πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές όπως το TikTok επιχειρούν να λάβουν το δικό τους μερίδιο από την πίτα στις αγορές των εορτών.

Δεδομένο είναι, επίσης, πως πολλοί καταναλωτές αναμένεται να κάνουν τις αγορές τους, όχι σε καταστήματα ή σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά μέσα από εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με τον Economist.

Εκτιμάται ότι το κοινωνικό εμπόριο —οι διαδικτυακές αγορές που προέρχονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης— θα ανέλθει στα 72 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ το 2024, όπως εκτιμά η eMarketer, μια ερευνητική εταιρεία, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 6% των διαδικτυακών πωλήσεων.

Πριν από δύο χρόνια, το 2022, είχε διαμορφωθεί σε 47 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ το 2026 αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Ένα αυξανόμενο μερίδιο αυτών των συναλλαγών μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς να απαιτείται από τους αγοραστές να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πρωταγωνιστικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην τάση αυτή είναι το TikTok. Η εφαρμογή, η οποία είναι σε δικαστική αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ, όπου επιχειρείται να απαγορευτεί η λειτουργία της ή να εξαναγκαστεί σε πώληση, ελπίζει να φέρει στη Δύση ένα επιχειρηματικό μοντέλο που θολώνει τη γραμμή μεταξύ αγορών και ψυχαγωγίας.

Το TikTok Shop επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν scroll στις αναρτήσεις σχετικά με προϊόντα, να παρακολουθούν ζωντανές εκδηλώσεις αγορών και να αγοράζουν αντικείμενα με λίγα μόνο κλικ. Η εφαρμογή παίρνει προμήθεια 9% επί των πωλήσεων στη Βρετανία και 6% στην Αμερική. Το TikTok διαθέτει επίσης πλέον μια υπηρεσία logistics που φροντίζει για τη συσκευασία, την παράδοση και τις επιστροφές για τους εμπόρους.

Αν και το TikTok Shop αναπτύσσεται γρήγορα, το να γίνει το κοινωνικό εμπόριο τόσο διαδεδομένο στη Δύση όσο και στην Κίνα δεν θα είναι απλό. Η Meta έχει κάνει διάφορες προσπάθειες ενσωμάτωσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Facebook και το Instagram χωρίς να κερδίσει σημαντική απήχηση. Για να συνεχίσει να επεκτείνεται το TikTok Shop, θα πρέπει να ξεπεράσει τον δισταγμό από τους καταναλωτές, τα brands και τους παράγοντες επιρροής που τα συνδέουν.

Το βέβαιο είναι πως το TikTok Shop έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει τις παρορμητικές αγορές. Όταν τα προϊόντα έχουν έκπτωση, για παράδειγμα, μερικές φορές εμφανίζεται ένα ρολόι με αντίστροφη μέτρηση μέχρι το τέλος της πώλησης. Μια άλλη πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς που έκαναν αγορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετάνιωσαν για την αγορά τους.

Οι μεγάλες μάρκες ήταν επίσης επιφυλακτικές. Πολλοί έχουν αγκαλιάσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως «τόπο» για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, συχνά με τη βοήθεια επιρροών. Και μερικά κορυφαία brand όπως η εταιρεία αθλητικών ειδών Puma ή ο γίγαντας προϊόντων ομορφιάς L’Oréal, έχουν αρχίσει να πωλούν μέσω του TikTok Shop.

Kαι κάπως έτσι, όλα δείχνουν πως το (και) TikTok θέλει να πρωταγωνιστήσει στις αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε ακόμη

HSBC: Πώς η Ελλάδα και ο ευρωπαϊκός Νότος από «μεγάλος ασθενής» έγιναν η «περιφέρεια με τις υψηλές επιδόσεις» (γραφήματα)

Exxon Mobil: Μελετά την πώληση πρατηρίων φυσικού αερίου στη Σιγκαπούρη αξίας $1 δισ.

Nomura: Η δημόσια συγγνώμη του CEO μετά τη σύλληψη πρώην υπαλλήλου για ληστεία και απόπειρα δολοφονίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα