search icon

Αυτοκίνητο

Aυτοκινητοβιομηχανίες: Ο υψηλός πληθωρισμός επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση

Οι εκκρεμείς παραγγελίες και οι προσδοκίες για διατήρηση των υψηλών τιμών βρίσκονται σε πτωτική πορεία λόγω των ανησυχιών για έλλειψη φυσικού αερίου και πτώσης της δυναμικής της κινεζικής οικονομίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν χαμηλότερη ζήτηση στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Σύμφωνα με αναλυτές υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι εν μέσω υψηλού πληθωρισμού οι καταναλωτές αντιδρούν αρνητικά στη σημαντική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων και προτιμούν να «φυλάξουν»  τα χρήματά τους για περισσότερο απαραίτητες ανάγκες, εν μέσω μάλιστα και δυσοίωνων προβλέψεων για πολύ δύσκολο ενεργειακά χειμώνα.

Αν και ορισμένες επώνυμες μάρκες όπως η Ferrari και η Mercedes-Benz έχουν αυξήσει τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης για premium μοντέλα, οι προοπτικές για το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου είναι σχεδόν ζοφερές.

Οι χρόνοι αναμονής για νέες παραγγελίες μειώνονται, όχι όμως λόγω της αύξησης της παραγωγικής δυνατότητας των εργοστασίων ή εξομάλυνσης της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά κυρίως επειδή οι παραγγελίες μειώνονται θεαματικά.

«Οι νέες εισερχόμενες παραγγελίες πέφτουν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη της εταιρείας, δείχνοντας μάλιστα ιδιαίτερη ανησυχία για την Ευρώπη.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προστάτευαν –οι περισσότερες μάλιστα μεγάλωναν– μέχρι τώρα τα περιθώρια κέρδους αυξάνοντας σημαντικά τις τιμές, αλλά η απότομη αύξηση του πληθωρισμού στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη έχει αναπόφευκτα καταστήσει πιο δύσκολη τη μετακύλιση του κόστους.

«Η ζήτηση μειώνεται», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, την περασμένη εβδομάδα, αν και είπε ότι τα βιβλία παραγγελιών εξακολουθούν να είναι γεμάτα για τους επόμενους μήνες. «Τα προειδοποιητικά σημάδια αφορούν περισσότερο την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και  λιγότερο την Κίνα», είπε ο Antlitz.

Ο πληθωρισμός στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχει εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες με τις κεντρικές τράπεζες να προειδοποιούν ότι η κορύφωση του φαινομένου μπορεί να είναι μήνες μακριά, οδηγώντας το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κλίμα σε κατακόρυφη πτώση.

Τα στοιχεία από διαδικτυακές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και πλατφόρμες δημοπρασιών έδειξαν επιβράδυνση της ζήτησης από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο Philip Nothard, διευθυντής πληροφοριών για την Ευρώπη στην Cox Automotive. «Οι καταναλωτές είναι επί του παρόντος πολύ προσεκτικοί», είπε.

Ερευνα του ινστιτούτου Ifo με έδρα το Μόναχο που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη έδειξε ότι οι εκκρεμείς παραγγελίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συρρικνώνονται και οι προσδοκίες για υψηλότερες τιμές κινούνται πτωτικά λόγω ανησυχιών για έλλειψη φυσικού αερίου και εγκαθίδρυση καθεστώτος στασιμοπληθωρισμού.

«Το βάρος της αγοράς ενός αυτοκινήτου στον προϋπολογισμό του νοικοκυριού είναι κάτι που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.

Προς το παρόν, η αυτοκινητοβιομηχανία σκόπευε να μεταφέρει το δικό της αυξανόμενο κόστος στους καταναλωτές, αλλά αυτό δεν μπορεί να διαρκέσει για πάντα. «Υπάρχει ένα όριο στις αυξήσεις τιμών», είπε ο Tavares.

Στις ΗΠΑ, η Ford εξέταζε το ενδεχόμενο να επαναφέρει τις εκπτώσεις και τα κίνητρα που καταργήθηκαν πέρυσι εν μέσω ανησυχιών για την εφοδιαστική αλυσίδα, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής John Lawler. «Αυτή είναι μια βαλβίδα ανακούφισης που αναθερμαίνει την αγορά», είπε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη:

Αυτές είναι οι αντικειμενικές αξίες στο project του Ελληνικού

Οικονόμου: Ο κ. Ανδρουλάκης εξακολουθεί να αρνείται την ενημέρωση – Στη Βουλή η συνέχεια

Exit mobile version