search icon

Αυτοκίνητο

Αυτοκινητοβιομηχανίες και διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Μια δύσκολη σχέση

Η Renault, η Stellantis και η Toyota είναι οι πιο πρόσφατες αυτοκινητοβιομηχανίες που εντάχθηκαν σε μια πλατφόρμα για άδειες ευρεσιτεχνίας από εταιρείες τεχνολογίας, με στόχο την απλοποίηση της πρόσβασης στην ασύρματη τεχνολογία και την αποφυγή δαπανηρών νομικών μαχών

Οι συγκρούσεις προήλθαν εν μέρει από διαφορετικές απόψεις μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, προμηθευτών και εταιρειών τεχνολογίας σχετικά με το ποιος θα επωμιστεί το κόστος της αδειοδότησης.

Μέσω της ανεξάρτητης αγοράς αδειών Avanci, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκτούν πρόσβαση σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τεχνολογία 2G, 3G και 4G από εταιρείες όπως η φινλανδική Nokia, η σουηδική Ericsson και η Acer της Ταϊβάν για τα πάντα, από συστήματα πλοήγησης έως αισθητήρες για αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Η Avanci χρεώνει ένα πάγιο τέλος $20 ανά αυτοκίνητο, αυξημένο αυτόν τον μήνα από $15 στο παρελθόν, με τα χρήματα να διανέμονται στους κατόχους των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Οι νέες υπογραφές, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης τη Nissan και τη Honda, σημαίνουν ότι το 80-85% των αυτοκινήτων με τεχνολογία από 2G και πάνω έχουν άδεια χρήσης μέσω της πλατφόρμας, δήλωσε σε συνέντευξή του ο αντιπρόεδρος της Avanci, Mark Durrant.

Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν τις δικαστικές διαμάχες για τα δικαιώματα που έλαβαν χώρα μεταξύ κατασκευαστών smartphone όπως η Apple και η Samsung και εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες διαπραγματεύονται κατ’ ιδίαν για άδειες.

«Η αγορά αυτοκινήτων είναι πολύ διασπαρμένη για να αξίζει τον κόπο για τους κατόχους διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας να διαπραγματεύονται με κάθε μεμονωμένο παίκτη», είπε μια πηγή του κλάδου, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω συμβατικών συμφωνιών. «Είναι θέμα αποτελεσματικότητας. Η Mercedes-Benz τερμάτισε μια πολυετή διαμάχη για τη χρήση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας πέρυσι με τη Nokia, αφού τελικά αναγκάστηκε να πληρώσει.

Ο όμιλος Volkswagen μήνυσε την Acer για χρήση της τεχνολογίας 4G χωρίς την κατάλληλη άδεια. Η αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε τον Μάρτιο με την Avanci, η οποία καλύπτει τις πατέντες της Acer, προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα.

Οι προμηθευτές πλήρωναν ιστορικά για άδειες ευρεσιτεχνίας σε τομείς όπως ο σχεδιασμός κινητήρων, αλλά οι εταιρείες τεχνολογίας προτιμούν να συναλλάσσονται απευθείας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες αντί να κατοχυρώνουν διπλώματα ευρεσιτεχνίας τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με πηγή της αυτοκινητοβιομηχανίας με εμπειρία στις διαπραγματεύσεις αδειοδότησης.

Συνήθως, είναι οι προμηθευτές  που χειρίζονται διπλώματα ευρεσιτεχνίας στη διαδικασία εξέλιξης- οι τηλεπικοινωνίες είναι ο μόνος τομέας όπου δεν το κάνουν. Η Avanci συνεργάζεται επίσης με εταιρείες σε μια νέα σύμβαση για την κάλυψη των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας 5G, η οποία πιθανότατα θα είναι πιο ακριβή από το τρέχον χαρτοφυλάκιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Διαβάστε επίσης 

Ο Yul Brynner του Μαξίμου, ο αόρατος σύμβουλος, το φέσι της ΕΥΔΑΠ και τα χρυσά ακίνητα 

Κύμα αυξήσεων στα επιτόκια – Τα «γεράκια» κυριαρχούν και απειλούν την ανάπτυξη 

Tι θέλει στην Ελλάδα το κρατικό fund της Σιγκαπούρης GIC – To deal για τη Sani/Ikos (pic)

Exit mobile version