Με δεδομένο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχώς αλλάζει, κάθε μήνα όλοι οι κατασκευαστές βγάζουν στην παραγωγή υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, θέλοντας να προετοιμαστούν με τον καλύτερο τρόπο στα νέα δεδομένα. Η ηλεκτροκίνηση μπήκε στη ζωή μας και εκτόπισε πολλά μοντέλα που τα προηγούμενα χρόνια έγραφαν ιστορία. Παράλληλα, η αύξηση των πωλήσεων των SUV έβαλε σε δεύτερη μοίρα τα sedan που πριν από δεκαπέντε χρόνια είχαν τον πρώτο λόγο στις πωλήσεις.
Το 2022 σταμάτησαν να παράγονται ιστορικά μοντέλα που αγαπήθηκαν από τους ανθρώπους της αυτοκίνησης. Τον Οκτώβριο του 2022 η Ford ανακοίνωσε το τέλος του Fiesta. Το ιστορικό μοντέλο θα σταματήσει μετά από 47 χρόνια και οκτώ γενιές. Το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε το 1976 και από τότε έχουν πουληθεί περίπου 18,2 εκατομμύρια μονάδες. Οι τελευταίες μονάδες θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους μέχρι και τα μέσα του 2023.
Μετά από 16 χρόνια εμπορικής παρουσίας, το Toyota Aygo ολοκληρώνει τον κύκλο του. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο της πόλης δίνει τη θέση του σε ένα urban crossover με την ονομασία Augo X το οποίο ξεκίνησε με πολλές περγαμηνές τις πώλησεις του σε όλο τον κόμσο.
Το Kadjar έπεσε θύμα της ολοκληρωτικής ανανέωσης που επιχειρεί η Renault. Αν και από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να σημειώσει πολλές πωλήσεις, εντούτοις σήμερα δεν υπάρχει στις αντιπροσωπείες.
Μετά από 5 χρόνια ζωής το μικρό SUV της Mazda, το CX-3 σταμάτησε να παράγεται. Αν και βασίστηκε πάνω στην πλατφόρμα του Mazda 2, εντούτοις δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που έδωσε τη θέση του στο Mazda CX-30, το οποίο διαγράφει λαμπρή πορεία.
Το Renault Talisman πήρε το 2015 την σκυτάλη από το Laguna, αλλά δυστυχώς συνέπεσε πάνω στην ραγδαία άνοδο των SUV. Η νέα τάση των ανθρώπων έβαλε το μοντέλο σε δεύτερη μοίρα, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις, αν και πρόκειται για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Πλέον η παραγωγή του σταμάτησε οριστικά αδυνατώντας να παρουσιάσει έστω και μία υβριδική έκδοση.
Ένα από τα δημοφιλέστερα sedan των τελευταίων δεκαετιών ολοκλήρωσε την παρουσία του. Ο λόγος για το Ford Mondeo, όπου μεγάλωσε πολλές γενιές, σημείωσε αυξημένες πωλήσεις και έδειξε τον δρόμο στην αυτοκίνηση. Πλέον η Ford σταμάτησε την παραγωγή του, χωρίς μάλιστα να ορίσει διάδοχο.
Μετά από σχεδόν μισό αιώνα διαδρομής, το VW Passat σταμάτησε να βγαίνει από την γραμμή παραγωγής. Αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε πρόσφατα, οι επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας αποφάσισαν να διακόψουν την παραγωγή του. Διατήρησαν μόνο την wagon έκδοση, Variant που έχει τεράστιους χώρους και απευθύνεται σε ειδικό κοινό. Το ιστορικό μοντέλο κυκλοφόρησε το 1973.
Στην αντεπίθεση της ανανέωσης πέρασε και η Dacia, η οποία μετασχημάτισε το Lodgy. Η παραγωγή του σταμάτησε για να δώσει τη θέση του πήρε στο 7θέσιο SUV Jogger, το οποίο διαγράφει πολύ καλή πορεία και δίνει πολλές λύσεις μετακίνησης για μεγάλες οικογένειες.
Η BMW δεν είχε την πορεία που επιθυμούσε με το i3. Από το 2013 που πρωτοβγήκε στους δρόμους μέχρι και σήμερα πούλησε 250.000 μονάδες. Αυτό δεν ικανοποίησε τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας που αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή του το 2024.
Διαβάστε ακόμη:
Γιγαντιαίες επενδύσεις έως €25 δισ. για την ενεργειακή θωράκιση της χώρας
Δυναμική συμβολή της Dorian LPG στη ρότα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Το James Webb επιβεβαίωσε την ύπαρξη κοντινού εξωπλανήτη που μοιάζει με τη Γη (tweet)