Οι ηγέτες των συνδικάτων προτείνουν πρόσθετες περικοπές κόστους ύψους 1,5 δισ. ευρώ -συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης ορισμένων μπόνους- προκειμένου να κρατήσουν τα εργοστάσια ανοιχτά.

Ωστόσο οι δύο πλευρές παραμένουν πολύ μακριά, με τη διοίκηση της Volkswagen να επιδιώκει πολύ μεγαλύτερες μειώσεις οι οποίες, όπως επιμένει, απαιτούνται για να μειωθεί η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι συνομιλίες συνεχίζονται, ενώ οι προειδοποιητικές απεργίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο, καθώς η προοπτική μιας συμφωνίας παραμένει θολή.

Η όμιλος VW πιέζει για μεγάλες εξοικονομήσεις στην Volkswagen, η οποία αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων και τη φθίνουσα πορεία στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Oliver Blume, προσπαθεί να μειώσει τα έξοδα στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.

Εκπρόσωποι των εργαζομένων στις 20 Νοεμβρίου δήλωσαν ότι η διοίκηση της VW στοχεύει σε συνολικές περικοπές ύψους 17 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η εργασία αποτελεί μικρό μέρος.

Η εταιρεία ζυγίζει μέτρα πολύ πιο ριζοσπαστικά από εκείνα που τα συνδικάτα είναι πρόθυμα να ανεχθούν, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος ή της πώλησης αρκετών εργοστασίων στη Γερμανία -σπάζοντας ένα ταμπού σε μια χώρα γνωστή για την συναινετική προσέγγισή της στις εργασιακές σχέσεις.

Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν την πορεία των διαπραγματεύσεων, η διοίκηση έχει προτείνει την πώληση εργοστασίων στο Osnabrück και τη Δρέσδη. Ενώ οι συνδικαλιστές αντιτίθενται σθεναρά στο κλείσιμο εργοστασίων, τα στελέχη της VW δήλωσαν ότι η πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη έχει αφήσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με πλεόνασμα δύο εργοστασίων.

Εάν η διοίκηση της VW δεν προχωρήσει σε γενναίους συμβιβασμούς, τότε πρέπει να προετοιμαστεί για «μια κινητοποίηση που αυτή η χώρα δεν έχει βιώσει εδώ και δεκαετίες», δήλωσε ο Thorsten Gröger, ο επικεφαλής διαπραγματευτής των συνδικάτων εργαζομένων, στις 20 Νοεμβρίου σε συνέντευξη Τύπου στο Wolfsburg. Στη Γερμανία τα συνδικάτα συχνά οργανώνουν προειδοποιητικές απεργίες για να ασκήσουν πίεση στη διοίκηση όταν οι μισθολογικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Η VW δεν είναι η μόνη που επιδιώκει περικοπές. Η Ford στις 20 Νοεμβρίου ανακοίνωσε σχέδια για την κατάργηση άλλων 4.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη -περίπου το 14% του εργατικού δυναμικού της εκεί- κυρίως εξαιτίας της χαμηλής χαμηλής ζήτησης EV. Οι περισσότερες από τις μειώσεις θα γίνουν στη Γερμανία, επιφέροντας ένα ακόμη πλήγμα στη βιομηχανική παραγωγή στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Οι συνδικαλιστές της VW έχουν προτείνει μείωση των πληρωμών μερισμάτων, μείωση τμημάτων της διοίκησης καθώς και των μπόνους των εργαζομένων τουλάχιστον για τα δύο επόμενα έτη και κατάθεση των προγραμματισμένων αυξήσεων μισθών σε ένα ταμείο για την πληρωμή πιθανών απολύσεων και μειώσεων στις βάρδιες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι εξετάζει αυτές τις προτάσεις, προσθέτοντας ότι προς το παρόν δεν μπορεί να αποσύρει την πρότασή της για κλείσιμο εργοστασίων. Η διοίκηση έχει προτείνει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής χιλιάδων θέσεων εργασίας και της περικοπής μισθών κατά 10% στην Volkswagen.

Η πώληση του των εργοστασίων στο Osnabrück και τη Δρέσδης, καθώς και η αλλαγή χρήσης του εργοστασίου στο Emden είναι μόνο μερικά από τα πολλά σενάρια μείωσης του κόστους που πρότεινε η διοίκηση κατά τη διάρκεια των συζητήσεων.

Οι εργαζόμενοι αισθάνονται ήδη τον αντίκτυπο της μείωσης των πωλήσεων. Το εργοστάσιο EV της VW στο Emden αναμένει πτώση της παραγωγής το επόμενο έτος λόγω της χαμηλής ζήτησης για αυτοκίνητα με μπαταρία.

Το εργοστάσιο στο Osnabrück –το οποίο στο παρελθόν επωμίστηκε υπερβολικό φόρτο εργασίας και δημιούργησε ειδικά μοντέλα- δεν έχει συμβόλαια για την παραγωγή μετά το 2026. Η μικρή εγκατάσταση της VW στη Δρέσδη δεν προσφέρει την κλίμακα που απαιτείται για οικονομικά αποδοτική παραγωγή.

Η εταιρική δομή της VW, η οποία δίνει στους εργαζόμενους ισχυρή φωνή σε βασικές αποφάσεις, έχει καταστήσει την εφαρμογή περικοπών κόστους μια μεγάλη πρόκληση.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων καταλαμβάνουν τις μισές θέσεις του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, ενώ το κρατίδιο στο οποίο έχει έδρα η VW, η Κάτω Σαξονία – όπου επίσης βρίσκονται το Osnabrück και το Emden- κατέχει επιπλέον δύο έδρες. Τον περασμένο μήνα η VW ανακοίνωσε το λιγότερο κερδοφόρο τρίμηνο εδώ και χρόνια, ενισχύοντας τα επιχειρήματα της διοίκησης για την επιβολή δραστικών μέτρων.

Η εστίαση του Blume στην ανάταξη της VW έχει γίνει επείγουσα, καθώς οι premium μάρκες Porsche και Audi του ομίλου επίσης αντιμετωπίζουν προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού, τις καθυστερήσεις μοντέλων και την επιβράδυνση της ζήτησης premium αυτοκινήτων στην Κίνα και αναπόφευκτα βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται.

Διαβάστε ακόμη

Κοινή παρέμβαση Νάγκελ – Βιλερουά Ντε Γκαλό: Μεταρρυθμίσεις και περισσότερη Ευρώπη για να αντιμετωπιστεί η απειλή Τραμπ

Πυρηνικός πόλεμος: Πώς θα προετοιμαστείτε και πώς θα μείνετε ασφαλείς – Σύντομος οδηγός επιβίωσης

Το rebranding της Jaguar τρώει «πολύ ξύλο» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα