Zωτικής σημασίας είναι οι ταχυφορτιστές ,τόσο για την υποστήριξη των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων με BEV, όσο και για την ανακούφιση από το άγχος της αυτονομίας, καθώς επιτρέπουν τη γρήγορη επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV).

Καθώς στην ΕΕ σημειώνεται μια αύξηση στην υιοθέτηση των BEV, η διαθεσιμότητα και η στρατηγική τοποθέτηση των δημόσιων φορτιστών γρήγορης φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια BEV στους δρόμους της ΕΕ, με διαθέσιμους περίπου 75.000 δημόσιους ταχυφορτιστές. Αυτό μεταφράζεται σε μια αναλογία περίπου 30 BEV για κάθε γρήγορο φορτιστή. Κατά τον υπολογισμό των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) – τα οποία επίσης βασίζονται στην ίδια υποδομή φόρτισης – αυτή η αναλογία αυξάνεται σε περίπου 52 αυτοκίνητα ανά ταχυφορτιστή, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, (ACEA), που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.

Δεδομένου ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται, η επέκταση του δικτύου ταχέων φορτιστών θα είναι ζωτικής σημασίας για την κάλυψη των εξελισσόμενων απαιτήσεων των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει ουσιαστικά στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά η επίτευξη των στόχων CO2 δεν αφορά μόνο τα οχήματα, αλλά και τα θέματα της υποδομής. Αυτή η πρώτη στο είδος της έκθεση της ACEA ρίχνει φως στην επείγουσα ανάγκη να κλιμακωθεί η ανάπτυξη της υποδομής για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Οι προθεσμίες που πλησιάζουν γρήγορα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 είναι προ των πυλών. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διαδραματίζει το ρόλο της επενδύοντας πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και παράγει μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών. Ωστόσο, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόνο ένα μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι πολιτικές των κυβερνήσεων μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στην παροχή κινήτρων στους αγοραστές για να πεισθούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων και βέβαια καθοριστικό ρόλο παίζει η δημόσια υποδομή φόρτισης, αναφέρει η ACEA.

Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπερνούν τη συγκέντρωση δημόσιων σημείων φόρτισης σε όλη την ήπειρο, η ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να κλιμακώσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Υπήρχαν 632.423 δημόσια σημεία με ταχυφορτιστές διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ στα τέλη του 2023 και περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στο δρόμο. Το 2023 εγκαταστάθηκαν συνολικά περίπου 153.000 νέα δημόσια σημεία φόρτισης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να υποστηρίξει το επίπεδο ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που είναι απαραίτητο για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτούσε την εγκατάσταση σχεδόν 2,9 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης τα επόμενα επτά χρόνια. Αυτό είναι σχεδόν 410.000 ετησίως ή 7.900 την εβδομάδα.

Οι προβλέψεις της ACEA υποδηλώνουν σημαντικά υψηλότερη ζήτηση, εκτιμώντας την αναγκαιότητα 8,8 εκατομμυρίων σημείων φόρτισης έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,4 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως ή 22.438 την εβδομάδα.

Τα τελευταία επτά χρόνια, οι πωλήσεις των BEV ξεπέρασαν την ανάπτυξη του δικτύου σημείων φόρτισης κατά περισσότερο από τρεις φορές. Μεταξύ 2017 και 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από 18 φορές, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ εξαπλασιάστηκε μόνο κατά την ίδια περίοδο.

Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειονότητα υστερεί. Πράγματι, μόνο τρεις χώρες της ΕΕ που καλύπτουν πάνω από το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία – φιλοξενούν σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) όλων των σημείων χρέωσης της ΕΕ. Το άλλο τρίτο (39%) όλων των φορτιστών διανέμεται σε 24 κράτη μέλη, καλύπτοντας σχεδόν το 80% της επιφάνειας της περιοχής.

Υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της διαθεσιμότητας του δημόσιου σημείου φόρτισης και των πωλήσεων BEV. Η λίστα των κορυφαίων πέντε χωρών με τις υψηλότερες πωλήσεις BEV είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια με αυτή των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές: Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Ιταλία.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν ένα κλάσμα του συνόλου της ΕΕ. Μόνο ένας στους επτά από όλους τους φορτιστές (13,5%) έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η πλειοψηφία είναι «κανονικοί» φορτιστές, με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή πρίζων χαμηλής χωρητικότητας).

Διαβάστε ακόμη

Microsoft – Apple: Γιατί αρνήθηκαν να παραμείνουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της OpenAI

Wood: Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2,8% φέτος και 3% το 2025 (πίνακες)

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το νέο σύστημα εντοπισμού αυθαιρέτων – Πώς θα λειτουργεί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ