Δύο νεότευκτα containerships παρέλαβε η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά της Νέας Υόρκης, Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, συνεχίζοντας την ανανέωση του στόλου της. Πιο συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε η παραλαβή των νεότευκτων και φιλικών προς το περιβάλλον «DEAR PANEL» και «SYMEON P.», καθένα εκ των οποίων έχει μεταφορική ικανότητα 2.800 TEUS.
Είναι εξοπλισμένα με κινητήρες Tier III και άλλα χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη βιωσιμότητα και την πράσινη μετάβαση, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης ΑMP ήτοι εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος. Τα δύο πλοία κατασκευάστηκαν στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία HD Hyundai Mipo Dockyard.
Tα δύο πλοία είναι στο ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας το οποίο αφορά συνολικά εννέα πλοία. Το «DEAR PANEL» είναι ήδη χρονοναυλωμένο από έναν κορυφαίο ναυλωτή για 34-36 μήνες.
Πριν από λίγες ημέρες η Euroseas ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της πώλησης του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ M/V Diamantis P, το οποίο πωλήθηκε για το ποσό των 13,15 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 2.008 teu και κατασκευασμένο το 1998, παραδόθηκε στους νέους του ιδιοκτήτες, έναν ανεξάρτητο τρίτο φορέα, στις 15 Ιανουαρίου 2025.
Η πώληση του συγκεκριμένου πλοίου εντάσσεται στη στρατηγική της για την αναδιάρθρωση του στόλου της, με στόχο την εξάλειψη παλαιών και λιγότερο αποδοτικών πλοίων, προκειμένου να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες επενδύσεις.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε: «Είμαστε ικανοποιημένοι με την πώληση του M/V Diamantis P για ένα ποσό που θεωρούμε εξαιρετικά ελκυστικό, ειδικά σε σχέση με τις προοπτικές της αγοράς και την αναγκαία συντήρηση που θα απαιτούσε το πλοίο τα επόμενα χρόνια. Η πώληση αυτή μας επιτρέπει να επενδύσουμε σε πιο στρατηγικές επιλογές και να ενισχύσουμε τον στόλο μας.»
Η εταιρεία αναμένει ότι θα καταγράψει κέρδος από την πώληση ύψους περίπου 10,2 εκατομμυρίων δολαρίων, ή περίπου 1,45 δολάρια ανά μετοχή, και αναγνωρίζει ότι το συγκεκριμένο πλοίο είχε συμπεριληφθεί στις τρεις παλαιότερες μονάδες της Euroseas που πρόσφατα αποφασίστηκε να αποσχιστούν σε μια νέα θυγατρική εταιρεία, την Euroholdings Ltd.
Η Euroholdings, η οποία θα διαχειρίζεται τα τρία παλαιότερα πλοία της εταιρείας (M/V Aegean Express, M/V Joanna και M/V Diamantis P), σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα έσοδα από την πώληση για να ενισχύσει τη στρατηγική της για συγχώνευση των παλαιών πλοίων και μεγιστοποίηση της αξίας τους. Το σημαντικότερο σημείο εδώ είναι ότι η πώληση του M/V Diamantis P δείχνει τη δέσμευση της Euroseas στην εφαρμογή αυτής της στρατηγικής, αντί να επιλέξει εναλλακτικές λύσεις ναύλωσης.
Η Euroholdings έχει ήδη υποβάλει αίτηση για καταχώρηση στο NASDAQ Capital Market, με στόχο τη διαπραγμάτευση των μετοχών της, αν και δεν υπάρχει ακόμα καμία βεβαιότητα σχετικά με τη χρονική στιγμή ή τη δομή της εν λόγω συναλλαγής.
Η κίνηση αυτή της Euroseas να αποσχίσει και να προχωρήσει σε στρατηγικές πωλήσεις δείχνει τη σταθερή κατεύθυνση που ακολουθεί η εταιρεία, στοχεύοντας σε έναν πιο σύγχρονο και κερδοφόρο στόλο, με την αξιοποίηση των χρημάτων από τις πωλήσεις για να ενισχύσει τις μελλοντικές της δυνατότητες.
Διαβάστε ακόμη
Πόσο συμφέρει να διαθέτει κανείς ακίνητα στην Ελλάδα και να τα νοικιάζει; (πίνακες)
NOOS: Ερχεται το πρώτο ηλεκτρικό scooter «made in Greece» (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα