search icon

Αυτοκίνητο

Ferrari: Πόσο θα κοστίζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητό της – Οσα έγιναν γνωστά

Οι εξαιρετικά πλούσιοι πελάτες της είναι έτοιμοι για αυτό, μολονότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας της συγκράτησης της ζήτησης

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ferrari θα κοστίσει τουλάχιστον 500.000 ευρώ, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το θέμα και μίλησε ανώνυμα στο Reuters, καθώς η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάσει το μοντέλο –το οποίο αναμένεται να ενισχύσει την παραγωγή της έως και κατά ένα τρίτο.

Η ιταλική μάρκα με τους θρυλικούς βενζινοκινητήρες της, δήλωσε ότι θα παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα τέλη του επόμενου έτους και η προγραμματισμένη τιμή δείχνει την πεποίθησή της ότι οι εξαιρετικά πλούσιοι πελάτες της είναι έτοιμοι για αυτό, μολονότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας της συγκράτησης της ζήτησης.

Η τιμή, η οποία δεν περιλαμβάνει χαρακτηριστικά και προσωπικές πινελιές που συνήθως προσθέτουν 15-20%, είναι πολύ πάνω από τη μέση τιμή πώλησης των περίπου 350.000 ευρώ για μια Ferrari το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και φυσικά πολύ πιο ακριβή από πολλά πολυτελή ή σπορ EV. Για παράδειγμα ηλεκτρική Taycan της Porsche ξεκινά από περίπου 100.000 ευρώ.

Το νέο εργοστάσιο της Ferrari, το οποίο εγκαινιάστηκε στη γενέτειρά της, το Maranello, την Παρασκευή, είναι μια τολμηρή κίνηση για την εταιρεία, η οποία παρέδωσε λιγότερα από 14.000 αυτοκίνητα πέρυσι, καθώς τελικά θα επιτρέψει την αύξηση της παραγωγικής ικανότητάς της σε περίπου 20.000, πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Η Ferrari παρουσίασε επίσης ένα νέο εργαστήριο για την έρευνα κυψελών μπαταριών λιθίου. Η εγκατάσταση, με επικεφαλής επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση μπαταριών στερεάς κατάστασης, γρήγορης φόρτισης, θερμικής φόρτισης και ασφάλειας και απόδοσης κυψελών.

Η αποκλειστικότητα και τις υψηλές τιμές της στηρίζουν το κύρος και την κερδοφορία της μάρκας, έτσι οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής συνοδεύεται από κινδύνους. Ωστόσο, η Ferrari έχει δείξει με την Purosangue, που κυκλοφόρησε το 2022, ότι μπορεί να επεκταθεί με επιτυχία πέρα από τα παραδοσιακά διθέσια σπορ αυτοκίνητα ήτα GT.

«Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση εκεί έξω για τις Ferrari μέρος της οποίας μπορεί να καλυφθεί χωρίς να διακυβεύεται η αποκλειστικότητα», δήλωσε ο Fabio Caldato, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην AcomeA SGR. Οι λίστες αναμονής για ορισμένα μοντέλα μπορεί να ξεπεράσουν τα δύο χρόνια.

«Αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να συντομευθεί. Το να είσαι στη λίστα αναμονής είναι από μόνο του ένα σύμβολο κύρους», δήλωσε ο Caldato, σημειώνοντας την αύξηση των δυνητικών πλούσιων πελατών στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και η Μέση Ανατολή.

Το νέο εργοστάσιο στο Maranello θα δώσει στη Ferrari μια επιπλέον γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων και θα κατασκευάζει επίσης βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς και εξαρτήματα για υβριδικά και EV. Θα είναι πλήρως λειτουργικό σε τρεις έως τέσσερις μήνες.

Ένα δεύτερο μοντέλο EV βρίσκεται επίσης υπό εξέλιξη, αν και ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Ο διευθύνων σύμβουλος, Benedetto Vigna, δήλωσε στους μετόχους της Ferrari τον Απρίλιο ότι «το υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα μας εξασφαλίσει ευελιξία και τεχνική ικανότητα που υπερβαίνει τις ανάγκες μας για τα επόμενα χρόνια».

Οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής θα έρθει με αύξηση των μοντέλων, καθώς η Ferrari θα επιμείνει στην πολιτική της να διατηρεί την παραγωγή για οποιοδήποτε μοντέλο εντός ενός συγκεκριμένου ορίου, όσο επιτυχημένη και αν είναι.

Η ανταγωνιστική Lamborghini σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση του πρώτου της μοντέλου EV το 2028. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Stephan Winkelmann, δήλωσε στο Reuters ότι «είναι πιο σημαντικό να έχουμε το σωστό προϊόν παρά να είμαστε πρώτοι».

Ο αναλυτής της Mediobanca, Andrea Balloni, δήλωσε ότι το νέο EV της Ferrari θα έχει υψηλή τιμή για να βοηθήσει στη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους, αντισταθμίζοντας την ανάπτυξη της νέας πλήρως ηλεκτρικής τεχνολογίας και τον μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων που προέρχονται από εξωτερικούς προμηθευτές.

«Αναμένω ότι το νέο EV θα είναι ένα εξειδικευμένο μοντέλο, αντιπροσωπεύοντας λίγο περισσότερο από το 10% των ετήσιων πωλήσεων», δήλωσε ο Balloni, προσθέτοντας ότι ο βασικός πελάτης της Ferrari εξακολουθεί να προτιμά τα βενζινοκίνητα μοντέλα.

Διαβάστε ακόμη 

Bloomberg: Η Γαλλία στις κάλπες – Tι «βλέπει» και τι φοβάται η αγορά

Από την Απογευματινή και τον ΔΟΛ, στην Κοραή: Ιστορικά κτίρια αποκτούν νέα ζωή (pics)

Nvidia: Γιατί η πολυτιμότερη εταιρεία στον πλανήτη παραμένει ακόμη άγνωστο brand στο ευρύ κοινό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version