Τον Νοέμβριο του 2023, η Διεθνής Ένωση Βιομηχανίας Καυσίμων Πλοίων (IBIA) υπέβαλε πρόταση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) σχετικά με τη μεταφορά βιοκαυσίμων για την τροφοδοσία πλοίων.
Το έγγραφο τόνισε τους περιορισμούς των παραδοσιακών πλοίων τροφοδοσίας καυσίμων, τα οποία επιτρέπεται να μεταφέρουν καύσιμο πετρέλαιο με μέγιστο ποσοστό 25% βιοκαυσίμου. Αυτός ο περιορισμός αποτελεί εμπόδιο στην παγκόσμια υιοθέτηση των βιοκαυσίμων ως καυσίμου για τα πλοία, εμποδίζοντας την επίτευξη των στόχων απο-ανθρακοποίησης που καθορίζονται στην Στρατηγική GHG του IMO για το 2023, για τη ναυτιλία διεθνώς, στο βραχυπρόθεσμο διάστημα.
Νέα ενδιάμεση καθοδήγηση από την Υπο επιτροπή του IMO για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση Ρύπανσης
Η IBIA καλωσόρισε την απόφαση της Υπο επιτροπής του IMO για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση Ρύπανσης (PPR 12) να καταρτίσει ενδιάμεση καθοδήγηση για τη μεταφορά μιγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων MARPOL Annex I από τα παραδοσιακά πλοία τροφοδοσίας καυσίμων. Σύμφωνα με την νέα καθοδήγηση, τα παραδοσιακά πλοία τροφοδοσίας καυσίμων που είναι πιστοποιημένα για τη μεταφορά καυσίμων πετρελαίου βάσει του MARPOL Annex I, θα επιτρέπεται να μεταφέρουν μίγματα με μέγιστο ποσοστό 30% βιοκαυσίμου κατά όγκο.
Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι, όπως η υποχρέωση να απορρίπτονται όλα τα υπολείμματα ή οι πλύσεις των δεξαμενών στην ξηρά, εκτός αν ο εξοπλισμός παρακολούθησης εκροής πετρελαίου (ODME) είναι εγκεκριμένος για το συγκεκριμένο μίγμα βιοκαυσίμου που μεταφέρεται. Η ενδιάμεση καθοδήγηση αναμένεται να εγκριθεί από την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO (MEPC 83) τον Απρίλιο.
Ο ρόλος της IBIA στην προώθηση λύσεων για τον κλάδο
Η IBIA εκπροσωπεί τα ενδιαφερόμενα μέρη σε όλο το παγκόσμιο σύστημα αξίας καυσίμων ναυτιλίας. Αντλώντας από τα τεχνικά εξειδικευμένα και αξιόπιστα μέλη της, η IBIA διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην παροχή ειδικών συμβούλων στον IMO. Ως οργανισμός με συμβουλευτική ιδιότητα, η IBIA συνεχίζει να φέρνει κρίσιμα θέματα του κλάδου στην προσοχή της ευρύτερης κοινότητας του IMO για σοβαρή εξέταση.
Αυτή η αλλαγή αποτελεί σημαντικό βήμα προς τη διευκόλυνση της παγκόσμιας μετάβασης στα βιοκαύσιμα ως βιώσιμη εναλλακτική λύση για την αποανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με Στακόρ, ΕΝΚΛΩ, Νεώριον Συμμετοχών και Λιβάνη (pics)
Φορολογικός «Γολγοθάς» τον Μάρτιο με ΕΝΦΙΑ και φορολογικές δηλώσεις