα παρουσιάσει το #3 ένα ηλεκτρικό compact SUV.
Η αμερικάνικη εταιρεία θα παρουσιάσει μια ανανεωμένη έκδοση του Model 3. Η εταιρεία θα παρουσιάσει τα οχήματά της σε υπαίθριο περίπτερο στην πλατεία Königsplatz του Μονάχου. Η συμμετοχή της στην έκθεση του Μονάχου έρχεται αφού ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk δήλωσε τον περασμένο Μάιο ότι η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει και την παραδοσιακή διαφήμιση για πρώτη φορά.
Η ένατη γενιά Passat της VW κάνει ντεμπούτο στην έκθεση του Μονάχου. Το νέο Passat θα πωλείται πλέον μόνο ως station wagon, το οποίο είναι μακρύτερο από το τρέχον μοντέλο και έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Το νέο Passat έχει σχεδιαστεί παράλληλα με το επερχόμενο Skoda Superb και θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο του VW Group στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.
Η συνεργασία της Xpeng με τη VW στην Κίνα για την τεχνολογία EV της προσέδωσε αυξημένο κύρος στην Ευρώπη, όπου μόλις ξεκίνησε τις παραδόσεις του μεσαίου σεντάν, P7. Μαζί με αυτό θα εκτίθεται και το G9, ένα μεσαίο SUV.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: «Κληρώνει» για δύο ξενοδοχεία με μεγάλη ιστορία (pics)
Ideal Holdings: Τα deals 225 εκατ. ευρώ που άλλαξαν τη «μοίρα» της και οι επόμενες κινήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ