Σε αναβολή της ανακοίνωσης της απόφαση για τους δασμούς που θα επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα για μετά τις ευρωεκλογές προχώρησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφέρει το Reuters.
Η ΕΕ θέλει να κρατήσει το θέμα μακριά από την εκλογική διαδικασία.
Οι προσωρινοί δασμοί, που αναμενόταν να ανακοινωθούν έως τις 5 Ιουνίου, θα είναι ένα σοκ για τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που εισάγουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Εκτιμάται ότι το κόστος για τις κινέζικες μάρκες θα ανέλθει σε δις ευρώ, αναφέρει το Reuters.
Η καθυστέρηση έχει στόχο να κρατήσει το θέμα εκτός της φάσης της προεκλογικής εκστρατείας, ανέφερε το Spiegel.
Η έρευνα, που ξεκίνησε επίσημα στις 4 Οκτωβρίου 2023, είχε προβλεφθεί να διαρκέσει έως και 13 μήνες. Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει προσωρινούς δασμούς κατά των επιδοτήσεων εννέα μήνες μετά την έναρξη της έρευνας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τρεις Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ότι δεν έχουν παράσχει επαρκείς πληροφορίες για την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων, αναφέρει το Reuters. Ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η νέα ημερομηνία για την ανακοίνωση των δασμών δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Η BYD είναι μια από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ελπίζουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη που δυνητικά αντιμετωπίζουν επιπλέον δασμούς, αναφέρει το Automotive News Europe.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες χαρακτήρισε “παγίδα” τους δασμούς της ΕΕ και των ΗΠΑ στα κινεζικά EV.
Η Κίνα προέτρεψε την Επιτροπή να τερματίσει εντελώς την έρευνα, χαρακτηρίζοντάς την “παράλογη” και όχι σύμφωνη με τους διεθνείς κανόνες, αναφέρεται σε ανακοίνωση του κινέζικου υπουργείο Εξωτερικών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 4 Οκτωβρίου 2023 ξεκίνησε επίσημα έρευνα κατά των επιδοτήσεων σχετικά με τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή (BEV) από την Κίνα. Η έρευνα θα εξακριβώσει καταρχάς κατά πόσον οι αλυσίδες αξίας των οχημάτων BEV στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και κατά πόσον οι επιδοτήσεις αυτές προκαλούν ή απειλούν να προκαλέσουν οικονομική ζημία στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Εάν αποδειχθούν αληθείς και οι δύο αυτές υποθέσεις, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και επιπτώσεις των μέτρων στους εισαγωγείς, τους χρήστες και τους καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή στην ΕΕ. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει κατά πόσον είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να διορθώσει τις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που θα διαπιστωθούν, με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή από την Κίνα.
Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στις 13 Σεπτεμβρίου 2023 κατά την ομιλία της για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU), θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ και θα επιτρέψει σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να υποβάλουν παρατηρήσεις, αποδεικτικά στοιχεία και επιχειρήματα.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε τα εξής: “Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και υπεροχή της Ευρώπης στον τομέα της πράσινης βιομηχανίας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλοι συναφείς τομείς της ΕΕ ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτές. Όποτε διαπιστώνουμε ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και από αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργούμε αποφασιστικά. Και αυτό θα γίνεται με πλήρη σεβασμό των ενωσιακών και διεθνών υποχρεώσεών μας — διότι η Ευρώπη τηρεί τους κανόνες, τόσο εντός των συνόρων της όσο και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι διεξοδική, δίκαιη και τεκμηριωμένη.”
Η Επιτροπή κίνησε την έρευνα αυτή με δική της πρωτοβουλία (αυτεπαγγέλτως), αφού συγκέντρωσε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που δείχνουν ότι η πρόσφατη απότομη αύξηση των εισαγωγών φθηνών και επιδοτούμενων ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ συνιστά οικονομική απειλή για την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ.
Παρότι δεν έχει υποβληθεί επίσημη καταγγελία από τον κλάδο παραγωγής της ΕΕ για την κίνηση διαδικασίας, οι κανόνες της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων ορίζουν ότι ο κλάδος παραγωγής της ΕΕ καλείται να συνεργαστεί στην αυτεπάγγελτη έρευνα.
Σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις βάσει των κανόνων της ΕΕ και του ΠΟΕ, πραγματοποιήθηκαν προκαταρκτικές διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση πριν από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης για την έναρξη της διαδικασίας.
Η έρευνα θα ολοκληρωθεί εντός 13 μηνών από την έναρξη της διαδικασίας. Εάν αυτό δικαιολογείται νομικά, είναι δυνατόν να επιβληθούν προσωρινοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων εντός 9 μηνών από την έναρξη της έρευνας, ενώ τυχόν οριστικά μέτρα πρέπει να επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας.
Διαβάστε ακόμη
Αναβαθμίζει το guidance για το 2024 η Τράπεζα Πειραιώς – Oι νέοι στόχοι
Ευρωεκλογές 2024: Αντίστροφη μέτρηση για την 9η Ιουνίου – Το προφίλ των υποψήφιων ευρωβουλευτών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ