search icon

Αυτοκίνητο

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Οι τιμές των μικρότερων ηλεκτρικών μοντέλων αναπόφευκτα θα μειωθούν

Σύμφωνα με πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας οι τιμές των μικρότερων μοντέλων EV θα μειωθούν για να ανταγωνιστούν εκείνες των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020.

Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΔΟΕ Fatih Birol, ο οργανισμός αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηρίζοντας πλέον ότι ένα στα πέντε αυτοκίνητα που θα πωληθούν παγκοσμίως φέτος θα είναι ηλεκτρικά, εν μέρει λόγω του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ.

Η Κίνα κατέχει εξέχουσα θέση, αφού η εγχώρια αγορά της απορροφά το ήμισυ των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών. Σύμφωνα μάλιστα με την έκθεση του ΔΟΕ για τις ετήσιες προοπτικές των EV, το 60% των πωλήσεων EV πέρυσι πραγματοποιήθηκε στην κινεζική αγορά.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον επικεφαλής πολιτικής ενεργειακής τεχνολογίας του ΔΟΕ Timar Guell, η κινεζική αγορά έχει δει τις τιμές για ορισμένα μικρότερα μοντέλα EV να κινούνται χαμηλότερα προς εκείνες των αντίστοιχων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, .

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν κατά 35% φέτος, στα 14 εκατομμύρια, ανέφερε η έκθεση, αποτελώντας το 18% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, από μόλις 4% το 2020.

«Η τρέχουσα προσδοκία μας είναι ότι μπορούμε να δούμε ισοτιμία στα μικρά και μεσαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Βόρεια Αμερική και τις ευρωπαϊκές αγορές κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 2020. Για μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως τα SUV και τα pick-ups, η αγοραστική ισοτιμία είναι πιθανό να έρθει αργότερα, πιθανώς στη δεκαετία του 2030», δήλωσε ο Guell.

Η εκτίμηση του Birol είναι ότι οι κυβερνήσεις επενδύουν στην επέκταση των ηλεκτρικών οχημάτων όχι μόνο λόγω ανησυχιών για το περιβάλλον αλλά και για να ενισχύσουν τη βιομηχανική πολιτική τους και να μειώσουν την εξάρτηση από το πετρέλαιο, η ζήτηση για το οποίο θα μειωθεί κατά 5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έως το 2030 λόγω της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Τα SUV και τα μεγάλα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και την Ευρώπη και ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό στις ΗΠΑ.

Στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, τα δίκυκλα ή τρίκυκλα ηλεκτρικά οχήματα ξεπερνούν αριθμητικά τα αυτοκίνητα. Πάνω από τις μισές ταξινομήσεις τρικύκλων της Ινδίας το 2022 ήταν ηλεκτρικές, σύμφωνα με τη μελέτη.

Διαβάστε ακόμη

Η Hewlett Packard Enterprise ιδρύει παγκόσμιο Κέντρο Αριστείας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην Ελλάδα

Jefferies: Oι τέσσερις κίνδυνοι για τις ελληνικές τράπεζες από την ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ (γραφήματα)

Στιούαρτ Φλιντ: Πώς το TikTok διαφημίζει την Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version