search icon

Αυτοκίνητο

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Η πτώση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν αλλαγή στα πλάνα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για τα EV

epa06189305 A Tesla electric car parks at a charging station in Berlin, Germany, 07 September 2017. German inner-cities suffer under high air pollution caused by nitrogen oxide emissions of Diesel engines. Members of German government agree that banning Diesel cars from driving in German cities should be preferably avoided by finding technical solutions to reduce their pollutant emissions. According to information of German Federal Office for Motor Traffic (Kraftfahrtbundesamt) 34,022 electric cars were registered in Germany on 01 January 2017. German government's target is reaching one million electric cars on German roads by 2020. EPA/ALEXANDER BECHER

Μετά την πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει ιδιαίτερα μεγάλα κεφάλαια στην εξέλιξη, ανάπτυξη και κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναγκάζονται να αναθεωρήσουν τον προγραμματισμό τους.

Ο Όμιλος Volkswagen προειδοποίησε ότι ενδέχεται να κλείσει το εργοστάσιο συναρμολόγησης της μάρκας Audi που διαθέτει στις Βρυξέλλες, λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας, αναφέρει το Reuters.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης υπέστη ένα ισχυρό οικονομικό πλήγμα, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να μειώσει τον στόχο του περιθωρίου κέρδους της για το τρέχον έτος.

Η VW δεν έχει κλείσει μέχρι τώρα κανένα εργοστάσιο της, από τότε που έκλεισε το εργοστάσιο του Westmoreland στην Πενσυλβάνια, στις ΗΠΑ, το 1988.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για τα EV. Επένδυσαν εκατοντάδες δισ. ευρώ στην ανάπτυξη των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και στην εξέλιξη της ηλεκτρικής κινητικότητας, αλλά οι πωλήσεις δεν ακολούθησαν τις ανοδικές τάσεις που είχαν προβλέψει όταν ανακοίνωσαν τα προγράμματα τους.

Η Audi είχε προειδοποιήσει νωρίτερα φέτος, τους μετόχους και τους επενδυτές ότι οι πωλήσεις της το 2024, θα μειωθούν και πως κάνει μεγάλες προσπάθειες για να ανανεώσει την γκάμα της με νέα μοντέλα και να μειώσει το κόστος παραγωγής τους.

Η VW ανέφερε σε δήλωση της, στις 9 Ιουλίου, ότι το κόστος εύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή το κλείσιμό του, καθώς και άλλες απρογραμμάτιστες δαπάνες, θα έχουν αντίκτυπο συνολικά έως και 2,6 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2024, στον οικονομικό της προϋπολογισμό.

Ένα ακόμη ανησυχητικό στοιχείο για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης είναι η απόφαση της Mercedes-Benz να επιβραδύνει τα σχέδια για την ανάπτυξη του εργοστασίου μπαταριών που προορίζονται για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης για τα EV, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η πρόβλεψη της Mercedes-Benz ότι το 50% των πωλήσεων της θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, είτε plug-in υβριδικά έως το 2025, φαίνεται όλο και πιο απίθανη, αναφέρει το Reuters.

Η Mercedes-Benz θα περιμένει να δει εάν η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί πριν αυξήσει την παραγωγή μπαταριών, καθώς οι χαμηλότερες προβλεπόμενες πωλήσεις των EV δείχνουν ότι δεν θα χρειάζεται πλέον την χωρητικότητα που είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2030, δήλωσε ο Markus Schafer, επικεφαλής τεχνολογίας του ομίλου.

Η πολυτελής γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει το 2022 ότι θα χρειαζόταν περισσότερες από 200 gWh χωρητικότητας μπαταρίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας και σχεδίαζε να κατασκευάσει οκτώ εργοστάσια κυψελών παγκοσμίως με συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων στην Ευρώπη.

Ωστόσο, με τη ζήτηση EV χαμηλότερη από ό,τι είχαν προβλέψει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάγκασε και την Mercedes-Benz να αναθεωρήσει τα προγράμματα της.

Η πρόβλεψη των 200 gWh βασίστηκε στην υπόθεση ότι το σύνολο των ετήσιων πωλήσεων περίπου δύο εκατομμυρίων οχημάτων της Mercedes-Benz θα ήταν ηλεκτρικές μέχρι το 2030, δήλωσε ο Schaefer στις 8 Ιουλίου.

Διαβάστε ακόμη

Αντιδρούν οι μικρομεσαίοι για την επιστροφή επιδοτήσεων στο ρεύμα

Η ελίτ των celebrities και του παγκόσμιου επιχειρείν στον πλουσιότερο γάμο του πλανήτη (pics)

Στο «σφυρί» διαμερίσματα, πάρκινγκ και οικόπεδα με χαμηλές τιμές εκκίνησης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version