Οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέφρασαν διχασμένες απόψεις σχετικά με τα πλεονεκτήματα των δασμών της ΕΕ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, σε μια μη δεσμευτική, αλλά ωστόσο σημαίνουσα ψηφοφορία, δήλωσαν πηγές με εσωτερική πληροφόρηση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική του μπλοκ, έχει ορίσει προσωρινούς δασμούς έως 37,6% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα για να αντιμετωπίσει αυτό που λέει ότι είναι αθέμιτες επιδοτήσεις και έχει διερευνήσει τις απόψεις των μελών της ΕΕ σε μια λεγόμενη συμβουλευτική ψηφοφορία. Δώδεκα μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των δασμών, τέσσερα ψήφισαν κατά και 11 απείχαν, ανέφεραν οι πηγές.

Η Επιτροπή αναμένεται να το λάβει υπόψη της όταν αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε οριστικούς δασμούς στην πιο σημαντική εμπορική υπόθεση της ΕΕ. Εάν η Επιτροπή υποστηρίξει δασμούς στο τέλος της έρευνάς της, αυτοί θα τεθούν σε δεσμευτική ψηφοφορία μεταξύ των μελών της ΕΕ και θα επιβληθούν, εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 χωρών μελών που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ ψηφίσει κατά.

Εάν επαναληφθεί το μοτίβο ψηφοφορίας της συμβουλευτικής ψηφοφορίας, τότε θα τεθούν σε ισχύ οριστικοί δασμοί, οι οποίοι τυπικά ισχύουν για πέντε έτη. Ωστόσο, ο μεγάλος αριθμός των αποχών αντικατοπτρίζει την αμφιταλάντευση πολλών μελών της ΕΕ, που γνωρίζουν τα επιχειρήματα της Επιτροπής ότι το εμπόριο πρέπει να διεξάγεται σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού, αλλά έχουν επίσης κατά νου τον κίνδυνο ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα.

Το Πεκίνο έχει απειλήσει με εκτεταμένα αντίποινα. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, έχουν παροτρύνει την ΕΕ να αποσύρει τους δασμούς, οι οποίοι δεν θα ίσχυαν μόνο για τους κινέζους παραγωγούς όπως η BYD, η Geely και η SAIC, αλλά και για τα κατασκευασμένα στην Κίνα αυτοκίνητα δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Tesla και η BMW.
MG3

Στην ψηφοφορία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία υποστήριξαν τους δασμούς, ενώ η Γερμανία, η Φινλανδία και η Σουηδία απείχαν, δήλωσαν κυβερνητικές πηγές. Γερμανική πηγή δήλωσε ότι η αποχή της έγινε στο πνεύμα της “κριτικής αλληλεγγύης” με την Επιτροπή.

Η Φινλανδία είχε αμφιβολίες για το αν ήταν προς το συμφέρον της ΕΕ, δεδομένου ότι δεν ευνοούσαν τα μέτρα όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, δήλωσε αξιωματούχος της πρεσβείας. Ο Σουηδός υπουργός Εμπορίου Johan Forssell δήλωσε ότι ο διάλογος μεταξύ της Επιτροπής και της Κίνας για την εξεύρεση λύσης θα ήταν πολύ σημαντικός.

Η Επιτροπή θα συνεχίσει την έρευνά της για άλλους τρεις μήνες.

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Τέλος τα «μαγειρέματα» με τις παραγγελίες στα τραπέζια

DBRS: Οξύς αλλά περιορισμένης διάρκειας ο οικονομικός αντίκτυπος από το τεχνολογικό black out

Q&R: Πώς θα τρέξει το επενδυτικό πλάνο των 19,1 εκατ.- Διοικητικές αλλαγές, εξαγορές και ανεκτέλεστο (pics)

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ