Η Hyundai -και η αδελφή μάρκα Kia– επένδυσαν από κοινού στη Rimac 80 εκατομμύρια ευρώ το 2019 για να λάβουν μερίδιο 12% στην εταιρεία. Η Hyundai ανακοίνωσε στη συνέχεια δύο projects: ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο για την υπομάρκα N performance και ένα σπορ όχημα κυψελών καυσίμου.
Δεν είναι σαφές εάν η κορεατική εταιρεία θα πουλήσει το μερίδιό της πίσω στη Rimac. Σύμφωνα με πληροφορίες οι σχέσεις της Hyundai με τη Rimac επιδεινώθηκαν από τη στιγμή που κροατική εταιρεία συνδέθηκε στενότερα με την Porsche. Υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι η Porsche αύξησε το μερίδιό της στη Rimac στο 24 από 10%.
Ταυτόχρονα, η Rimac δημιούργησε μια κοινοπραξία 55-45% με την Porsche για να αναλάβει τη διοίκηση και διαχείριση της Bugatti που ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, πριν από την αποχώρησή της η Hyundai θα ολοκληρώσει το έργο της εξέλιξης του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου που ξεκίνησε σε συνεργασία με την Rimac. Η αναμενόμενη ημερομηνία κυκλοφορίας του οχήματος είναι στις αρχές του 2023.
Από την άλλη πλευρά, οι κοινές εργασίες για την εξέλιξη κυψελών καυσίμου, που εφαρμόστηκαν στο πρωτότυπο Hyundai Vision FK το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι, δεν θα συνεχιστούν.
«Εχουμε δύο ενεργά project υψηλού επιπέδου σε εξέλιξη [με τη Hyundai], ένα ολοκληρωμένο και πολλά μελλοντικά έργα υπό συζήτηση», δήλωσε εκπρόσωπος της Rimac σε μια απάντηση μέσω e-mail σε ερωτήσεις από την Automotive News Europe.
Η εταιρεία δεν διευκρίνησε εάν το ολοκληρωμένο έργο ήταν το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Η Rimac αρνήθηκε ότι η αυξημένη επιρροή της Porsche στην εταιρεία προκάλεσε ρήξη με τη Hyundai.
«Η Hyundai υποστήριξε τον μετασχηματισμό της εταιρείας μας τους τελευταίους 12 μήνες -συμπεριλαμβανομένης της διάσπασης της Rimac Technology και της ένωσης των δυνάμεών της με την Bugatti, υπό τη νέα εταιρεία, Bugatti Rimac», δήλωσε εκπρόσωπος της κροάτικης εταιρείας.
Η Rimac διαπρέπει πρωτίστως ως προμηθευτής εξαρτημάτων υψηλής απόδοσης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα υπό την ηγεσία του επιχειρηματία και ιδρυτή Mate Rimac, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας του συστήματος μετάδοσης κίνησης για το υπεραυτοκίνητο Pininfarina Battista.
Κατασκευάζει επίσης τα δικά της ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα, με πρόσφατο το Nevera των 1.914 PS, το οποίο έχει προγραμματιστεί να φτάσει στους πελάτες φέτος. Το Nevera θα περιοριστεί στις 150 μονάδες με τιμή πάνω από δύο εκατομμύρια ευρώ.
Ο Mate Rimac είπε πέρυσι ότι κατανοούσε πως η ανάπτυξη της εταιρείας του μπορεί να βλάψει τις σχέσεις με τους μετόχους της. «Το διακύβευμα γίνεται μεγαλύτερο», έλεγε στο Bloomberg. «Αλλά δεν είμαι κάποιος που κινείται εκ του ασφαλούς. Ετσι, εάν πρόκειται να υπάρξει κάποια τριβή με τους μετόχους μας και με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν στην εταιρεία, θα είναι αναπόφευκτο».
Ο Mate Rimac είπε στο Automotive News Europe τον Φεβρουάριο ότι παρά τις επενδύσεις κεφαλαίων από εταιρείες όπως η Porsche και η Hyundai, η Rimac δεν έχει ακόμη πλήρως εδραιωθεί. «Δεν έχουμε φτάσει ακόμα στην άκρη της Κοιλάδας του Θανάτου», είπε.
Διαβάστε ακόμη:
ΔΕΣΦΑ: Οι 4 προσφορές για το πλοίο που θα μετατραπεί σε πλωτή δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα