Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι μη κινεζικοί ομόλογοι τους δίνουν μάχη, καθώς οι τοπικοί ανταγωνιστές στην Κίνα τους ξεπερνούν.

Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.

Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.

Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Μάικλ Ντουν, της Dunne Insights στο CNBC, ο οποίος αναφέρει: “Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός. Απλά θέλω να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, η GM, η Hyundai, η Kia, η Nissan το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν φύγει από την Κίνα. Απλά δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους Κινέζους”. Ο Ντουν μελετά τις αγορές της Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες, καθώς υποχρεώθηκαν βάσει νόμου να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες αυτές κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών MG και Lotus και της σουηδικής Volvo. Εταιρείες με έδρα την Κίνα Κίνα όπως η BYD της BYD, στην οποία κατέχει μερίδιο η Berkshire Hathaway, είδαν επίσης μια έξαρση εξωτερικών επενδύσεων.

Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.

Ο Μπιλ Ρούσο, ένα πρώην στέλεχος της αμερικανικής Chrysler που διευθύνει την Automobility μια εταιρεία συμβούλων στη Σαγκάη, καλεί τις ξένες εταιρείες να μην εγκαταλείψουν την Κίνα, παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. «Αν δεν είσαι ανταγωνιστικός στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα σου χτυπήσει την πόρτα;”, δήλωσε ο Ρούσο. “Πώς μπορείς να τους ανταγωνιστείς όταν δεν έχεις καν προσπαθήσει;”, πρόσθεσε.

Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Διαβάστε ακόμη 

Ποιοι θα πάρουν αμοιβή έως 3.000 ευρώ για «μαϊμού» αποδείξεις

Γιώργος Νίκας: Ξανά στο στόχαστρο για μεζονέτα στην Τήνο (pics)

Εφοριακοί με scanner στο δρόμο θα «παγιδεύουν» παράνομους οδηγούς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ