Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος ασφάλισης ενός αυτοκινήτου που έχουν να κάνουν κυρίως με τις πρόσθετες καλύψεις που περιλαμβάνουν την ολική ή μερική κλοπή, την θραύση κρυστάλλων, την οδική βοήθεια, την κάλυψη επισκευής ιδίων ζημιών, κ.ά.
Ωστόσο, η ενεργειακή κρίση και η άνοδος των τιμών λιανικής τόσο στα καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσο και στα ανταλλακτικά έχουν προκαλέσει ένα «ντόμινο» αύξησης του κόστους στις ασφαλιστικές εταιρείες η οποία για να καλύψουν τα αυξημένα κόστη θα αυξήσουν ή έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Ειδικότερα το αυξημένο κόστος των επισκευών οδηγούν σε αύξηση των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες και επακόλουθα στην αύξηση των ασφαλίστρων.
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών των αυτοκινήτων, οι οποίες σημειώνουν άνοδο 6% σε σχέση με το 2020 και 44% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με έρευνα από τον Οργανισμό Ασφάλισης της Γερμανίας (GDV).
Επίσης, η ύπαρξη τελευταίων και ακριβών τεχνολογικών στα καινούρια αυτοκίνητα ανεβάζουν το κόστος όπως επίσης και η χρησιμοποίηση καλύτερων αλλά ακριβότερων υλικών.
Ενδεικτικά, οι τιμές αντικατάστασης του πορτμπαγκάζ έχουν αυξηθεί κατά 60%, ενώ ακόμα περισσότερο έχουν αυξηθεί οι τιμές για φωτιστικά σώματα (67%).
Είναι εύκολο λοιπόν να αντιληφθεί κανείς αν ένα αυτοκίνητο πρέπει να αποζημιωθεί εξαιτίας κάποιας κακοκαιρίας ή πλημμύρας το κόστος επισκευής του μπορεί να είναι υπέρογκο και να ξεπερνά ακόμη και την αξία που έχει εκτιμηθεί για ολική κλοπή ή καταστροφή!
Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto