Η Γερμανία τελικά φαίνεται ότι στηρίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με την οποία μόνο νέα αυτοκίνητα και φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα μπορούν να πωλούνται από το 2035, καθώς η EE προχωρά στις συνομιλίες για μια φιλόδοξη πράσινη αναμόρφωση σε μια περίοδο έκτακτης ενεργειακής κρίσης.

Οι υπουργοί περιβάλλοντος της ΕΕ συζήτησαν τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και άλλες προτάσεις για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην τριμηνιαία συνάντησή τους στις Βρυξέλλες. Οι συνομιλίες για το σχέδιο νόμου για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έδειξαν ότι ορισμένες χώρες ήθελαν να τρέξουν γρηγορότερα, με την Ολλανδία και το Βέλγιο να ζητούν να γίνει συνολική κατάργηση το 2030.

Οι συζητήσεις σχετικά με το λεγόμενο πακέτο Fit for 55, το οποίο στοχεύει στην υλοποίηση του στόχου της ΕΕ για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, έχουν γίνει ιδιαίτερα σκληρές αλλά και πιο επίκαιρες από ποτέ τους τελευταίους μήνες λόγω του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους που επιδεινώθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Τα κράτη μέλη επιδιώκουν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με προτάσεις από τη μείωση των εκπομπών των αυτοκινήτων έως την επιβολή προστίμου άνθρακα στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση.

Η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος, Steffi Lemke, δήλωσε ότι ο κυβερνών συνασπισμός στο Βερολίνο υποστηρίζει το σχέδιο του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ «σε όλα του τα σημεία».

Ο τρικομματικός συνασπισμός είχε προηγουμένως αποφύγει να θέσει έναν σκληρό στόχο για την απαγόρευση των ρυπογόνων οχημάτων, λέγοντας αντ’ αυτού ότι υποστηρίζει τον στόχο της ΕΕ να πουλά μόνο «ουδέτερα» σε εκπομπές άνθρακα νέα οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2035, ενώ δεσμεύεται επίσης να υποστηρίξει αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται με «πράσινα» καύσιμα, όπως αυτά με κυψέλες υδρογόνου.

«Αυτό σημαίνει τελικά ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης για αυτοκίνητα και φορτηγά θα καταργηθούν σταδιακά από το 2035», είπε ο Lemke σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες πριν από τις συνομιλίες με τους ομολόγους της ΕΕ.

Το θέμα είναι ιδιαίτερα ακανθώδες στη Γερμανία, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κυριαρχεί και οι κατασκευαστές ήδη επενδύουν τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η χώρα δεν συμμετείχε στη δέσμευση στις συνομιλίες για το κλίμα COP26 πέρυσι να πουλήσει μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2035.

Η Γαλλία, η οποία αυτή την περίοδο κατέχει την εκ περιτροπής προεδρία της, επιδιώκει να καταλήξει σε μια δέσμη μέτρων σχετικά με τη διαπραγματευτική εντολή των κρατών μελών για συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν από το καλοκαίρι.

Εν τω μεταξύ, η Σουηδία, η Δανία, η Ολλανδία και η Γερμανία έριξαν το βάρος τους υπέρ ενός χωριστού συστήματος εμπορίας εκπομπών που θα καλύψει τις οδικές μεταφορές και τα κτίρια, ενώ μια ομάδα χωρών, όπως η Πολωνία και η Σλοβακία, οι οποίες εξαρτώνται ακόμα σε μεγάλο βαθμό από άνθρακα και φυσικό αέριο, προειδοποίησαν για το κόστος που θα επιφέρουν τέτοιοι μηχανισμοί.

«Τα φιλόδοξα εθνικά πρότυπα είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων για τις μεταφορές και τα κτίρια και η σταδιακή κατάργηση των νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 αποτελεί βασική προτεραιότητα», δήλωσε ο Rob Jetten, Ολλανδός υπουργός για το κλίμα και την ενέργεια. «Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο».

Διαβάστε ακόμη

Capital Product Partners LP: Επενδύει διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και καινοτομία

Τι φέρνει το τέλος του ΔΝΤ για την Ελλάδα – Ο Τόμσεν, οι τοποτηρητές και οι προσωπικές ατζέντες

Ανατολή εναντίον Δύσης: Τα μικροτσίπ αλλάζουν τις ισορροπίες στη γεωπολιτική σκακιέρα – Ο ρόλος της Ρωσίας