Οι πωλήσεις της Stellantis στις ΗΠΑ εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εργοστάσια στο Μεξικό και τον Καναδά. Εξήγαγε επίσης περίπου 58.000 οχήματα από την Ευρώπη πέρυσι, κατασκευασμένα από τη Maserati, την Alfa Romeo και την Jeep, καθώς και φορτηγά.
Οι γερμανικές μάρκες, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την αγορά των ΗΠΑ, θα μπορούσαν να δεχθούν πλήγμα 25 έως 40%, ανέφερε η Jeffries στο σημείωμα της 28ης Μαρτίου προς τους επενδυτές.
Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) της Stellantis μειώθηκαν κατά 64% το 2024, γεγονός που οδήγησε στην παραίτηση του CEO Carlos Tavares στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο πρόεδρος John Elkann ήταν προσωρινός διευθύνων σύμβουλος και λέει ότι ο διάδοχος του Tavares θα οριστεί το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα και τα αποτελέσματα πωλήσεων οχημάτων του 2024, οι δασμοί θα κόστιζαν στη Stellantis κέρδη 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Jeffries εκτιμά ότι το EBIT της Stellantis για το 2025 θα είναι 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Stellantis κατασκευάζει περίπου το 61% των αυτοκινήτων που πουλάει στις ΗΠΑ στην εγχώρια αγορά, περίπου το ίδιο με την GM, αλλά πολύ κάτω από τη Ford, στο 80%. Ωστόσο, η Stellantis έχει χαμηλό ποσοστό εργοστασιακής χρήσης, 52%, στις ΗΠΑ -μετά από χρόνια μείωσης των πωλήσεων- και έχει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα 1,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που θα μπορούσαν ενδεχομένως να μεταφερθούν στις ΗΠΑ από το Μεξικό και τον Καναδά, μετριάζοντας τον αντίκτυπο των δασμών.
Ο Elkann δήλωσε στο Μιλάνο στις 27 Μαρτίου ότι ανησυχεί για τον αντίκτυπο των δασμών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης και της τιμολόγησης. Μιλώντας σε αναλυτές σε τηλεδιάσκεψη, ο Elkann υπογράμμισε το μήνυμα που εξέφρασε το American Automotive Policy Council, ένας εμπορικός φορέας που εκπροσωπεί τη Stellantis, της οποίας οι αμερικανικές μάρκες περιλαμβάνουν τις Chrysler, Dodge, Jeep και Ram, καθώς και τις General Motors και Ford.
Η ομάδα δήλωσε ότι ήταν «δεσμευμένη στο όραμα του προέδρου Trump για την αύξηση των θέσεων εργασίας και της παραγωγής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ», αλλά πρόσθεσε ότι είναι «κρίσιμο οι δασμοί να εφαρμόζονται με τρόπο που να αποφεύγει την αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές και να διατηρεί την ανταγωνιστικότητα του ολοκληρωμένου τομέα αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής».
Μετά την ανακοίνωση των δασμών στις 26 Μαρτίου από τον Trump, οι μετοχές της Stellantis που είναι εισηγμένες στο Μιλάνο έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο τους από τότε που δημιουργήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία στις αρχές του 2021 μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler Automobiles και του ομίλου PSA.
Η Ferrari, της οποίας ο Elkann είναι επίσης πρόεδρος, δήλωσε στις 27 Μαρτίου ότι θα αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ κατά 10% το πολύ σε ορισμένα από τα αυτοκίνητά της ως απάντηση στην επιβολή δασμών.
H Jeffries δήλωσε ότι περίπου 305.000 οχήματα που πούλησε η Stellantis στις ΗΠΑ το 2024 – συνολικής αξίας 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων – θα υπόκεινται πλέον σε δασμούς, από τις συνολικές πωλήσεις των 1,3 εκατομμυρίων. Η δασμολογική επιβάρυνση των αυτοκινήτων θα ανέλθει συνολικά σε 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Επιπλέον, εξαρτήματα αξίας 6,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα αντιμετώπιζαν επίσης δασμούς, κάτι που μεταφράζεται σε 2,8 επιπλέον δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τρεις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που αναφέρονται στην έκθεση της Jeffries – BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen Group– θα αντιμετωπίσουν επίσης σημαντικούς δασμούς οχημάτων και ανταλλακτικών. Η δασμολογική επιβάρυνση της BMW θα είναι 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια, της Mercedes 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια και της VW 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
Νέες αλλαγές στις ταμειακές μηχανές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα