Sponsored content

Share. Αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει την εποχή μας ίσως περισσότερο από κάθε άλλη, αφού καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν στα social media φωτογραφίες από διακοπές, εξόδους, προσωπικά επιτεύγματα, ξεχωριστές εμπειρίες, τα παιδιά τους, κ.ά. Ωστόσο, αυτό που δεν συνειδητοποιούμε είναι ότι από τη στιγμή που αυτές οι εικόνες θα ανέβουν στο διαδίκτυο γίνονται αυτόματα διαθέσιμες σε όλο τον κόσμο, χωρίς γεωγραφικά και χρονικά όρια.

Πρόκειται για μια αυθόρμητη κίνηση, η οποία οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν έχουμε καλλιεργήσει επαρκώς την ψηφιακή μας εγρήγορση σχετικά με τις απρόβλεπτες συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν για τα προσωπικά μας δεδομένα. Η Διεθνής Ημέρα Διαδικτύου η οποία γιορτάζεται στις 29 Οκτωβρίου, είναι πάντα μια καλή αφορμή για να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε καλύτερα πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα δεδομένα μας από ανεπιθύμητους κινδύνους.

Η ιστορική στιγμή που επρόκειτο να αλλάξει για πάντα την επικοινωνία καταγράφηκε στις 29 Οκτωβρίου του 1969, όταν για πρώτη φορά εστάλη μέσω διαδικτύου ένα μήνυμα που περιείχε μόνο τα γράμματα LO, τμήμα της ανολοκλήρωτης προσπάθειας αποστολής του LOGIN. Σήμερα, 55 χρόνια μετά, η COSMOTE, γιορτάζει αυτήν την ημέρα-ορόσημο και ως μέλος του Ομίλου Telekom, μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια ShareWithCare, με τη δέσμευση να συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια. Η COSMOTE ενισχύει τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας, με άξονα κυρίως την προστασία των πιο ευάλωτων, δηλαδή των ανηλίκων, που εν αγνοία τους προβάλλεται η εικόνα τους.

Με την καμπάνια ShareWithCare, η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας για την προστασία της ιδιωτικότητας της νέας γενιάς και ειδικότερα των παιδιών. Η πολυβραβευμένη καμπάνια – με Cannes Lions, Effie’s και πολλές ακόμα διακρίσεις- εστιάζει στους κινδύνους που κρύβει το «sharenting», δηλαδή η δημόσια κοινοποίηση εικόνων και πληροφοριών παιδιών από τους γονείς τους, στα social media.

Η επικοινωνία ξεκινά με το δραματοποιημένο deepfake βίντεο «Χωρίς συναίνεση -Ένα μήνυμα από την Ella» που δείχνει τις συνέπειες της κοινοποίησης των φωτογραφιών της μικρής Ella στο διαδίκτυο από τους γονείς της. Με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργήθηκε από την 9χρονη ηρωίδα, η ενήλικη εκδοχή της. Η «ενήλικη Ella» απευθύνεται στους γονείς της, ζητώντας τους να περιορίσουν την ψηφιακή έκθεσή της, προειδοποιώντας για τους κινδύνους που απορρέουν από την online δημοσίευση των παιδικών φωτογραφιών της.

Μέσω αυτού του ψηφιακού χαρακτήρα, η Telekom υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, και καλεί τους γονείς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που ενδέχεται να εκθέσουν την ταυτότητά τους και να προκαλέσουν μελλοντικά προβλήματα ασφάλειας και εκμετάλλευσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε, ότι κάθε άτομο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να καθορίζει τη δική του ψηφιακή ταυτότητα.

Μάλιστα, οι αριθμοί αποτυπώνουν το μείζον ζήτημα της ιδιωτικότητας, καθώς το 75% των γονιών μοιράζεται και δημοσιεύει φωτογραφίες και videos των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.

Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα της Telekom*, μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, ένα παιδί έχει κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του online, ανεβασμένες από τους γονείς του, χωρίς τη δική του συναίνεση. Μάλιστα, σύμφωνα με το The New Yorker, προβλέπεται ότι μέχρι το 2030 τα δύο τρίτα των κρουσμάτων κλοπής ταυτότητας θα συνδέονται με αυτή την πρακτική, αυξάνοντας την έκθεση σε κινδύνους, όπως αναγνώριση προσώπου και άλλες απειλές για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα.

Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που καλλιεργούν την ψηφιακή παιδεία, προωθούν την ασφαλή χρήση δεδομένων, καθώς και την προστασία του απορρήτου στο ψηφιακό περιβάλλον.

* Online έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Telekom, από την KB&B Family Marketing Experts, σε 795 γονείς παιδιών, ηλικίας 0 -14 χρονών, από 27 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2023.