Τις ΗΠΑ εξετάζει για κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Audi, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης χώρου σε εργοστάσιο αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατασκευάζει η μητρική εταιρεία Volkswagen στη Νότια Καρολίνα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Γκέρνοτ Ντόλνερ είπε ότι η εταιρεία είχε συζητήσει «διάφορα σενάρια για το πώς να παράγει στις ΗΠΑ», καθώς προσπαθεί να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. «Υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης στις ΗΠΑ», σύμφωνα με τους Financial Times.
Πρόσθεσε ότι «μεγαλύτερα SUV» θα αποτελούν μέρος της στρατηγικής της Audi στις ΗΠΑ. Ενώ οι πωλήσεις EV έχουν απογειωθεί στις παράκτιες περιοχές, πολλοί οδηγοί στις πολιτείες της ενδοχώρας εξακολουθούν να προτιμούν μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης, πρόσθεσε.
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές BMW και Mercedes-Benz, η Audi δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Το εργοστάσιό της στο Μεξικό κατασκευάζει το Q5 SUV, αλλά πολλά αυτοκίνητα που πουλάει στην Αμερική εξάγονται από την Ευρώπη. Τα Q7 και Q8, τα μεγαλύτερα SUV της, εισάγονται από τη Σλοβακία, αναφέρουν οι FT.
Τα κίνητρα για τη μείωση του πληθωρισμού
Οι ΗΠΑ είχαν μια εισροή επενδύσεων για ηλεκτρικά οχήματα ως απάντηση στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, ο οποίος παρέχει γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες που κατασκευάζονται εντός της χώρας.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Hyundai έχουν ρίξει δισεκατομμύρια σε νέες εγκαταστάσεις λόγω του νόμου, ενώ η VW επιβράδυνε τα σχέδια για ένα εργοστάσιο μπαταριών στην Ανατολική Ευρώπη για να επικεντρωθεί σε επενδύσεις στη Βόρεια Αμερική. Κατασκευάζει ένα εργοστάσιο μπαταριών EV στον Καναδά, το οποίο αναμένεται να λάβει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις και θα λειτουργεί έως το 2027.
Η VW, η οποία έχει ένα εργοστάσιο στην Chattanooga του Τενεσί, έχει δυσκολευτεί στις ΗΠΑ, ένας λόγος για τον οποίο προσπαθεί να αναβιώσει τη μάρκα εκτός δρόμου οχημάτων Scout, η οποία δεν λειτουργεί από το 1980.
Η Audi είχε μεγαλύτερη επιτυχία. Οι παραδόσεις της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 21% πέρυσι στις 235.000, ταχύτερος ρυθμός ανάπτυξης από ό,τι πέτυχε στην Κίνα ή την Ευρώπη. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 2022 και 2023 στις ΗΠΑ, ανέφερε την Τρίτη.
Ο Ντόλνερ είπε επίσης ότι δεν θα απέκλειε την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Βόρειας Αμερικής αποκλειστικά στην περιοχή, μια στρατηγική «εγχώρια για ντόπιους» που χρησιμοποιείται από άλλες μάρκες όπως η VW με την πολιτική της «Στην Κίνα, για την Κίνα».
Αναστολή κινήτρων από νέα κυβέρνηση
Ωστόσο, αρνήθηκε ότι η όποια οπισθοδρόμηση στον νόμο IRA από μια νέα κυβέρνηση το επόμενο έτος θα απειλούσε οποιαδήποτε αλλαγή στη μεταποίηση, λέγοντας ότι δεν θα ήταν «τόσο σημαντικό».
«[Η ακύρωση του IRA] δεν θα το έκανε λιγότερο ελκυστικό για εμάς, ειδικά ως κατασκευαστή premium. Δεν εξαρτόμαστε τόσο από τις επιδοτήσεις και τα κίνητρα για τις μπαταρίες [για τη VW] είναι ήδη κλειδωμένα στον Καναδά», είπε ο Ντόλνερ.
«Σχεδιάζουμε πολύ πιο μακροπρόθεσμα από μια νομοθετική περίοδο».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει ότι η περικοπή των επιδοτήσεων θα πλήξει τη ζήτηση για EV, τα οποία παραμένουν ακριβότερα από τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης, και από την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ.
Η Audi δήλωσε την Τρίτη ότι τα λειτουργικά κέρδη του 2023 ήταν 6,3 δισ. ευρώ, από 7,6 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, κυρίως λόγω του σπεκουλαρίσματος σε εμπορεύματα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 13% στα 69,9 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Moody’s: Ισχυρό το 2023 για τις ελληνικές τράπεζες – Οι εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά (πίνακας)
Κομισιόν: Προτείνει δημιουργία κοινού ευρωπαϊκού πτυχίου σε πανεπιστήμια της ΕΕ
Καλάθι του Πάσχα: Πότε θα τεθεί σε ισχύ – Τι θα περιλαμβάνει (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ