Η BYD κατέλαβε την 31η θέση βάσει πωλήσεων και εξακολουθεί να βρίσκεται πάνω από 190.000 πωλήσεις πίσω από την πιο επιτυχημένη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, την MG της SAIC. Πέρυσι η MG πούλησε 243.390 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Το σχέδιο της BYD για επιτάχυνση περιλαμβάνει τη στόχευση της μεγαλύτερης κατηγορίας της Ευρώπης, των B-SUV, με το Atto 2.

Έχει επίσης αναθεωρήσει το αρχικό της σχέδιο να πουλήσει μόνο EV στην Ευρώπη διαθέτοντας επίσης plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, στοχεύοντας ιδιαίτερα στις αγορές της νότιας και ανατολικής Ευρώπης, όπου οι πελάτες είναι πιο απρόθυμοι να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να πειστούν να επιλέξουν ένα plug-in υβριδικό μοντέλο.

Επίσης, η BYD θα φέρει δύο πολυτελείς μάρκες στην Ευρώπη: την Denza, η οποία θα στοχεύσει στα γερμανικά premium μοντέλα και αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις φέτος, και την Yangwang, μια πολυτελή μάρκα που κατασκευάζει μεγάλα SUV που θα ανταγωνιστούν τη Land Rover και τη Mercedes-Benz, καθώς και σπορ αυτοκίνητα.

Η εκτέλεση τέτοιων φιλόδοξων σχεδίων στην υπερανταγωνιστική αγορά της Ευρώπης θα ανατεθεί στη Stella Li, εκτελεστική αντιπρόεδρο της BYD, η οποία επιβλέπει την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και στον Alfredo Altavilla, πρώην κορυφαίο στέλεχος της Fiat Chrysler Automobiles, ο οποίος διορίστηκε ειδικός σύμβουλος για την Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.

Το best-seller μοντέλο της BYD πέρυσι στην Ευρώπη ήταν το SUV Atto 3 (13.727 πωλήσεις), με δεύτερο το μεγάλο SUV Seal U (11.721), που προσφέρεται τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό όσο και ως plug-in, ακολουθούμενο από το ηλεκτρικό hatchback Dolphin (11.452).

Ωστόσο, η BYD εξακολουθεί να εξαρτάται σε συντριπτικό βαθμό από την κινεζική αγορά. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 41%, στα 4,27 εκατομμύρια, καθιστώντας την τρίτη παγκόσμια μάρκα πίσω από τις Toyota και Volkswagen. Από το σύνολο αυτό μόλις 417.000 ήταν εκτός Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος BYD είναι πλέον ο έκτος μεγαλύτερος παγκόσμιος όμιλος αυτοκινήτων.

Το πρώτο εργοστάσιο της BYD στην Ευρώπη, στο Σέγκεντ της Ουγγαρίας, θα ξεκινήσει την παραγωγή τον Οκτώβριο. Ένα δεύτερο, στη Σμύρνη της Τουρκίας, θα ξεκινήσει την παραγωγή τον Μάρτιο του 2026.

Η BYD αρνήθηκε να προσδιορίσει την ακριβή δυναμικότητα κάθε μονάδας, επιβεβαιώνοντας μόνο ότι η συνδυασμένη παραγωγή των δύο μονάδων σε πλήρη δυναμικότητα θα φτάσει τις 500.000 μονάδες ετησίως.

Σε συνέντευξή της στο γερμανικό περιοδικό Capital τον Δεκέμβριο, η Stella Li δήλωσε ότι τα δύο πρώτα μοντέλα που θα κατασκευαστούν στην Ουγγαρία θα είναι το Dolphin και το Atto 3. Σύμφωνα με την Li, το μικρό crossover Atto 2 και το μίνι αυτοκίνητο Seagull θα είναι τα επόμενα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.

Η BYD αντιδρά γρήγορα στις αλλαγές της ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να μειώνονται το 2024. Στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2024, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της BYD για την Ευρώπη, Michael Shu, δήλωσε ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας θα παράγουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα.

Αλλά στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο, η Li δήλωσε ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια επρόκειτο επίσης να κατασκευάσουν Dual Motor vehicles, τον όρο της BYD για τα plug-in υβριδικά.

Η BYD σχεδιάζει τώρα να προσθέσει μια έκδοση PHEV κάθε νέου μοντέλου περίπου έξι μήνες μετά την πρώτη κυκλοφορία τους με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το πρώτο PHEV για την Ευρώπη ήταν το μεσαίο SUV Seal U που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2024. Το μικρό ηλεκτρικό crossover Atto 2, το οποίο λανσάρεται ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τον Απρίλιο, θα λάβει μια έκδοση Dual Motor μέχρι το τέλος του έτους.

«Το πλεονέκτημα των πλατφορμών της BYD -και ιδιαίτερα της e3 που χρησιμοποιείται επίσης από το Atto 2- είναι η ευελιξία τους να φιλοξενούν επίσης τα δικά μας plug-in υβριδικά συστήματα», δήλωσε πρόσφατα ο Altavilla στο Automotive News Europe. «Όπου υπάρχουν ενδιαφέροντες όγκοι πωλήσεων, η BYD θα είναι μέσα».

Η BYD θα διευρύνει τις προσφορές της στην Ευρώπη, ξεκινώντας με τις πωλήσεις της premium μάρκας Denza αυτό το καλοκαίρι και της μάρκας πολυτελών SUV Yangwang την επόμενη άνοιξη.

Η BYD παρουσίασε αρκετά μοντέλα Denza και Yangwang στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του επταθέσιου βαν Denza D9 στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο του 2023.

Η BYD έκανε το ντεμπούτο της μάρκας YangWang στην Ευρώπη στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2024, παρουσιάζοντας το μεγάλο SUV U8. Στα 5.319 mm, το U8 έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το επταθέσιο Range Rover Defender 130 (5.358 mm). Η Denza δημιουργήθηκε ως κοινοπραξία μεταξύ της BYD και της Mercedes-Benz το 2010. Ωστόσο σήμερα η Mecedes-Benz κατέχει μόλις το 10%.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, η Denza θα λανσαριστεί στην Ευρώπη με το σπορ sedan Z9 GT για να ανταγωνιστεί την Porsche και τη BMW. Το Z9 GT διατίθεται με αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.

Η BYD δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή των μοντέλων Yangwang για την Ευρώπη. Το U8 πωλείται στην Κίνα για περίπου 150.000 δολάρια. Οι τιμές για τα μοντέλα BYD είναι σαφώς υψηλότερες στην Ευρώπη από ό,τι στην εγχώρια αγορά τους.

Διαβάστε ακόμη 

Θύελλα αντιδράσεων κατά των απολύσεων που έχει κάνει ο Μασκ στις δημόσιες υπηρεσίες

Πλειστηριασμός: Ποιο κτήριο στον Πειραιά βγαίνει στο σφυρί με 13 εκατ. ευρώ (pics)

Γραφεία: Πόσο κοστίζουν τώρα τα ενοίκια στην Αθήνα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα