Οι μεγάλες ελλείψεις των ημιαγωγών, αλλά και η μείωση των ωραρίων σε πολλά εργοστάσια παραγωγής, ήταν τα δύο βασικά προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας που άλλαξαν τα δεδομένα των πωλήσεων σε όλο τον πλανήτη για την χρονιά που μας πέρασε. Σίγουρα ήταν μια δύσκολη χρονιά, καθώς οι περισσότερες αντιπροσωπείες είχαν στις βιτρίνες τους ελάχιστα αυτοκίνητα και μεγάλους χρόνους παράδοσης. Αντίθετα, υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων που δεν πτοήθηκε από την πανδημία, αλλά και μια τάση αγοράς SUV όλων των κατηγοριών.
Το 2022 ουσιαστικά ξεκινάει με τα ίδια προβλήματα, καθώς οι ελλείψεις συνεχίζουν να κάνουν τους αντιπροσώπους να αγωνίζονται για να βρουν αυτοκίνητα για να τα διαθέσουν στους πελάτες τους, ενώ οι πάγιες υποχρεώσεις των καταστημάτων ακολουθούν ανοδική πορεία.
Παράλληλα, η πανδημία έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα πωλήσεων. Ο κλάδος έχασε περίπου 210 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης επιχειρήσεων, AlixPartners. Ενώ οι προμήθειες τσιπ αρχίζουν να αυξάνονται, βελτιώνοντας σημαντικά την ροή τους στα εργοστάσια, η κατάσταση απέχει πολύ από το να επιστρέψουν οι κατασκευαστές σε προ πανδημίας εποχή. Πλέον, η βιομηχανία αντιμετωπίζει και άλλες ελλείψεις, όπως ελαστικά, πλαστικά εσωτερικού χώρου και αφρούς καθισμάτων.
Συνολικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο παρήγαγαν περίπου 8 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα από τον προγραμματισμό τους. Ακόμη και αν η παραγωγή ανακάμψει, οι εμπλεκόμενοι στο τομέα της αυτοκίνησης δεν θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ξανά αποθέματα μέσα στο 2022, σύμφωνα με τον αναλυτή της JD Power, Tyson Jominy.
Αυτό έχει ως συνέπεια την αύξηση των τιμών ενός αυτοκινήτου. Η ανοδική πορεία των ανταλλακτικών και η έλλειψή τους οδηγεί σε διαρκείς ανατιμήσεις.
Ωστόσο, η πανδημία άνοιξε νέες προοπτικές πωλήσεων. Αυξήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου. Ακόμη και μετά το άνοιγμα της αγοράς όλο και περισσότεροι πελάτες συνεχίζουν να αγοράζουν διαδικτυακά τα αυτοκίνητά τους. Αυτό κατά κάποιο τρόπο βολεύει τους αντιπροσώπους που εν μέσω της έλλειψης καινούριων αυτοκινήτων, μπορούν να τα παρουσιάσουν διαδικτυακά.
Το παρήγορο στην όλη κατάσταση είναι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο αριθμός των μοντέλων με μεγαλύτερη αυτονομία, θα έχουν ακόμη καλύτερες πωλήσεις. Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα, παραμένουν οι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν γεωγραφικά μεγάλες περιοχές πολλών χωρών.
Η νεοφερμένη Tesla έδειξε ότι μπορεί όχι μόνο να μπει, αλλά και να πάρει μεγάλο μερίδιο από την αγορά, σπάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα στον χώρο της αυτοκίνησης. Φυσικά υπάρχουν και άλλες εταιρείες όπως η Rivian, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων και δηλώνει έτοιμη να επαναλάβει αυτό που πέτυχε η Tesla. Το νέο έτος για την Tesla αναμένεται να είναι καλό, έχοντας βάλει ως στόχο νέο ρεκόρ πωλήσεων.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αν και είχαν υποσχεθεί ότι το 2020 θα είχαν μια πολύ καλή παρουσία στην αυτόνομη οδήγηση, εντούτοις διαψεύστηκαν. Όμως κάποιες δηλώνουν έτοιμες να ολοκληρώσουν τα πλάνα τους, που είναι η παρουσίαση μοντέλων τους στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.
Τέλος, η Κίνα που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, θέλει να κάνει την επίθεσή της στο χώρο της αυτοκίνησης. Οι εταιρείες Geely και Great Wall θέλουν να δημιουργήσουν βάσεις σε κομβικά σημεία κρατών και το σίγουρο είναι ότι το 2022 θα είναι μια χρονιά που θα προσπαθήσουν να θέσουν τις βάσεις για την ανάπτυξή τους τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμα
Γεωργιάδης: Στο τραπέζι η μείωση ΦΠΑ σε σειρά προϊόντων
YΠΕΝ: Επί ποδός για τη διαχείριση της άγριας πανίδας στην Αττική