search icon

Αυτοκίνητο

Αυτοκινητοβιομηχανία: Αυτές είναι οι πέντε τεχνολογίες που θα αλλάξουν τα πάντα

Ο χρόνος και ο χώρος που το μανιφέστο του κινήματος των φουτουριστών ανακοίνωνε αποθανόντες ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα απουσιάζουν όσο ποτέ άλλοτε από τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, ώστε τελικά να αποτελέσουν την πολυτέλεια του μέλλοντος

Η εκμετάλλευση των χαμένων εργατοωρών σε ατελείωτες κυκλοφοριακές συμφορήσεις, ο επαναπροσδιορισμός της χρήσης των αστικών χώρων σε συνδυασμό με τον στόχο επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας αποτελούν τα κύρια σημεία των μελλοντικών εξελίξεων στην αυτοκίνηση.

Ουσιαστικά οι κοινωνικές δομές, οι πόλεις και η ζωή σε αυτές θα καθορίσουν τη μελλοντική μορφή των μέσων μεταφοράς και όχι το αντίθετο – στον προηγούμενο αιώνα το μετρό και το αυτοκίνητο υπήρξαν οι καθοριστικοί παράγοντες διαμόρφωσης των σημερινών μεγαλουπόλεων.

Ήδη έχουμε γίνει μάρτυρες κοσμογονικών αλλαγών – τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων έχουν εξαπλασιαστεί και οδεύουν ολοταχώς προς την επίτευξη του στόχου μεριδίου αγοράς της τάξης του 60% μέχρι το 2030 και έναν στόλο που παγκοσμίως θα φτάνει συνολικά τα 350 εκατομμύρια αντίτυπα.

Και η συνέχεια στις τεχνολογίες προβλέπεται εξίσου ρηξικέλευθη

Μπαταρίες solid state

Η τεχνολογική καινοτομία που αναμένεται να εκτοξεύσει τη χρηστικότητα των EV είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state). H χημική αντίδραση παραμένει απαράλλαχτη, ο ηλεκτρολύτης για τον διαχωρισμό ανόδου και καθόδου δεν είναι, όμως, υγρός αλλά στερεός, συνήθως κατασκευασμένος από κεραμικό, πολυμερές ή γυαλί. Τα οφέλη είναι τεράστια. Οι νέας γενιάς μπαταρίες υπόσχονται χαμηλότερο βάρος, πιο συμπαγείς διαστάσεις, ταχύτερη φόρτιση και βελτιωμένη απόδοση, ενώ θα κατασκευάζονται ευκολότερα, ταχύτερα και σε λιγότερα στάδια παραγωγής.

Οι στερεοί ηλεκτρολύτες έχουν, μάλιστα, αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτικοί σε φωτιά και εκρήξεις, ακόμα και σε περίπτωση που τρυπηθούν ή χτυπηθούν. Βέβαια, δεν είναι -ακόμη- όλα ρόδινα. Οποιαδήποτε παραμόρφωση μπορεί να δημιουργήσει κενά που περιορίζουν την απόδοση, κάτι που συμβαίνει επίσης λόγω ευθραυστότητας που ενδέχεται να οδηγήσει σε μικροσκοπικά σπασίματα του ηλεκτρολύτη.

Η Nissan έχει ανακοινώσει ήδη την επένδυση 17,6 δισ. ευρώ τα επόμενα 5 χρόνια για την ανάπτυξη παραγωγής EV, μέρος της οποίας προορίζεται για την εξέλιξη μοντέλου με solid state μπαταρίες έως το 2028. Stellantis και Daimler επενδύουν στη startup εταιρεία Factorial Energy, με στόχο την έναρξη παραγωγής από το 2026, ενώ BMW, VW, GM, Ford, Hyundai και Toyota θέτουν αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα εξέλιξης.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto

Exit mobile version