Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσβλέπουν σε μια σειρά νέων συνεργασιών για να ενισχύσουν τη θέση τους εν μέσω των αλλαγών που δρομολογούνται από τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (SDV), καθώς επιδιώκουν να ξεπεράσουν τα κενά τεχνογνωσίας.
Οι συνεργασίες κρίνεται ότι είναι απαραίτητες προκειμένου οι εταιρείες να επωφεληθούν από τα πρόσθετα έσοδα ύψους 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που αναμένεται ότι θα δημιουργηθούν από ψηφιακές υπηρεσίες έως το 2030.
Μέχρι το 2040, το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 40% των συνολικών εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Accenture.
Χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένα ονόματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, υποστήριξε ότι η εταιρεία ευνοεί τη συνεργασία με μεγάλους τεχνολογικούς εταίρους.
«Γνωρίζουμε με ποιον θα θέλαμε να συνεργαστούμε», δήλωσε ο Blume κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για τα αποτελέσματα του VW Group τον Μάρτιο. «Δεν θα έχουμε μόνο ένα όχημα που καθορίζεται από λογισμικό, αλλά μάλλον ένα όχημα που ορίζεται από AI. Η δομή έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή για αυτόν τον συγκεκριμένο στόχο».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, αποκάλυψε στην Automobilwoche του Automotive News Europe ότι η Audi και η VW συνεργάζονται με τη μονάδα λογισμικού του ομίλου, CARIAD, για την δημιουργία οχημάτων SDV.
«Η Volkswagen και η Audi αναπτύσσουν η καθεμία ένα όχημα που θα είναι σε παρόμοια κατηγορία για να μεγιστοποιήσουν τις συνέργειες», δήλωσε ο Döllner. «Είναι εύκολο να συνοψίσουμε τι σχεδιάζουμε να κάνουμε εκεί: τρεις συνεργάτες, δύο οχήματα, μία ομάδα και ένα λογισμικό κάτω από την ίδια στέγη. Αυτή είναι η ιδέα».
Η VW και η Audi στοχεύουν να έχουν τα πρώτα τους οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό στο δρόμο μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Εν τω μεταξύ, η BMW σκοπεύει να σχηματίσει κοινοπραξία με την ινδική Tata Technologies για να επεκτείνει τις δυνατότητες κωδικοποίησης λογισμικού για οχήματα BMW.
Η κοινοπραξία 50-50 θα βασιστεί στην τεχνογνωσία ψηφιακής μηχανικής της Tata Technologies και θα προσφέρει στα ταλέντα λογισμικού με έδρα την Ινδία την ευκαιρία «να διαμορφώσουν υπερσύγχρονες, premium εμπειρίες αυτοκινήτου σε μελλοντικούς τομείς όπως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο επικεφαλής λογισμικού και αρχιτεκτονικής E/E της BMW, Christoph Grote.
Όσον αφορά το λογισμικό αυτοκινήτου, η κοινοπραξία BMW-Tata θα αναδείξει την αυτόνομη οδήγηση, το infotainment και τις ψηφιακές υπηρεσίες. Όσον αφορά την πληροφορική των επιχειρήσεων, θα δοθεί έμφαση στην ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση της ανάπτυξης, της παραγωγής και των πωλήσεων προϊόντων.
Δεν είναι ωστόσο μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και οι μεγάλοι προμηθευτές τους που αναζητούν επίσης με ανυπομονησία συνεργάτες. Ο CTO της Continental, Gilles Mabire, δήλωσε στο Automotive News Europe ότι οι συνεργασίες είναι απαραίτητες για την κάλυψη του τεράστιου φάσματος των τεχνολογικών απαιτήσεων.
«Πρέπει να μεταφέρουμε απρόσκοπτα πληροφορίες από το αυτοκίνητο στο cloud, να αναπτύξουμε νέες λειτουργίες και αρχιτεκτονική σε ένα εντελώς εικονικό περιβάλλον, να αναπτύξουμε το σωστό λογισμικό και στη συνέχεια να το εφαρμόσουμε στο αυτοκίνητο σε μεταγενέστερο στάδιο», είπε. «Θα ήταν αδύνατο να το κάνουμε αυτό μόνοι μας –η περίμετρος είναι τεράστια».
Για τις τεχνολογικές απαιτήσεις της, η Continental στρέφεται σε νέους συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένης της Amazon Web Service για υποδομές και υπηρεσίες πληροφορικής που θα αναπτυχθούν στο cloud. Συνεργάζεται με την Google για το infotainment και τη Synopsys για ένα μοντέλο συστήματος σε τσιπ (SoC) που υλοποιείται σε εικονικό περιβάλλον.
Οι ειδικοί της βιομηχανίας ενθαρρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές να ενισχύσουν τους δεσμούς συνεργασίας τους για να ξεπεράσουν αυτή την έντονη περίοδο μετασχηματισμού της βιομηχανίας, να αναπτύξουν νέα πρότυπα συνεργασίας και να δημιουργήσουν νέες αλυσίδες αξίας.
Διαβάστε ακόμη:
JP Morgan: Τα μηνύματα από τις συναντήσεις με τους τραπεζίτες στην Αθήνα
Απεργία στα μέσα σταθερής τροχιάς την Μ. Τετάρτη 1η Μαΐου
Huawei: Το νέο τηλέφωνο τρέχει την τελευταία έκδοση του Made-in-China Chip (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜA