Το φιλόδοξο σχέδιο ανακοίνωσε o CEO της Nissan, Makoto Uchida, ο οποίος αποκάλυψε τον οδικό χάρτη της νέας στρατηγικής της ιαπωνικής εταιρείας που ονομάζεται Nissan Ambition 2030.
Στην παρουσίαση έγινε, μάλιστα, και μια πρώτη αποκάλυψη τριών νέων πρωτότυπων που προϊδεάζουν για την επερχόμενη ηλεκτρική γκάμα της Nissan.
Ανάμεσα σε αυτά ήταν ένα ηλεκτρικό pickup με το όνομα Surf-Out που αναμένεται να προσελκύσει ένα κοινό που ασχολείται πολύ με δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Τα άλλα δύο είναι ένα στιλπνό ανοιχτό σπορ μοντέλο με σχήμα που θυμίζει πολύ σφαίρα, το οποίο ονομάζεται Max-Out και ένα όχημα ελεύθερου χρόνου με τον κωδικό Hang-Out.
Στόχος της Nissan είναι και τα τρία μοντέλα που θα προκύψουν τελικά από αυτά τα πρωτότυπα να κινούνται από μπαταρίες ξηρού τύπου οι οποίες, όπως ισχυρίζεται η ιαπωνική εταιρεία, εκτός των άλλων θα επιτρέψουν μια εντελώς διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση καθώς και την επίτευξη μιας πρωτόγνωρης ευρυχωρίας.
Στόχος της Nissan μαζί με την premium υπό-μάρκα της Infinity) είναι μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2031, το 50% των μοντέλων που θα πουλάει να είναι εξηλεκτρισμένα.
Από τα 23 εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα έχει μέχρι τότε διαθέσιμα τα 15 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μέχρι τότε θα έχει αναπτύξει πλήρως και την υβριδική τεχνολογία e-Power.
Μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026-2027 (31/03/2027) η Nissan φιλοδοξεί το 75% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη να είναι εξηλεκτρισμένα, περισσότερο από το 55% στην Ιαπωνία και πάνω από το 40% στην Κίνα. Στην εξίσου κρίσιμη αγορά των ΗΠΑ η Nissan προβλέπει μια πιο ήπια προσαρμογή θέτοντας ως στόχο μέχρι τον Μάρτιο του 2031 το 40% των πωλήσεων της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Η επίσπευση των σχεδίων για τον εξηλεκτρισμό από πλευράς της ιαπωνικής εταιρείας κρίθηκε αναγκαία εξαιτίας του αδυσώπητου ανταγωνισμού από σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν τεράστια ποσά προς την ίδια κατεύθυνση, την αυστηροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές CO2, αλλά και τη διαφαινόμενη στροφή του αγοραστικού κοινού προς τα εξηλεκτρισμένα οχήματα. Να σημειώσουμε ότι η επένδυση των 17 δις ευρώ έρχεται να προστεθεί στα σχεδόν 8 δις που έχει ήδη επενδύσει η εταιρεία για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών εξηλεκτρισμού.
Να σημειώσουμε πάντως ότι η σημαντικές επενδύσεις της Nissan στις υβριδικές τεχνολογίες την κατατάσσουν, μαζί με την Toyota, στις αυτοκινητοβιομηχανίες που εκτιμούν πως το πέρασμα προς τον εξηλεκτρισμό θα είναι πιο σταδιακό απ’ όσο εκτιμάται σήμερα.
Στον αντίποδα βρίσκεται η άλλη μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η Honda, η οποία κινείται σαφώς πιο τολμηρά, ανακοινώνοντας ότι μέχρι το 2040 θα διαθέτει στον στόλο της αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Nissan ήταν από τις πρωτοπόρους εταιρείες στον εξηλεκτρισμό, παρουσιάζοντας το Leaf πριν από μία δεκαετία ως το πρώτο σχετικά προσιτό EV μαζικής παραγωγής. Στην πορεία ωστόσο μάλλον έχασε το πλεονέκτημα καθώς αρκετοί ανταγωνιστές την υπερκέρασαν σε επενδύσεις και τεχνολογικά επιτεύγματα προς αυτή την κατεύθυνση. Το σχέδιο Nissan Ambition 2030 λοιπόν εκπονήθηκε πρωτίστως για να επαναφέρει την ιαπωνική εταιρεία στον πυρήνα του ηλεκτρικού ανταγωνισμού.
Ο δεύτερος πυλώνας αυτού του σχεδίου είναι η παρουσίαση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες ξηρού ρύπου μέχρι το 2029. Για να το καταφέρει αυτό η εταιρεία σχεδιάζει να έχει έτοιμο ένα πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών τέτοιου τύπου στην Γιοκοχάμα μέχρι τον Μάριο του 2025.
«Οι μπαταρίες είναι το κλειδί της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση» ανέφερε ο Uchida και συνέχισε: «Οσο οι μπαταρίες γίνονται μικρότερες και πιο λεπτές μπορούμε να προσφέρουμε πιο ευέλικτες σχεδιαστικές λύσεις, καλύτερες επιδόσεις και δυναμική συμπεριφορά και να επεκταθούμε σε διαφορετικά κομμάτια της αγοράς, όπως τα φορτηγά pickup».
Η Nissan ισχυρίζεται ότι με τις νέου τύπου μπαταρίες ο χρόνος επαναφόρτισης θα μειωθεί στο ένα τρίτο του σημερινού ενώ και το κόστος δεν θα ξεπερνά τα 75 δολάρια/kWh, πολύ κάτω δηλαδή από τα 100 δολάρια/ kWh που θεωρείται το σημείο καμπής για να τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μάλιστα οι Ιάπωνες προβλέπουν ότι οι μπαταρίες ξηρού τύπου θα επιφέρουν περαιτέρω μείωση, κοντά στα 65 δολάρια/kWh κάτι που σχεδόν θα εξισώσει την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ένα αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα, αν και δεν έχει δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει κάτι τέτοιο. «Η μείωση του κόστους των μπαταριών θα αλλάξει δραστικά τη δυναμική της τιμολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και επαγωγικά θα επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του αυτοκινήτου» είπε χαρακτηριστικά ο Ashwani Gupta, COO της Nissan.
Να σημειώσουμε τέλος ότι προκειμένου να επιτύχει το στρατηγικό της σχέδιο η Nissan θα προσλάβει επιπλέον 3.000 εργαζόμενους με ειδίκευση σε νέες τεχνολογίες και μηχανολογία.
Διαβάστε ακόμη
Αναδρομικά, δώρα – επιδόματα, συντάξεις Ιανουαρίου: Αντίστροφη μέτρηση για τις πληρωμές
AWS – Nasdaq – Goldman Sachs υπόσχονται τεκτονικές αλλαγές στο στήσιμο των χρηματαγορών
Στα ύψη η τιμή του καφέ: «Χτύπησε» υψηλά 10 ετών – Η άνοδος θα συνεχιστεί λένε οι αναλυτές (γράφημα)