Τουλάχιστον ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούν ένας στους δύο Έλληνες με το ChatGPT να ξεχωρίζει ως το πιο δημοφιλές, σύμφωνα με τη νέα πανελλαδική έρευνα με θέμα: «Έλληνες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Στάσεις & Αντίκτυπος» της Focus Bari.
Η άποψη των Ελλήνων σχετικά με τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στην κοινωνία παραμένει σχεδόν ίδια, σύμφωνα με την έρευνα, με το 47% των ερωτηθέντων να δηλώνει «περισσότερο θετικός παρά αρνητικός» ενώ ένα 28% δηλώνει «εξίσου θετικός και αρνητικός». Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου, το ποσοστό των Ελλήνων που δεν έχει σχηματίσει καθόλου γνώμη για την AI έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 50%.
Οι γυναίκες αρχίζουν να καλύπτουν τη διαφορά με τους άντρες, ενώ στις ηλικίες το τοπίο αρχίζει να ξεκαθαρίζει με τους νέους να είναι πια πολύ θετικoί, αναφέρει η έρευνα. Παράλληλα, όπως είναι αναμενόμενο, οι χρήστες εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης έχουν πολύ πιο θετική στάση ως προς τον αντίκτυπό της στην κοινωνία.
Το ChatGPT είναι το πιο δημοφιλές εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης (πάνω από 1 στους 3 Έλληνες το χρησιμοποιούν) αλλά οι Έλληνες πολίτες χρησιμοποιούν και άλλες επιλογές, όπως αποκαλύπτει η Focus Bari.
Η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει νέους επαγγελματικούς ορίζοντες για τους περισσότερους Έλληνες, ειδικά για τους χρήστες της, δίνοντας ώθηση σε δεξιότητες και ευκαιρίες. Σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει τις επαγγελματικές τους προπτικές.
Βεβαίως, πιο θετικοί για την βοήθεια στην καριέρα τους είναι εκείνοι που ήδη χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Παρά τον ενθουσιασμό, η εξέλιξη της ΤΝ προκαλεί ανησυχία για την πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας και την αυξημένη απειλή απάτης. Η ανάγκη για αυστηρές ρυθμίσεις είναι καθολική, με πάνω από τρεις στους πέντε πολίτες να απαιτούν μέτρα προστασίας από κακόβουλες χρήσεις και παραπληροφόρηση.
Στον τομέα του e-commerce, η ΤΝ προβλέπεται να ενισχύσει τη λειτουργία των καταστημάτων και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, σύμφωνα με τις προσδοκίες των Ελλήνων. Εννιά στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 89%) περιμένουν ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει αρκετούς κλάδους.
Η συμβολή της ΤΝ στο e-commerce αναμένεται σε αρκετά σημεία που βελτιώνουν την λειτουργία και την εμπειρία πελάτη.
Τέλος, η ανάγκη για αυστηρές ρυθμίσεις είναι καθολική, με πάνω από τρεις στους πέντε πολίτες να απαιτούν μέτρα προστασίας από κακόβουλες χρήσεις και παραπληροφόρηση.
Μπορείτε να δείτε το σύνολο της έρευνας της Focus Bari ΕΔΩ