Οι Αμερικανοί που αγοράζουν αυτοκίνητα μπορεί να χρειαστεί να πληρώσουν χιλιάδες ευρώ παραπάνω, αν τεθούν σε ισχύ οι προτεινόμενοι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με στοιχεία της επενδυτικής τράπεζας Benchmark Co.

Ο αναλυτής Κόντι Ακρε εκτίμησε ότι η μέση τιμή  θα αυξηθεί κατά περίπου 5.790 δολάρια, με βάση τον αντίκτυπο των δασμών 25% που επί του παρόντος διακόπτονται για τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματα από το Μεξικό και τον Καναδά. Αυτό θα αύξανε το κόστος ενός μέσου καινούργιου αυτοκινήτου πάνω από 54.500 δολάρια, ή σχεδόν 12% υψηλότερο από ό,τι το 2024.

«Πιστεύουμε ότι ο τομέας των αυτοκινήτων είναι ο πιο εκτεθειμένος στους κινδύνους των αυξημένων δασμών», έγραψε  σε σημείωμα προς τους πελάτες του, «δεδομένου του τεράστιου μεγέθους των συναλλαγών του δολαρίων, της πολυπλοκότητας του καναλιού εφοδιασμού και παραγωγής που έχει καλλιεργηθεί επί δεκαετίες και του τεράστιου αριθμού των εταιρειών μας που συμμετέχουν στην υποστήριξη αυτού του βασικού καταναλωτικού κλάδου».

Ο Τραμπ επέβαλε δασμούς 25% στον Καναδά και το Μεξικό στις αρχές Φεβρουαρίου, ταρακουνώντας για λίγο τις αγορές, αλλά αργότερα ανέστειλε τους δασμούς για έναν μήνα μετά την επίτευξη προσωρινών συμφωνιών με τον πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό και την πρόεδρο Κλαούντια Σέινμπαουμ.

Τώρα, οι καταναλωτές και οι επενδυτές αναρωτιούνται ποια μορφή θα πάρουν οι δασμοί ή αν θα τεθούν καθόλου σε ισχύ. Η Benchmark υπολόγισε τι θα σήμαιναν οι εισφορές 25% για την αγοραστική δύναμη του μέσου Αμερικανού σε μια δημοφιλή μεγάλη αγορά.

Το εκτιμώμενο από την Benchmark υψηλότερο κόστος για ένα αυτοκίνητο βασίζεται στο γεγονός ότι πάνω από το 22% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ προήλθαν πέρυσι από το Μεξικό και τον Καναδά.

Επιπλέον, η εταιρεία δήλωσε ότι περίπου το 40% των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στα οχήματα έρχονται επίσης στην Αμερική από τους Bορειοαμερικανούς εταίρους της.

Αυτό αντιστοιχεί σε εξαγωγές αξίας άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων προς την Αμερική πέρυσι. Συγκεκριμένα, η Acree διαπίστωσε ότι το Μεξικό προμήθευσε 95 δισεκατομμύρια δολάρια σε ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, εκτός από 68 δισεκατομμύρια δολάρια σε ανταλλακτικά το 2024. Ο Καναδάς παρείχε έτοιμα αυτοκίνητα αξίας άνω των 36 δισ. δολαρίων και σχεδόν 16 δισ. δολάρια σε εξαρτήματα.

Κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης του κλάδου αυτή την εβδομάδα, ο CEO της  Ford Motor, Τζιμ Φάρλεϊ δήλωσε ότι οι προτεινόμενοι δασμοί του Τραμπ στον Καναδά και το Μεξικό, σε συνδυασμό με τα τέλη 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου, έχουν δημιουργήσει σοβαρές ανησυχίες

«Ο πρόεδρος Τραμπ έχει μιλήσει πολύ για το ότι θέλει να κάνει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία μας ισχυρότερη, να φέρει περισσότερη παραγωγή εδώ, περισσότερη καινοτομία στις ΗΠΑ, και αν η κυβέρνησή του μπορεί να το επιτύχει αυτό, θα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά επιτεύγματα», δήλωσε ο Φάρλεϊ κατά τη διάρκεια ενός επενδυτικού συνεδρίου της Wolfe Research. «Μέχρι στιγμής αυτό που βλέπουμε είναι πολύ κόστος και πολύ χάος».

Διαβάστε ακόμη

ΑΠΕ: Τελευταίες πινελιές για το χωροταξικό της πράσινης ενέργειας – Σε σύσκεψη στο Μαξίμου ο νέος οδικός χάρτης

Κτηματαγορά: Όλο και περισσότερα ακίνητα αλλάζουν χέρια από πλειστηριασμούς

Ρεύμα: Ξεπέρασε τα 200 ευρώ η τιμή της μεγαβατώρας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ