Οι ημιαγωγοί και οι κυψέλες μπαταριών έχουν γίνει τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία στην εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, αναγκάζοντας τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να βασίζονται σε ασιατικούς προμηθευτές, καθώς η τοπική βιομηχανία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και επιπλέον έδειξε αργοπορημένα αντανακλαστικά ως προς τη δημιουργία νέων μονάδων για αύξηση της παραγωγής.
«Ναι, έχουμε γίνει υπερβολικά εξαρτημένοι από άλλες περιοχές και χρειάζεται αλλαγή πορείας», δήλωσε ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Bosch, Franz Fehrenbach, στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.
«Ωστόσο, γι αυτό δεν φταίει μόνο η έλλειψη διορατικότητας αλλά και η πολιτική μας, που βασίστηκε σχεδόν αποκλειστικά στη βελτιστοποίηση του κόστους στην εφοδιαστική αλυσίδα», είπε. «Η αυτοκινητοβιομηχανία αρχίζει να αναρωτιέται σιγά σιγά πώς θα μοιάζει το τοπίο προμήθειας πρώτων υλών, ιδιαίτερα αυτών που είναι κρίσιμα για τις κυψέλες μπαταριών».
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να κάνουν σχέδια για την ανάκτηση του ελέγχου. Για παράδειγμα η VW σχεδιάζει να κατασκευάσει έξι μεγάλα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών με συνεργάτες στην Ευρώπη έως το 2030.
Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών ήταν το καμπανάκι για επισημανθεί αυτή η υπερβολικά μεγάλη εξάρτηση της Ευρώπης από προμηθευτές στον υπόλοιπο κόσμο, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση να ξεκινήσει προγράμματα επιδοτήσεων για να προσελκύσει κατασκευαστές τσιπ στην Γηραιά Ηπειρο.
Ηδη η Bosch επένδυσε ένα δισεκατομμυρίο ευρώ για την κατασκευή εργοστασίων παραγωγής ημιαγωγών στη Γερμανία. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας, καθώς διεκδικεί να εξοπλίσει τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμα:
Ερντογάν: «Καίει» τα αποθεματικά σε δολάρια για να στηρίξει την ισοτιμία της λίρας
Κοινωνικό μέρισμα: Πώς και γιατί χάνουν το επίδομα των 250 ευρώ ορισμένοι χαμηλοσυνταξιούχοι