Η Euroseas Ltd. ανακοίνωσε ότι ζήτησε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ να καταστήσει ενεργή τη δήλωση εγγραφής της Euroholdings Ltd. στη φόρμα 20-F στις 6 Μαρτίου 2025 ή περίπου σε αυτήν την ημερομηνία. Θα διαχειρίζεται τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία της Euroseas ενώ ως ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει και την Eurodry.
Η Εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι η αίτηση της Euroholdings Ltd. για εισαγωγή στο NASDAQ Capital Market με το σύμβολο «EHLD» έχει εγκριθεί, υπό την προϋπόθεση της ανακοίνωσης της έκδοσης.
Προς το παρόν, η Euroholdings Ltd. είναι θυγατρική εξ ολοκλήρου ιδιοκτησίας της Euroseas. Οι μετοχές της Euroholdings Ltd. θα διανεμηθούν στις 17 Μαρτίου 2025 (η «Ημερομηνία Διανομής») στους μετόχους της Euroseas που είναι εγγεγραμμένοι στα βιβλία της εταιρείας στις 7 Μαρτίου 2025 (η «Ημερομηνία Καταγραφής»).
Οι μέτοχοι της Euroseas θα λάβουν μία κοινή μετοχή της Euroholdings Ltd. για κάθε δυόμισι κοινές μετοχές της Euroseas που κατέχουν κατά την Ημερομηνία Καταγραφής. Κλάσματα μετοχών δεν θα διανεμηθούν. Αντίθετα, ο διανομέας θα συγκεντρώσει τις κλασματικές μετοχές σε πλήρεις μετοχές, θα τις πουλήσει στην ανοιχτή αγορά σε τρέχουσες τιμές και θα διανείμει τα καθαρά έσοδα αναλογικά στους μετόχους που θα ελάμβαναν κλασματικές μετοχές.
Μετά την απόσχιση, η Euroseas θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τον στόλο της που αποτελείται από 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder και ενδιάμεσου μεγέθους, ενώ η Euroholdings Ltd. θα διαχειρίζεται ανεξάρτητα τον στόλο της, που αποτελείται από δύο πλοία.
Οι μετοχές της Euroseas θα συνεχίσουν να διαπραγματεύονται κανονικά στο NASDAQ με το σύμβολο «ESEA» και μετά την Ημερομηνία Διανομής. Όποιος πωλεί μετοχές της Euroseas με κανονικό τρόπο συναλλαγής («regular way») μέχρι το τέλος της διαπραγμάτευσης στις 17 Μαρτίου 2025, θα πουλάει επίσης το δικαίωμά του να λάβει μετοχές της Euroholdings.
Αναμένεται ότι οι μετοχές της Euroseas θα διαπραγματεύονται «ex-distribution» (δηλαδή χωρίς το δικαίωμα λήψης μετοχών της Euroholdings) από τις 7 Μαρτίου 2025 έως το τέλος της διαπραγμάτευσης στις 17 Μαρτίου 2025, με το σύμβολο «ESEAV». Από τις 18 Μαρτίου 2025, η κανονική διαπραγμάτευση της Euroseas θα αντανακλά τη διανομή της Euroholdings Ltd.
Αναμένεται ότι η διαπραγμάτευση «when-issued» της κοινής μετοχής της Euroholdings Ltd. θα ξεκινήσει στις 7 Μαρτίου 2025 στο NASDAQ με το σύμβολο «EHLDV» και θα συνεχιστεί μέχρι τις 17 Μαρτίου 2025. Στις 18 Μαρτίου 2025, η διαπραγμάτευση «when-issued» θα λήξει και η Euroholdings Ltd. θα ξεκινήσει την κανονική διαπραγμάτευσή της στο NASDAQ με το σύμβολο «EHLD».
Οι επενδυτές ενθαρρύνονται να συμβουλευτούν τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους τους σχετικά με τις επιπτώσεις της αγοράς ή πώλησης μετοχών της Euroseas πριν από την Ημερομηνία Διανομής.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, δήλωσε: “Είμαστε ενθουσιασμένοι με την απόσχιση και την ξεχωριστή εισαγωγή των παλαιότερων πλοίων μας σε μια νέα δημόσια εταιρεία, την Euroholdings Ltd. Αυτή η απόσχιση θα επιτρέψει και στις δύο εταιρείες να ακολουθήσουν διαφορετικές επενδυτικές στρατηγικές και διαφορετικές πολιτικές διανομής προς τους μετόχους τους. Η διοίκηση κάθε εταιρείας θα μπορεί να καθορίσει τους κατάλληλους δείκτες απόδοσης και να επικοινωνήσει πιο αποτελεσματικά τη στρατηγική της προς τους επενδυτές και την οικονομική κοινότητα. Σχεδιάζουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης για να αυξήσουμε το μέγεθος και των δύο εταιρειών, καθώς πιστεύουμε ότι και οι δύο είναι καλά τοποθετημένες τόσο σε σχέση με τη δομή του κεφαλαίου τους όσο και με το μείγμα των συμβολαίων τους.
“Συγκεκριμένα, η Euroseas θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, διατηρώντας -κατά μέσο όρο- νεότερα πλοία, επενδύοντας σε αναβαθμίσεις ορισμένων υπαρχόντων πλοίων της για τη βελτίωση της απόδοσής τους και συνεχίζοντας το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων, σύγχρονων και ενεργειακά αποδοτικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
“Η Euroholdings θα επικεντρωθεί στη διαχείριση παλαιότερων πλοίων, πιθανότατα λειτουργώντας τα μέχρι το τέλος της οικονομικής τους ζωής. Θα έχει επίσης τη δυνατότητα να εξερευνήσει επενδύσεις σε πλοία άλλων τομέων, καθώς και άλλες ναυτιλιακές ευκαιρίες. Αναμένουμε ότι τόσο η Euroseas όσο και η Euroholdings θα αποτιμηθούν καλύτερα ξεχωριστά από ό,τι αν συνέχιζαν να λειτουργούν μαζί, παρέχοντας περισσότερες επιλογές στους μετόχους.”
Διαβάστε ακόμη
Το γεωπολιτικό τοπίο παγώνει τις εργασίες για το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου
Grivalia: Νέα project στο πλάνο ανάπτυξης – Τριπλό χτύπημα σε Πεταλιούς, Μύκονο, Πελοπόννησο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα