Αύξηση των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς στην ΕΕ προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Στην ανακοίνωσή της, η ACEA αναφέρει ότι αναμένεται επιστροφή στην ανάπτυξη της αγοράς των αυτοκινήτων το 2022 και επισημαίνει ότι υπάρχουν ανησυχίες για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκίνητων.
Παρά την ιστορικά χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται στην ΕΕ πέρσι, λόγω της έλλειψης τσιπ.
Καθώς οι προμήθειες τσιπ να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η ACEA προβλέπει ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν φέτος σε ανάπτυξη. Η μελέτη αναφέρει ότι η προβλεπόμενη αύξηση θα είναι 7,9% και ο όγκος των νέων αυτοκινήτων που θα προστεθούν στους δρόμους της ΕΕ θα φτάσει τα 10,5 εκατ. μονάδες.
Ωστόσο, ακόμη και αν επαληθευτούν οι προβλέψεις της ACEA για το 2022, η φετινή επίδοση θα είναι σχεδόν 20% χαμηλότερη από τα επίπεδα πωλήσεων που σημειώθηκαν πριν από την κρίση του 2019. Επίσης, η ACEA προτρέπει την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από υπερπόντιους προμηθευτές, για να αποφύγει πιθανές μελλοντικές ζημίες σε ευρωπαϊκές βιομηχανίες.
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε πέρσι η αγορά των καινούργιων αυτοκίνητων στην ΕΕ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αύξησαν το ποσοστό τους στη πίτα των πωλήσεων. Σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, ήταν ηλεκτρικό.
Τώρα, ο ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι μελέτες της ACEA δείχνουν οτι τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται τέσσερις φορές ταχύτερα από την αύξηση των σημείων φόρτισης.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA του BMW Group, Όλιβερ Ζίπσε. «Εάν αυτή η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με την εισαγωγή φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα αντιμετωπίσουμε πρόσθετες δυσκολίες πολύ σύντομα».
Διαβάστε ακόμη
ING: Ο οδικός χάρτης της ΕΚΤ προς την ομαλοποίηση των επιτοκίων
Attica Bank: Ο Μιχάλης Ανδρεάδης νέος CEO – Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει
Gazprom: Από κοίτασμα στον Ειρηνικό το φυσικό αέριο που θα στέλνει η Ρωσία στην Κίνα