search icon

Αυτοκίνητο

Δοκιμάζουμε: Renault Captur 1.0 Tce LPG – Škoda Kamiq 1.0 G-Tec (pics)

Δύο εκ των ηγετών στα B-SUV βάζουν στη διόπτρα τους το χαμηλό κόστος χρήσης που απορρέει από την κατανάλωση καυσίμου. Ευκαιρίας δοθείσης, το δίλημμα υγραέριο ή φυσικό αέριο λαμβάνει απάντηση

Η στροφή στα crossover αποτελεί σήμερα τη μια όψη του νομίσματος. Σε μια εποχή όπου το πάλαι ποτέ «πόσο πιάνει;» αντικαταστάθηκε από το «πόσο καίει;» η δεύτερη όψη αφορά στον τρόπο που αναζητούν κατασκευαστές και κοινό τη δραστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Μια «πληγή» για εκατομμύρια πολίτες του πλανήτη. Οι τάσεις οδηγούν όπως όλα δείχνουν στην επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.

Μέχρι να φτάσουμε εκεί, όμως, επιστρατεύεται αρχικά η υβριδική τεχνολογία, ήπια ή μη.

Παράλληλα βέβαια υπάρχουν οι παραδοσιακές μορφές καυσίμων κίνησης όπως είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο, τα οποία ρίχνουν σημαντικά το κόστος κίνησης, παρότι δεν ήρθαν ποτέ σοβαρά στο προσκήνιο για πολλούς και διάφορους λόγους.

Τελευταία αρκετές εταιρείες εφοδιάζουν τα μοντέλα τους με εργοστασιακό σύστημα φυσικού αερίου (CNG). Συνεπώς, το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει κυρίως με φυσικό αέριο και επικουρικά με βενζίνη. Το συγκεκριμένο στοιχείο σηματοδοτεί σημαντική εξοικονόμηση κόστους μιας και είναι 60% πιο οικονομικό σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα και 40% πιο οικονομικό σε σχέση με έναν πετρελαιοκινητήρα. Παράλληλα, είναι πολύ φιλικό στο περιβάλλον.

Προς το παρόν λειτουργούν μόνο 14 πρατήρια στη χώρα μας. Επιπλέον επτά πρατήρια θα εμφανιστούν μέχρι τοτέλος του 2021, ενώ 14 ακόμη βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού. Ο όμιλος Volkswagen διαθέτει ευρεία γκάμα με μοντέλα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο-βενζίνη) και ένα από αυτά είναι το εγνωσμένης αξίας Škoda Kamiq.

Aπό την άλλη, το υγραέριο προϋπήρχε και είναι πιο διαδεδομένο στη χρήση, αφού μπορείς να το προμηθευτείς σχεδόν στα περισσότερα πρατήρια της χώρας.

Και αυτό με τη σειρά του συνδυάζεται με βενζινοκινητήρα, η εργοστασιακή εγκατάσταση όμως αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα εξαιτίας των ουκ ολίγων after sales εταιρειών που προσφέρουν κάθε λογής μετατροπές μετά την αγορά. Το αξιόλογο ολοκαίνουριο Renault Captur έχει αυτό το προνόμιο.

Στο καταχωρημένο οδηγικό database συμπεριλάβετε το χαρακτηριστικό πάτημα και το βάθος στην οδική συμπεριφορά, που εντάσσει δικαιωματικά το Captur στη Super League των B-SUV

Από τη θέση του οδηγού του Kamiq, η πανοραμική ορατότητα είναι δεδομένη και η εργονομία του αξιομνημόνευτη. Το infotainment παρέχει όλα τα σύγχρονα καλούδια προκειμένου να μη μείνεις πίσω από τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Με την οθόνη αφής 8” που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα πλοηγείσαι γρήγορα και εύκολα χάρη στο εύχρηστο λογισμικό της Škoda.

Εκεί που το Kamiq επίσης στέκεται στο ύψος των περιστάσεων είναι στην πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής του εσωτερικού, όπως και στους γενναίους χώρους των πίσω επιβατών. Η Škoda τοποθετεί μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό χαρίζοντας μια προσεγμένη εικόνα στους επιβαίνοντες.

Στο Captur η ποιότητα των υλικών και το επίπεδο πολυτέλειας που αναδίδει η νέα γενιά κάνουν τη διαφορά. Το ταμπλό αποτελεί την υλοποίηση του σχεδιασμού «Smart Cockpit», είναι εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου Renault, μεταξύ αυτών η οθόνη 7,0”, αλλά και υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Η ποιοτική κύλιση του Kamiq επιτείνεται από τη γερμανική πειθαρχία και τη συνολική ισορροπία ακόμη και υπό πίεση. Χωρίς να εξιτάρει οδηγικά, καταφέρνει να σε κερδίζει

Το σύστημα EASY LINK περιλαμβάνει λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και infotainment, όπως και τις ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE και των βοηθημάτων οδήγησης. Σε επίπεδο φινιρίσματος και προσοχής στη λεπτομέρεια, το Renault έχει σαφώς τον πρώτο λόγο, όπως επίσης και στον μεγαλύτερο συγκριτικά χώρο αποσκευών (στο Kamiq θυσιάστηκαν κάποια lt χωρητικότητας λόγω των δεξαμενών του φυσικού αερίου), ο οποίος παρέμεινε αμετάβλητος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.

Στα πιο σημαντικά τώρα, σύμφωνα με τη Škoda η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου κυμαίνεται στα 3,5 kg/100 km, γεγονός που θα έπρεπε να συνεπάγεται σχεδόν 400 km αυτονομίας μόνο με CNG. Ωστόσο πρακτικά -και με μια ήπια οδήγηση- η τιμή της μέσης κατανάλωσης φτάνει τα 5,4 kg/100 km. Συνεπώς, η αυτονομία του υπολογίζεται στα (πραγματικά) 250-260 km, ενώ με τα επιπλέον 9 lt βενζίνης διανύεις ακόμη 95-100 km, ανάλογα με το στυλ οδήγησης.

Για να γεμίσετε και τα τρία ρεζερβουάρ με φυσικό αέριο χρειάζονται περίπου 12,5 ευρώ (0,89 ευρώ/kg), μια αξιοσημείωτη τιμή στις μέρες μας. Τα 100 km κοστίζουν περίπου 4,5 ευρώ. Μολαταύτα, οι εκπομπές CO2 δεν πέφτουν κάτω από το όριο για μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, οπότε υπολογίστε ετησίως 85,5 ευρώ (95 g/km).

Η αίσθηση ηρεμίας και αρμονίας συνδυάζεται με σύγχρονη τεχνολογία. Στη γαλλική καμπίνα νιώθεις cool, η απτή ποιότητα παραπέμπει σε premium επίπεδα

Στην πράξη δεν αντιλαμβάνεσαι σημαντική διαφορά σε σχέση με τη βενζίνη. Η ελαφρώς χαμηλότερη απόδοση γίνεται αισθητή στις χαμηλές rpm, αφού μέχρι τις 2.000 rpm ακόμα κι αν πατάς βαθιά το γκάζι η επιτάχυνση που ζητάς δεν έρχεται άμεσα. Τα 16,3 kgm ροπής σώζουν την παρτίδα παρέχοντας ικανοποιητικό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, στο ιδανικό δηλαδή εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Oι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν είναι ιδιαίτερα σβέλτες, ωστόσο στην καθημερινή χρήση δεν πρόκειται να προβληματιστείς.

Το Captur με τον νέο 3κύλινδρο turbo κινητήρα TCe 100 διπλού καυσίμου καταναλώνει αρχικά υγραέριο και μόνο όταν αυτό τελειώσει περνάει στη βενζίνη. Παρά τη μικρότερη θερμογόνο δύναμη του υγραερίου έναντι της βενζίνης το εν λόγω κινητήριο σύνολο προσφέρει ικανοποιητική απόκριση στο γκάζι, έχοντας μέγιστη ροπή 17,3 kgm διαθέσιμη από χαμηλά, χαρακτηριστικό που το καθιστά ικανό σε μεγάλη ποικιλία οδηγικών συνθηκών.

Σημειώστε δε ότι ο κινητήρας του εκπέμπει περίπου 8% χαμηλότερους ρύπους από τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Oι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 110 gr/km. Το κόστος του υγραερίου στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 60% χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης και σχεδόν το μισό του κόστους του ντίζελ κίνησης. Το σημαντικότερο όφελος, ωστόσο, για όποιον επιλέξει την έκδοση LPG είναι η μεγάλη αυτονομία. Το Captur εξοπλίζεται με δύο δεξαμενές καυσίμων.

Η εικόνα στο εσωτερικό του Kamiq δείχνει ιδιαίτερα γνώριμη. Διαθέτει πλούσια ψηφιακή απόχρωση, ενώ ανταποκρίνεται θετικά και στα ποιοτικά δεδομένα

Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 48 lt, και μία υγραερίου, χωρητικότητας 40 lt LPG. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να διανύσεις χωρίς ανεφοδιασμό κοντά στα 1.000 km (περίπου 400 με LPG), γεγονός που του προσφέρει αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα απέναντι στο Kamiq G-TEC. H τιμή του υγραερίου κινείται γύρω στα 0,71 ευρώ/lt. Αυτό σημαίνει ότι τα 100 km κοστίζουν σχεδόν 5 ευρώ με χρήση υγραερίου, με μια μέση κατανάλωση LPG μεταξύ 8 και 9 lt/100 km, τιμή ιδιαίτερα συμφέρουσα για την τσέπη σου.

Υπολογίζοντας τις τιμές των δύο καυσίμων, με δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα θα διανύσουν ετησίως 20.000 km με μέση κατανάλωση γύρω στα 7 lt/100 km, το LPG απαιτεί 1.558,20 ευρώ, ενώ αντιστοίχως το CNG 1.246 ευρώ. Εκτός όμως από τα εναλλακτικά καύσιμα που χρησιμοποιούν, τα B-SUV του συγκριτικού αποτελούν συνολικά δύο από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κλάση τους, κάτι που διαπιστώσαμε κατά το πρόσφατο παρελθόν και στις υπόλοιπες εκδόσεις.

Εκτός από τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό, την εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμογής στην καμπίνα, τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης-ασφάλειας, παράλληλα, ανταμείβουν τον οικογενειάρχη οδηγό που θα τα επιλέξει με γνώμονα πρωτίστως την άνεση.

Με εσάνς αυθεντικού SUV και πληθωρικό παρουσιαστικό, το Captur κάνει το Kamiq να δείχνει υπερβολικά απλό σε σχεδιαστική έμπνευση

Το Kamiq αποτελεί τον ορισμό της ισορροπίας, αφού τα κάνει όλα πολύ καλά χωρίς να βάζει δύσκολα στον χειριστή του. Το Captur ξεχωρίζει για το πιο αρχοντικό πάτημα, κάτι που οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο βάθος λειτουργίας που προσφέρει η γαλλική ανάρτηση, θυμίζοντας σαφώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με το Škoda. Οι επιδόσεις τους δεν διεκδικούν δάφνες, ωστόσο, όπως διαπιστώσαμε σε συνήθη ροή κυκλοφορίας, οι κινητήρες τους, παρά τις περιορισμένες δυνατότητες, δεν δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας.

Στην ωφέλιμη περιοχή τους ξεχνάς τι υπάρχει κάτω από το καπό, πραγματοποιώντας πρωτίστως οικονομικές αλλά και αγχολυτικές μετακινήσεις. Σαφώς θα θέλαμε το Captur να διαθέτει έκτη σχέση στο κιβώτιο, όπως και τον κινητήρα του Kamiq να εκπέμπει πιο διακριτική χροιά, κυρίως όταν το μοτέρ είναι κρύο. Αυτά όμως αποτελούν ψιλά γράμματα για δύο οικογενειακά μικρά SUV που στόχο έχουν να σε αποφορτίσουν από το άγχος της κατανάλωσης και να σου δημιουργήσουν ισχυρό κίνητρο να κινείσαι όσο το δυνατόν περισσότερο χωρίς ιδιαίτερο κόστος.

Στην ερώτηση ποιο από τα δύο η απάντηση είναι περίπλοκη. Με ψυχρή λογική, το Captur με το avant-garde παρουσιαστικό, τη σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία, τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, τη χαμηλότερη τιμή στην πρώτη έκδοση, αλλά και το πλεονέκτημα πως μπορείς να ανεφοδιάζεις σχεδόν παντού αποκτά προβάδισμα.

Εννοείται πως όταν το δίκτυο του φυσικού αερίου στην Ελλάδα εμπλουτιστεί περαιτέρω, το απίστευτα οικονομικό Kamiq με το καθαρότερο εξ ορισμού καύσιμο εκ των δύο θα έχει σοβαρή αντιπρόταση. Το βέβαιο είναι πως όποιο από τα δύο επιλέξετε θα ξεγνοιάσετε μια και καλή από το άγχος της τιμής των καυσίμων, ανακουφίζοντας εκτός από το πορτοφόλι και την ψυχολογία σας.

Υγραέριο – Φυσικό αέριο: Τι πρέπει να γνωρίζεις
Το υγραέριο ή LPG (Liquefield Petroleum Gas) παράγεται από το πετρέλαιο κατά τη βιομηχανική επεξεργασία διύλισής του και αποτελείται κυρίως από προπάνιο. Είναι βαρύτερο από τον αέρα (1,6 έως 2,1 φορές), επομένως δεν διαχέεται στην ατμόσφαιρα και σε ενδεχόμενο διαρροής συγκεντρώνεται χαμηλά στο έδαφος. Η θερμοκρασία ανάφλεξης του LPG είναι στους 480 βαθμούς Κελσίου, όταν στη βενζίνη είναι γύρω στους 300 βαθμούς Κελσίου και στο πετρέλαιο στους 220 βαθμούς Κελσίου.

Το φυσικό αέριο ή CNG (Compressed Natural Gas) προέρχεται από τη φύση και εξάγεται από γεωτρήσεις, σε αντίθεση με το LPG που είναι παράγωγο του πετρελαίου. Το CNG αποτελείται κυρίως από μεθάνιο και είναι ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα κατά 0,6 φορές. Ετσι διαφεύγει προς τα πάνω και διαχέεται εύκολα στην ατμόσφαιρα, σε αντίθεση με το βαρύτερο LPG. Η θερμοκρασία ανάφλεξής του είναι υψηλότερη έναντι των άλλων καυσίμων, δηλαδή στους 650 βαθμούς Κελσίου.

RENAULT CAPTUR 1.0 TCe LPG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, LPG, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.227/1.797/1.576 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422-536 lt

ŠKΟDA KAMIQ 1.0 G-TEC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.241/1.793/1.553 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.651 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 287 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
RENAULT 100 PS @ 5.000 rpm, 17,3 kgm @ 2.000 rpm
ŠKΟDA 90 PS @ 5.500 rpm, 16,3 kgm @ 1.800 rpm

ΒΑΡΟΣ
RENAULT 1.345 kg
ŠKΟDA 1.332 kg

0-100 km/h
RENAULT 13,3”
ŠKΟDA 12,5”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
RENAULT TEST 8,1 lt/100 km LPG ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,8 lt/100 km LPG (WLTP)
ŠKΟDA TEST 5,4 kg/100 km CNG ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 3,5 kg/100 km(WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
RENAULT 173 km/h
ŠKΟDA 176 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
RENAULT 40 lt LPG, 48 lt ΒΕΝΖΙΝΗ
ŠKΟDA 13,8 kg CNG, 9 lt BENZINH

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
RENAULT 1.030 km
ŠKODA 360 km

CO2
RENAULT 110 g/km
ŠKΟDA 95 g/km

ΤΙΜΗ
RENAULT ΑΠΟ €20.280
ŠKΟDA ΑΠΟ €20.650

Διαβάστε ακόμη

Η Dory πιάνει λιμάνι, οι Μπάκοι το λιανοτούφεκο και τα πεντάστερα τη θέα της Ακρόπολης! 

Ημι-επαγγελματική ομάδα ποδοσφαίρου της 4ης κατηγορίας μπαίνει στο Χρηματιστήριο (pics)

Mouzenidis Travel: Νέα δίμηνη παράταση της προστασίας από τους πιστωτές

Exit mobile version